Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Airbnb porušuje pravidla EU. Firma musí změnit informování o cenách

16. července, 12:45 - čtk
16. července, 12:45

Služba Airbnb, která zprostředkovává ubytování v soukromí, v současné době porušuje spotřebitelská pravidla Evropské unie a od Evropské komise nyní dostala čas do konce srpna, aby navrhla potřebné úpravy.

Airbnb by měla například upravit způsob informování o cenách tak, aby zákazníci už při prvním vyhledávání viděli konečnou cenu, včetně všech poplatků a podobně.

„Společně s úřady na ochranu spotřebitelů v členských zemích vyzýváme Airbnb, aby uvedla své postupy a podmínky do souladu se spotřebitelskými pravidly EU a při uvádění cen byla transparentní,“ řekla dnes komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová.

Některé poplatky podle ní nejsou na první pohled ve výsledcích vyhledávání zjevné a je třeba také složité zjistit, zda si bydlení zájemce pronajímá od soukromé osoby či od profesionálního poskytovatele služeb. „To je důležité, protože v takových případech platí různá pravidla ochrany spotřebitele,“ vysvětlila komisařka.


Digitální Klondike: Praha řeší, jak zkrotit Airbnb


Služba by podle ní neměla mít možnost zbavovat zákazníky jejich základních práv, která na základě evropských pravidel mají, například při možnosti soudit se v určitých případech s tím, od koho si službu objednali.

Evropská komise se podle komisařky spíše snaží inovativní firmy jako je Airbnb „postrčit“ k tomu, aby pravidla dodržovaly. „Budeme reagovat vždy, když uvidíme diskriminaci, zneužívání dominantního postavení na trhu nebo chování, které se neslučuje s obchodní soutěží,“ upozornila Jourová.

Jourová dodala, že společně se spotřebitelskými úřady se zabývá i dalšími internetovými službami, včetně chování firmy Facebook ve vztahu k osobním údajům uživatelů. „Facebook musí zlepšit způsob, jakým vnímá své vztahy s uživateli a dalšími firmami,“ poznamenala komisařka.

Přečtěte si také:

Víme, jak na to. Airbnb jako výnosný byznys

Komentář: Doba nafukovací

Udej souseda! Berlín bojuje s Airbnb

Aktivních hostitelů na Airbnb podle správce bytů ubylo. Firma tvrdí opak



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Jezdíte na vánoční trhy do zahraničí bezpečně?
Jak si spočítat daně u spolupracující manželky
Už se těšíte na Vánoce?
Kolik si do konce roku vložit na penzijko, stavebko a životko?
Akcie Apple a Alphabet vymazaly letošní zisky
Auta
DB Schenker přináší revoluci v doručování
Retro: Alfa Romeo 75 3.0 V6 America (1991)
Jízdní dojmy: Autobusy Isuzu
Volkswagen Atlas Cross Sport: Další SUV s karoserií „kupé“ se představuje v sériové podobě
Kvíz: Poznáte auto jen podle fotky zadního světla?
Technologie
Intel odhalil big.LITTLE procesor s pěti jádry: 3D vrstvený čip s technologií Foveros
MediaTek vzdal high-end. Helio P90 ale zvyšuje výkon ve střední třídě
Nvidia opět zlevňuje a aktualizuje magickou krabičku Shield TV
Čtvrtina domácností již přijímá DVB-T2, 4 % Čechů se obejde bez TV
Cnews FM: Produkty od Googlu mizí, herní obchody přibývají [podcast]
Hry pro příležitostné hráče