Airbnb porušuje pravidla EU. Firma musí změnit informování o cenách - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Airbnb porušuje pravidla EU. Firma musí změnit informování o cenách

, čtk,
Airbnb porušuje pravidla EU. Firma musí změnit informování o cenách
Zdroj: Profimedia.cz

Služba Airbnb, která zprostředkovává ubytování v soukromí, v současné době porušuje spotřebitelská pravidla Evropské unie a od Evropské komise nyní dostala čas do konce srpna, aby navrhla potřebné úpravy.

Airbnb by měla například upravit způsob informování o cenách tak, aby zákazníci už při prvním vyhledávání viděli konečnou cenu, včetně všech poplatků a podobně.

„Společně s úřady na ochranu spotřebitelů v členských zemích vyzýváme Airbnb, aby uvedla své postupy a podmínky do souladu se spotřebitelskými pravidly EU a při uvádění cen byla transparentní,“ řekla dnes komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová.

Některé poplatky podle ní nejsou na první pohled ve výsledcích vyhledávání zjevné a je třeba také složité zjistit, zda si bydlení zájemce pronajímá od soukromé osoby či od profesionálního poskytovatele služeb. „To je důležité, protože v takových případech platí různá pravidla ochrany spotřebitele,“ vysvětlila komisařka.


Digitální Klondike: Praha řeší, jak zkrotit Airbnb

Praha řeší, co s Airbnb, ilustrační foto


Služba by podle ní neměla mít možnost zbavovat zákazníky jejich základních práv, která na základě evropských pravidel mají, například při možnosti soudit se v určitých případech s tím, od koho si službu objednali.

Evropská komise se podle komisařky spíše snaží inovativní firmy jako je Airbnb „postrčit“ k tomu, aby pravidla dodržovaly. „Budeme reagovat vždy, když uvidíme diskriminaci, zneužívání dominantního postavení na trhu nebo chování, které se neslučuje s obchodní soutěží,“ upozornila Jourová.

Jourová dodala, že společně se spotřebitelskými úřady se zabývá i dalšími internetovými službami, včetně chování firmy Facebook ve vztahu k osobním údajům uživatelů. „Facebook musí zlepšit způsob, jakým vnímá své vztahy s uživateli a dalšími firmami,“ poznamenala komisařka.

Přečtěte si také:

Víme, jak na to. Airbnb jako výnosný byznys

Komentář: Doba nafukovací

Udej souseda! Berlín bojuje s Airbnb

Aktivních hostitelů na Airbnb podle správce bytů ubylo. Firma tvrdí opak


Ohodnoťte tento článek
Diskuze