Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

Jak absolventi hodnotí náplň MBA studia? Zjistili jsme v unikátním průzkumu!

Jsou absolventi MBA studia spokojeni s jeho obsahovou náplní? Jak hodnotí odbornou a…

Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Autor: Profimedia.cz

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech

29. května 2018, 10:00  -  frn
Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Autor: Profimedia.cz
29. května 2018, 10:00

Německá automobilka Daimler od roku 2010 spolupracuje s francouzským výrobcem automobilů Renault. V rámci dohody Renault dodává do Stuttgartu vznětové motory o objemu 1,6 litru, jež se montují do dodávek Mercedes Vito. Tato vozidla podle německých úřadů zkreslují data o emisích a je potřeba je přeprogramovat.

Vztahy šéfů automobilek Daimler i Renault jsou přátelské. Dieter Zetsche a Carlos Ghosn v minulých letech působili jako dvojice, která se sice špičkuje, ale táhne za společný provaz. I když v automobilové branži panuje tvrdá konkurence, oba manažeři se snažili přesvědčit zákazníky, že mají „benzín v krvi“. Od roku 2010 firmy spolupracují, například v oblasti vznětových motorů.

Oba výrobci ale současně mají potíže s místními úřady. Německý úřad pro motorová vozidla KBA nařídil Daimleru, aby svolal dodávky Mercedes Vito s dieselovým motorem 1,6 litru, protože neplní emisní normu Euro 6. I když stuttgartská automobilka pochybení odmítá, musí vozy, kterých po světě jezdí 6300, přeprogramovat. Ve Francii zase úřady obvinily společnost Renault, že s emisemi podvádí už 25 let.

Naftové motory pro Mercedes Vito se vyrábí v rámci spolupráce Daimleru s Renaultem ve francouzské továrně Cléon a ve španělském Valladolidu. Francouzská firma dodává naftové motory pro mercedesy třídy A, B a C.

Odpovědnost za špatné dieselové motory Renault odmítá. „Problémy s automobily Vito se týkají výhradně automobilky Daimler,“ tvrdí mluvčí francouzské automobilky.


Majitelka mercedesu se obrací na soud:

Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel


Thierry Bolloré, zástupce generálního ředitele automobilky Renault, jež je v alianci také s japonskou automobilkou Nissan, v německém deníku Süddeutsche Zeitung zdůraznil, že za nastavení motoru je zodpovědný vždy ten výrobce, který jej do vozu montuje. Jinými slovy, nastavení řízení emisí u automobilů Vito dělá Daimler.

V současné době neexistují důkazy o problémech identického motoru ve vozech Renault Trafic. „Jsem odpovědný za Renault. U nás nejsou žádné podvody,“ hájí se Bolloré.

Francouzští vyšetřovatelé ale nejsou stejného názoru. Nezávislé testy ukazují, že naftové motory v běžném provozu u některých vozů Renault překračují emisní limity oxidů dusíku až šestnáctkrát. Uvádějí to neziskové organizace, jako jsou Greenpeace a Transport & Environment, ve svých testech. Až 80 procent všech nových aut s naftovými motory překračuje normu, když jedou v normálním provozu, tvrdí organizace Transport & Environment.


Evropská komise chce ukončit podvody při měření emisí a spotřeby:

Konec podvodů s údaji o spotřebě: za tři roky se má měřit v reálném provozu


Francouzská automobilka sice provádí dva roky dobrovolné aktualizace softwaru, aby emise oxidů dusíku byly nižší, zatím se to dotklo jen malého zlomku vozů, asi pěti procent.

I když se ukazuje, že obě automobilky nemají úplně čisté svědomí, spolupráce má i nadále pokračovat. „Seznam společných nápadů je dlouhý. Obě strany mají zájem, aby se spolupráce prohloubila,“ tvrdí Bolloré.


Další zajímavosti ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


V Daimleru si nyní chtějí vyřešit problém s naftovými motory u dodávek interně. Mluvčí německé automobilky zdůraznil, že spolupráce s francouzským partnerem není v ohrožení. Vztahy mezi generálními řediteli obou automobilek zůstávají i nadále přátelské, zní ze Stuttgartu.

Související články:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob



Čtěte také

Události  Znečištěné ovzduší

Jak bude brzy vypadat česká krajina? Les budoucnosti roste na jižní Moravě

Nové invazní druhy rostlin, ale i mokřady a stromy na polích - českou krajinu čeká kvůli…

před 5 hodinami

ilustrační foto

Co je zdravější? Margaríny mohou škodit, odborníci spíše doporučují máslo

Většina příslušníků starší generace vyrostla na pokrmech připravovaných na másle či sádle…

před 5 hodinami

 Protest proti Uberu, ilustrační foto

Letadlem s Uberem. Alternativní taxislužby ohýbají pravidla

Když vám zákony nevyhovují, tak je nedodržujte. Myslíte si, že z toho budete mít nějaké…

před 6 hodinami

 Pokládání potrubí plynovodu Nord Stream 2 lodí Audacia v německých vodách

Válka s plynovody: Trump pomáhá odzátkovat Nord Stream 2

Podivný plán Donalda Trumpa na koupi Grónska přišel vhod Vladimiru Putinovi. Zhoršené…

před 6 hodinami

Zimbabwe, ilustrační foto

Ťukání na dno zespodu. Hospodářský pád Zimbabwe se dodnes nezastavil

Kdysi bohatá země na jihu Afriky světu ukázala parádní číslo, jak se dá prošustrovat…

před 8 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 2.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Jak vylepšit životopis, abyste zaujali
9 mýtů ohledně dluhu na zdravotním pojištění
Porušení zákazu předjíždění: Jaké jsou sankce, kolik bodů a hrozí zákaz řízení?
Abyste nebyli u pracovního pohovoru překvapeni…
Státní svátky 2019 - jak vycházejí podzimní svátky a Vánoce?
Auta
Toyota Land Cruiser kraluje terénu už skoro 70 let. Na…
Galerie: Jak se v Sovětském svazu přepravovala auta tam, kam nevedly koleje
Galerie: 12 přestaveb Hondy CB1000R připomíná 50. výročí řadového čtyřválce
Připraven na zimní sezónu: Obytný Kamaz má saunu i nádrž na vodku
Přehledně: Kolik stála auta v Československu na konci 70. let?
Hry pro příležitostné hráče