Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech

29. května 2018, 10:00  -  frn
29. května 2018, 10:00

Německá automobilka Daimler od roku 2010 spolupracuje s francouzským výrobcem automobilů Renault. V rámci dohody Renault dodává do Stuttgartu vznětové motory o objemu 1,6 litru, jež se montují do dodávek Mercedes Vito. Tato vozidla podle německých úřadů zkreslují data o emisích a je potřeba je přeprogramovat.

Vztahy šéfů automobilek Daimler i Renault jsou přátelské. Dieter Zetsche a Carlos Ghosn v minulých letech působili jako dvojice, která se sice špičkuje, ale táhne za společný provaz. I když v automobilové branži panuje tvrdá konkurence, oba manažeři se snažili přesvědčit zákazníky, že mají „benzín v krvi“. Od roku 2010 firmy spolupracují, například v oblasti vznětových motorů.

Oba výrobci ale současně mají potíže s místními úřady. Německý úřad pro motorová vozidla KBA nařídil Daimleru, aby svolal dodávky Mercedes Vito s dieselovým motorem 1,6 litru, protože neplní emisní normu Euro 6. I když stuttgartská automobilka pochybení odmítá, musí vozy, kterých po světě jezdí 6300, přeprogramovat. Ve Francii zase úřady obvinily společnost Renault, že s emisemi podvádí už 25 let.

Naftové motory pro Mercedes Vito se vyrábí v rámci spolupráce Daimleru s Renaultem ve francouzské továrně Cléon a ve španělském Valladolidu. Francouzská firma dodává naftové motory pro mercedesy třídy A, B a C.

Odpovědnost za špatné dieselové motory Renault odmítá. „Problémy s automobily Vito se týkají výhradně automobilky Daimler,“ tvrdí mluvčí francouzské automobilky.


Majitelka mercedesu se obrací na soud:

Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel


Thierry Bolloré, zástupce generálního ředitele automobilky Renault, jež je v alianci také s japonskou automobilkou Nissan, v německém deníku Süddeutsche Zeitung zdůraznil, že za nastavení motoru je zodpovědný vždy ten výrobce, který jej do vozu montuje. Jinými slovy, nastavení řízení emisí u automobilů Vito dělá Daimler.

V současné době neexistují důkazy o problémech identického motoru ve vozech Renault Trafic. „Jsem odpovědný za Renault. U nás nejsou žádné podvody,“ hájí se Bolloré.

Francouzští vyšetřovatelé ale nejsou stejného názoru. Nezávislé testy ukazují, že naftové motory v běžném provozu u některých vozů Renault překračují emisní limity oxidů dusíku až šestnáctkrát. Uvádějí to neziskové organizace, jako jsou Greenpeace a Transport & Environment, ve svých testech. Až 80 procent všech nových aut s naftovými motory překračuje normu, když jedou v normálním provozu, tvrdí organizace Transport & Environment.


Evropská komise chce ukončit podvody při měření emisí a spotřeby:

Konec podvodů s údaji o spotřebě: za tři roky se má měřit v reálném provozu


Francouzská automobilka sice provádí dva roky dobrovolné aktualizace softwaru, aby emise oxidů dusíku byly nižší, zatím se to dotklo jen malého zlomku vozů, asi pěti procent.

I když se ukazuje, že obě automobilky nemají úplně čisté svědomí, spolupráce má i nadále pokračovat. „Seznam společných nápadů je dlouhý. Obě strany mají zájem, aby se spolupráce prohloubila,“ tvrdí Bolloré.


Další zajímavosti ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


V Daimleru si nyní chtějí vyřešit problém s naftovými motory u dodávek interně. Mluvčí německé automobilky zdůraznil, že spolupráce s francouzským partnerem není v ohrožení. Vztahy mezi generálními řediteli obou automobilek zůstávají i nadále přátelské, zní ze Stuttgartu.

Související články:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob



Čtěte také

 Letoun L-39NG

V Aeru Vodochody začala sériová výroba letounů L-39NG, prvních šest bude za rok

V závodu Aero Vodochody nedaleko Prahy už začala sériová výroba letounů L-39NG. Prvních…

22. února 2019

Airbus A380-800, ilustrační foto

Tvrdé přistání superjumba A380: Airbus spálil miliardy eur od evropských vlád

Evropský výrobce letadel Airbus získal na vývoj a výrobu obřího dopravního letounu A380…

22. února 2019

 Innogy

Innogy prodává podíl v českém distributorovi plynu mateřské firmě RWE

Německá energetická společnost Innogy podepsala dohodu s firmou RWE o prodeji svého…

22. února 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 2.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Samsung je králem smartphonů. Huawei mu ale v roce 2019 půjde po krku
AMD před vydáním GTX 1660 Ti zlevnilo Radeony RX Vega 56, některé až pod 7 tisíc
Hry pro příležitostné hráče