zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Vybíráte vysokozdvižné vozíky? Prověřte si, jak je to s jejich servisem

Dobré zařízení nestačí. U manipulační techniky to platí rovněž. Důležitý je i kompletní…

Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Autor: Profimedia.cz

Partnerská krize: Daimler a Renault se přou, kdo může za špinavý diesel v mercedesech

29. května 2018, 10:00  -  frn
Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Dieter Zetsche a Carlos Ghosn na společné tiskové konferenci na pařížském autosalónu v roce 2016.
Autor: Profimedia.cz
29. května 2018, 10:00

Německá automobilka Daimler od roku 2010 spolupracuje s francouzským výrobcem automobilů Renault. V rámci dohody Renault dodává do Stuttgartu vznětové motory o objemu 1,6 litru, jež se montují do dodávek Mercedes Vito. Tato vozidla podle německých úřadů zkreslují data o emisích a je potřeba je přeprogramovat.

Vztahy šéfů automobilek Daimler i Renault jsou přátelské. Dieter Zetsche a Carlos Ghosn v minulých letech působili jako dvojice, která se sice špičkuje, ale táhne za společný provaz. I když v automobilové branži panuje tvrdá konkurence, oba manažeři se snažili přesvědčit zákazníky, že mají „benzín v krvi“. Od roku 2010 firmy spolupracují, například v oblasti vznětových motorů.

Oba výrobci ale současně mají potíže s místními úřady. Německý úřad pro motorová vozidla KBA nařídil Daimleru, aby svolal dodávky Mercedes Vito s dieselovým motorem 1,6 litru, protože neplní emisní normu Euro 6. I když stuttgartská automobilka pochybení odmítá, musí vozy, kterých po světě jezdí 6300, přeprogramovat. Ve Francii zase úřady obvinily společnost Renault, že s emisemi podvádí už 25 let.

Naftové motory pro Mercedes Vito se vyrábí v rámci spolupráce Daimleru s Renaultem ve francouzské továrně Cléon a ve španělském Valladolidu. Francouzská firma dodává naftové motory pro mercedesy třídy A, B a C.

Odpovědnost za špatné dieselové motory Renault odmítá. „Problémy s automobily Vito se týkají výhradně automobilky Daimler,“ tvrdí mluvčí francouzské automobilky.


Majitelka mercedesu se obrací na soud:

Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel


Thierry Bolloré, zástupce generálního ředitele automobilky Renault, jež je v alianci také s japonskou automobilkou Nissan, v německém deníku Süddeutsche Zeitung zdůraznil, že za nastavení motoru je zodpovědný vždy ten výrobce, který jej do vozu montuje. Jinými slovy, nastavení řízení emisí u automobilů Vito dělá Daimler.

V současné době neexistují důkazy o problémech identického motoru ve vozech Renault Trafic. „Jsem odpovědný za Renault. U nás nejsou žádné podvody,“ hájí se Bolloré.

Francouzští vyšetřovatelé ale nejsou stejného názoru. Nezávislé testy ukazují, že naftové motory v běžném provozu u některých vozů Renault překračují emisní limity oxidů dusíku až šestnáctkrát. Uvádějí to neziskové organizace, jako jsou Greenpeace a Transport & Environment, ve svých testech. Až 80 procent všech nových aut s naftovými motory překračuje normu, když jedou v normálním provozu, tvrdí organizace Transport & Environment.


Evropská komise chce ukončit podvody při měření emisí a spotřeby:

Konec podvodů s údaji o spotřebě: za tři roky se má měřit v reálném provozu


Francouzská automobilka sice provádí dva roky dobrovolné aktualizace softwaru, aby emise oxidů dusíku byly nižší, zatím se to dotklo jen malého zlomku vozů, asi pěti procent.

I když se ukazuje, že obě automobilky nemají úplně čisté svědomí, spolupráce má i nadále pokračovat. „Seznam společných nápadů je dlouhý. Obě strany mají zájem, aby se spolupráce prohloubila,“ tvrdí Bolloré.


Další zajímavosti ze světa automobilů čtěte na webu Autobible.cz


V Daimleru si nyní chtějí vyřešit problém s naftovými motory u dodávek interně. Mluvčí německé automobilky zdůraznil, že spolupráce s francouzským partnerem není v ohrožení. Vztahy mezi generálními řediteli obou automobilek zůstávají i nadále přátelské, zní ze Stuttgartu.

Související články:

Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník

Čínský Musk chce porazit Teslu. Prodává o polovinu levněji, bankrotu se nebojí

Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob



Čtěte také

Ilustrační foto

Drážní bianco. Manažeři Českých drah otálejí s podpisem prázdných směnek

Několik českých bank se podle zdrojů týdeníku Euro už dlouhé měsíce marně pokouší dohnat…

před 2 hodinami

Kryptoměny  Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau

Guvernér francouzské centrální banky: Kryptoměny ano, ale jen v rukou státu

Šéf francouzské centrální banky François Villeroy de Galhau uznal užitečnost digitálních…

před 2 hodinami

 Donald Trump a Benjamin Netanjahu

Trumpův mírový plán: nezávislá Palestina a Jeruzalém jako nedělitelné hlavní město Izraele

Americký prezident Donald Trump dnes oznámil, že jeho mírový plán pro Blízký východ…

před 2 hodinami

 Počítačové hry - ilustrační foto

Univerzita Karlova vstupuje na trh počítačových her. Studio Charles Games je začne vyvíjet i prodávat

Dceřiná společnost Univerzity Karlovy, Charles University Innovations Prague, založila…

před 2 hodinami

Generální ředitel ČEZ Daniel Beneš

Tržby ČEZ v energetických službách loni stouply o třetinu na 22 miliard korun

Tržby energetické společnosti ČEZ v komplexních energetických službách (ESCO) loni…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 2.50

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Kdy si budete muset v roce 2020 doplatit zdravotní pojištění z vlastní kapsy?
Kalendář státních svátků 2020, kdy budou mít obchody zavřeno?
Sleva na manželku (manžela) 5x jinak
Termín pro odevzdání daňového přiznání: v roce 2020?
Lze požadovat odškodné při havárii vozidel MHD?
Auta
Dáváte nohy na palubní desku? Airbag vám je zpřeráží,…
Mercedes pokořil výškový rekord. Jeho Unimog se dostal do 6700 metrů nad mořem
BMW M340d xDrive se vyzradilo předčasným únikem. A to hned v obou karosářských provedeních
Koronavirus zasahuje i automobilky. Stahují zaměstnance z Číny
Nové Caddy a Caddy Cargo se představí už v únoru
Hry pro příležitostné hráče