Nepřehlédněte
Výběr zpráv Protextu ČTK
Protext ČTK
Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob
Budoucnost vznětového motoru chce zajistit firma Robert Bosch, jež dodává mnoho komponentů automobilovému průmyslu. Tvrdí, že emise oxidů dusíku může snížit na pouhých 13 miligramů na kilometr, což je méně než desetina současné normy (168 miligramů). O termínu uvedení na trh se firma nezmínila.
Německá firma Robert Bosch slíbila průlom ve vývoji vznětového motoru, jehož pověst kvůli skandálu dieselgate koncernu VW řádně utrpěla.
Ředitel Bosche Volkmar Denner prohlásil: „Jedná se o průlomové výsledky. Očekávám, že v krátké době budeme hovořit o zavedení do sériově vyráběných vozidel.“ Konkrétní datum ale neuvedl.
Magická třináctka
Inženýři slibují, že emise oxidů dusíku, které zhoršují ovzduší zejména ve městech, mohou klesnout až na 13 miligramů na ujetý kilometr. V běžném provozu po městě je pak reálných 40 miligramů na kilometr. Současné limity dovolují emise oxidů dusíku na úrovni 168 miligramů na kilometr, od roku 2020 to má být 120 miligramů na kilometr.
Detaily o nové technologii firma neprozradila, má se jednat o optimalizaci všech součástí motoru a jeho uspořádání. Pozornost se zaměřila na udržení vysokých teplot motoru a pokročilé technologie vstřikování nafty. Stabilní teplota během provozu má zajistit, aby byly emise co nejnižší.
Na novince pracoval po několik let tým čítající stovku inženýrů. „Nafta může být opět ekologicky rehabilitována,“ věří firma sídlící nedaleko Stuttgartu ve městě Gerlingen.
Hlavně žádná ideologie
Nejistota ohledně zákazu vjezdu starším typům dieselových motorů do center německých měst způsobila, že prodeje naftových motorizací osobních aut klesají. Denner tvrdí, že ten, kdo nebere zlepšení kvality ovzduší ideologicky, musí počítat i se vznětovými motory, které oproti zážehovým produkují méně skleníkových plynů CO2.
Neprodejné: ceny ojetých dieselů v Německu spadly o polovinu
Budoucnost dále spatřuje ve vývoji syntetických paliv. Na vývoji takzvané e-nafty i e-benzínu pracuje automobilka Audi.
Pro firmu Bosch je udržení technologie naftových motorů klíčové, protože každý osmý zaměstnanec firmy ze všech 402 tisíc pracovníků je zapojen do výroby komponentů pro vznětové motory. V loňském roce tržby firmě v automobilovém sektoru rostly o osm procent na 47 miliard eur.
Dále čtěte:
Umělý benzín má zachránit spalovací motory
Lodní doprava produkuje víc emisí než Německo. Je čas jednat
Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel
Čtěte také
Španělská Omladina a Evropa
„Proevropské síly" sklízejí plody svého konání v posledních třech desetiletích.
před 9 hodinami
Po padesátce zrychlit: zkušení byznysmeni vydělávají na kryptoměnách i aplikacích
Tyhle padesátníky ještě nikdo z oběhu nestáhl a chystají se znovu měnit svět.
před 10 hodinami
Zklidnění na frontě: Čína nakoupí americké zboží za 1,2 bilionu dolarů
Čína v rámci obchodních rozhovorů se Spojenými státy souhlasila, že nakoupí americké…
22. února 2019
Sdílení
Hodnocení

Děkujeme za Vaše hodnocení