JAK USPĚT PŘI PODNIKÁNÍ NA SPOLEČNÉM TRHU Přes množství společných prvků zůstává i v rámci jednotného trhu EU řada odlišností. Každá země má odlišnou mentalitu a obchodní zvyklosti. V tomto Speciálu přinášíme třetí, závěrečnou část stručného přehledu o obchodních zvyklostech, mentalitě a postupu zakládání firem v jednotlivých zemích Evropské unie.
**JAK USPĚT PŘI PODNIKÁNÍ NA SPOLEČNÉM TRHU
Přes množství společných prvků zůstává i v rámci jednotného trhu EU řada odlišností. Každá země má odlišnou mentalitu a obchodní zvyklosti.
V tomto Speciálu přinášíme třetí, závěrečnou část stručného přehledu o obchodních zvyklostech, mentalitě a postupu zakládání firem v jednotlivých zemích Evropské unie. Najdete zde mimo jiné i informace o podnikání v Belgii, které mohou pomoci hlavně zájemcům o založení firmy „v hlavním městě Evropské unie“ Bruselu. Zvláštní pozornost věnujeme i sousednímu německému trhu. Kromě základního přehledu vás seznámíme is příkladem z praxe: plzeňský rodinný podnik nedávno vstoupil do německého svazu prodejců stavebních materiálů. Přehled zemí Evropské unie doplňujeme dvěma státy, které sice nejsou členy Unie, ale úzce s ní spolupracují: Švýcarskem a Tureckem. Na první pohled je evropská mentalita stejná nebo přinejmenším hodně podobná. Při podrobnějším zkoumání ale zjistíme mezi státy řadu rozdílů v kulturních, společenských a obchodních zvyklostech. Právě včasné informace o odlišnostech mohou výrazně pomoci k úspěchu při jednání. Liší se také podmínky pro zakládání firmy v jednotlivých státech. Informace ohledně zakládání firem jsme získali především z podkladů EuroInfocentra. Třídílný Speciál se zaměřil „pouze“ na obchodní zvyklosti a postup zakládání firmy v jednotlivých zemích. Praktické informace o podnikání v zahraničí přináší Profit průběžně po celý rok. Připomínáme například seriál o daňových systémech zemí Evropské unie, který bude pokračovat přehledem kandidátských států. V tomto čísle najdete také třístránkový materiál o možnostech obchodní spolupráce s mimoevropskými zeměmi - například s velkými trhy Ruska a Číny.