Škoda se v rámci VW dostane do skupiny Volume. Bude v ní i se Seatem - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Škoda se v rámci VW dostane do skupiny Volume. Bude v ní i se Seatem

, čtk,
Škoda se v rámci VW dostane do skupiny Volume. Bude v ní i se Seatem
Zdroj: Profimedia.cz

Německý výrobce automobilů Volkswagen potvrdil, že značka Škoda se v rámci reorganizace koncernu stane součástí nově vytvořené skupiny zaměřené na masový trh s označením Volume, která bude zahrnovat rovněž značky VW a Seat. Podle agentury AP bude za tuto skupinu značek zodpovědný nový generální ředitel Herbert Diess. Reorganizaci ve čtvrtek schválila dozorčí rada.

Koncern již ve čtvrtek oznámil, že své značky rozdělí do skupin nazvaných Volume, Premium a Super Premium. Neupřesnil však, jaké značky budou jednotlivé skupiny zahrnovat.

Diess dnes uvedl, že do skupiny Volume budou kromě značek VW, Seat a Škoda patřit rovněž lehké užitkové vozy a divize Moia zaměřená na moderní dopravní služby, jako je například sdílení automobilů.

Skupina Premium bude zahrnovat značku Audi a skupina Super Premium značky Porsche, Bentley, Bugatti a Lamborghini, píše agentura DPA.

Dozorčí rada ve čtvrtek rozhodla, že Diess nahradí v čele koncernu Matthiase Müllera. Diess byl doposud šéfem značky VW. S řízením skupiny značek zaměřené na masový trh mu nyní bude pomáhat provozní ředitel, který bude mít na starosti každodenní záležitosti a který zatím nebyl jmenován, napsala agentura AP.


Hnědé odbory: německé automobilky se obávají extremistů v radách

Daimler se obává prorůstání pravicových extremistů do struktur společnosti.


Diess na dnešní tiskové konferenci prohlásil, že Volkswagen musí výrazně zrychlit tempo při rozvoji aktivit v oblasti elektrického pohonu, automatizace řízení, digitalizace a nových služeb. Uvedl také, že zváží prodej některých aktiv.

„Je to evoluce, a nikoliv revoluce,“ řekl Diess na tiskové konferenci k novému rozdělení značek automobilky a dodal, že detaily se budou vypracovávat v příštích měsících. „Vytvoření skupin značek se již nějakou chvíli zvažovalo,“ řekl o změnách, které jsou největší reorganizací koncernu od doby, co se pod vedením bývalého šéfa Ferdinanda Piëcha, vnuka designéra modelu „brouk“ Ferdinda Porscheho, stal Volkswagen konglomerátem s mnoha značkami.

Na dotaz o značkách MAN Diesel a Renk Diess uvedl, že firma má ještě majetek, jehož budoucnost je třeba prozkoumat. Zda do těchto aktivit bude investovat, nebo je prodá, to se uvidí.

Analytici zprávy o změnách v největší evropské automobilce přivítali. V minulosti změny firemní struktury byly často potlačeny válčícími akcionáři, upozornila agentura Reuters. „Je to vše, co jsme si mohli přát, a očekáváme, že trh přijme ty zprávy pozitivně,“ uvedl analytik Arndt Ellinghorst ze společnosti Evercore ISI.

Nového generálního ředitele dnes podpořil předseda vlivné závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Jsme přesvědčeni, že s Diessem máme na palubě toho správného muže,“ napsal v dopisu zaměstnancům.

Osterloh měl přitom v minulosti s Diessem opakované spory kvůli jeho snaze o snižování nákladů značky VW. Šéf závodní rady v této souvislosti Diesse mimo jiné obvinil, že se snaží využít skandálu kolem manipulace s měřením emisí naftových vozů jako záminku pro rušení pracovních míst.

Čtěte také:

Diess povede ve VW divizi zahrnující Škodu. Dostane obrovskou moc, bojí se zaměstnanci

Kdo je opravdu největší: Renault-Nissan-Mitsubishi, nebo Volkswagen Group?

VW nabídne zpětný odkup dieselů. Zájemci si ale musí koupit jiný vůz

Masivní výprodej dieselů pod cenou z Německa do Česka? Podle autobazarů nenastane

Stovky tisíc navíc: německé automobilky rozdělují odměny zaměstnancům


Ohodnoťte tento článek
Diskuze