Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

VW nabídne zpětný odkup dieselů. Zájemci si ale musí koupit jiný vůz

29. března 2018, 13:30 - čtk
29. března 2018, 13:30

Německá automobilka Volkswagen nabídne kupcům nových naftových vozů, že odkoupí jejich automobily zpět v případě, že německá města zavedou zákaz jejich provozu. Firma se tak snaží bojovat s poklesem poptávky po naftových vozech.

U hlavní značky VW se bude nabídka vztahovat na automobily koupené v období od začátku dubna do konce letošního roku. Zákazník bude moci požádat o zpětný odkup za aktuální hodnotu vozu pokud město, ve kterém žije či pracuje, během tří let od pořízení automobilu zakáže jeho provoz. Zpětný odkup bude nicméně podmíněn tím, že si zákazník zároveň koupí jiný automobil, na který se zákaz nebude vztahovat.

U české značky Škoda se bude nabídka vztahovat na automobily pořízené v období od začátku dubna do konce června, platit bude čtyři roky od koupi vozu, napsala agentura Reuters.


Ceny dieselů v Německu klesají. Čtěte více:

Neprodejné: ceny ojetých dieselů v Německu spadly o polovinu


Spolkový správní soud v Lipsku koncem minulého měsíce rozhodl, že německá města mají právo zakázat ve svých ulicích jízdu starších naftových aut. Zákazy, které mohou být časově a místně omezené, se podle ochránců životního prostředí z organizace Deutsche Umwelthilfe, která případ iniciovala, do budoucna mohou týkat až několika desítek měst.

Čistota ovzduší se sice ve spolkové republice postupně zlepšuje, asi 70 německých měst ale stále ještě překračuje povolené maximální koncentrace oxidu dusičitého. Limity, k jejichž překračování nejvíce přispívají právě diesely, mají dodržovat už od roku 2010.

Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře Volkswagenu kolem manipulací s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že software umožňující manipulovat s testy nainstaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto.

Dále čtěte:

Masivní výprodej dieselů pod cenou z Německa do Česka? Podle autobazarů nenastane

Německá města smějí zakazovat vjezdy dieselům. Nejspíš začnou už letos

Stovky tisíc navíc: německé automobilky rozdělují odměny zaměstnancům



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdo vlastní české hokejové kluby?
Co všechno ovlivnilo zvýšení minimální mzdy letos v lednu?
Vrácení daní 2019 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Změny v oddlužení a nezabavitelné minimum v roce 2019
Proč není čistá voda skutečně čistá?
Auta
Škoda Scala je o 70 tisíc dražší než Rapid. Jak si ale…
Mercedes-Benz v ČR opět jedničkou
Videodojmy: Ford Mustang Bullitt
Galerie: Podívejte se, jak v průběhu času rostly ledvinky na BMW řady 7
Nejvíce a nejméně prodávané značky na evropském trhu v roce 2018: VW je suverénní
Technologie
Facebook odstranil stovky manipulativních stránek a účtů ovládaných Ruskem
KVÍZ: Jak dobře znáte seriál Přátelé?
Televizory Sony pro rok 2019: první 8K a dva OLEDy
Proč není čistá voda skutečně čistá?
WD Black SN750: nové highendové NVMe moduly od Western Digital s chladičem EKWB
Hry pro příležitostné hráče