KONKURENCE OPERÁTORŮ Těžká konkurence na poli telefonních operátorů dohání firmy k žalobám na dominantního hráče a k úvahám o arbitrážním řízení. Soudních sporů a žádostí na předběžná opatření proti Českému Telecomu přibývá.
**KONKURENCE OPERÁTORŮ
Těžká konkurence na poli telefonních operátorů dohání firmy k žalobám na dominantního hráče a k úvahám o arbitrážním řízení.
Soudních sporů a žádostí na předběžná opatření proti Českému Telecomu přibývá. Novou lavinu v poslední době zahájil alternativní operátor Tele2 úvahami o arbitrážním řízení proti České republice, důvodem měla být nedostatečná ochrana investic. České úřady podle Tele2 nedokázaly zabránit Českému Telecomu ve vázání poplatků za volání s měsíčním pronájmem telefonní linky. Firma tvrdí, že je tento typ nabídky nezákonný a podle evropských soutěžních úřadů omezuje přístup spotřebitelů k levnějšímu volání. Pro začátek se Tele2 obrátilo na Úřad na ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) snávrhem na vydání předběžného opatření zakazujícího Telecomu spojovat ve svých službách volné minuty s poplatky za připojení k veřejné telekomunikační síti a nabízet tyto „cenové balíčky“ za ceny nižší než je cena za jednotlivé služby tvořící balíček. ÚOHS ve věci zatím nijak nerozhodl. Rozhodnutí už ale padlo ve věci jiného předběžného rozhodnutí, o které požádal Aliatel. Alternativní operátor podal žalobu na Český Telecom pro nekalou soutěž. Aliatelu vadila reklamní kampaň, v níž Telecom srovnává své služby s nabídkami alternativních operátorů. Telecom jednak rozeslal zákazníkům Aliatelu letáky se srovnáním a později začal inzerovat v novinách. Služby jsou však podle Aliatelu odlišné a zákazník je tak úmyslně uváděn v omyl. Reklamní leták porovnává cenový program pro přímé připojení u programů Českého Telecomu a cenový program pro nepřímé připojení u programů Business Call Smart společnosti Aliatel. Podle mluvčího Telecomu Vladana Crhy je srovnávací kampaň v pořádku. „Reklamní kampaň je fakticky zcela správná a popisuje naprosto reálnou situaci,“ řekl. Soud zamítl pro formální nedostatky. Marketingový ředitel Aliatelu Pavel Štajner oznámil, že firma žalobu rozšíří a zároveň se obrátí na antimonopolní úřad. Cílem žaloby je zákaz letákové akce, stažení inzerce v novinách a veřejná omluva.