Menu Zavřít

Parfumované zboží se snáze prodá

Autor: Euro.cz

Jiného zajímavého reklamního prostředku používá opět jistá zahraniční požární pojišťovna. Zasílá lidem dopisy, napuštěné charakteristickou vůní spáleniště. Filmová společnost zvala i u nás na svůj válečný film ohořelými letáky.

**INSPIRACE Z I. REPUBLIKY

MM26_AI

Čich kupujícího rozhoduje také velmi často při výběru cigaret, které mají velmi obsáhlou stupnici jemností vůně. Známý zápach nových textilních látek potlačují chemikové, specialisti v umělých voňavkách. Zápach byl způsobován používáním olejů a past, které usnadňovaly tkaní látek. Nové látky byly pak cítit stále ztuchlou vůní olejů. Nyní se přidávají ke konečným výrobním procesům umělé vůně, které nejen potlačují nepříjemné původní zápachy, nýbrž i ničí bakterie, zaviňující ztuchlinu. Hedvábné punčochy, umělá kůže, škrob na praní a mnoho jiného zboží se parfumuje různou vůní, která převyšuje jeho prodejní hodnotu. Papíry, používané na různé časopisy a katalogy, měly dříve nepříjemný zápach ztuchlého sýra, který byl zaviněn kaseinem, jehož se používalo k přípravě. Umělé vůně odstranily i tento zápach. Podobně je tomu u linolea, jehož vůně jest také často nepříjemná, neboť je cítit lněným olejem. Dříve výrobci linoleum lakovali, aby udrželi nepříjemný zápach uvnitř. Teprve nyní přišli na lacinější a lepší způsob: přidávají do něho různé vůně. Používání aromatických sloučenin k obchodním účelům je dosud v začátcích. Je však jisto, že v dohledné době bude využito náležitě všech ohromných možností, které se otevírají na tomto poli podnikání.

Podle časopisu Průkopník, 1936, Zlín

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek