PŘED VÍCE NEŽ TŘEMI LETY PŘEDSTAVIL DAN BÁRTA SÓLOVÝ PROJEKT "ILLUSTRATOSPHERE". VYDAL SE TEHDY SMĚREM K JAZZU A VYVOLAL TÍM ZNAČNOU ODEZVU, VČETNĚ NEGATIV NÍ. DNES JE NA SVĚTĚ JEHO DALŠÍ JAZZOVĚ LADĚNÝ PRODUKT: ENTROPICTURE.
PŘED VÍCE NEŽ TŘEMI LETY PŘEDSTAVIL DAN BÁRTA SÓLOVÝ PROJEKT „ILLUSTRATOSPHERE“. VYDAL SE TEHDY SMĚREM K JAZZU A VYVOLAL TÍM ZNAČNOU ODEZVU, VČETNĚ NEGATIV NÍ. DNES JE NA SVĚTĚ JEHO DALŠÍ JAZZOVĚ LADĚNÝ PRODUKT: ENTROPICTURE.
Obě Bártovy sólové desky jsou srovnatelné v žánru, takže žádná razantní změna se tentokrát nekonala. Mají stejné hudební rysy, podobný rytmus a „pohodu“, jeho novinka je však propracovanější a vyspělejší. Na celkové kvalitě a vyrovnanosti celého alba má nemalou zásluhu i téměř nezměněná sestava šesti muzikantů stojících za Bártou. Snad jedinou zásadní změnou je více sborů a také to, že některé z tuctu skladeb díky svému veselejšímu duchu uchvátí na první poslech, protože jsou prostě lépe stravitelnější. Z rámce desky vystupuje úvodní „Entropicture“, která je jediná v angličtině. Skladba je rozdělena na dvě části - první část album otevírá, druhá ji ukončuje. Za zmínku stojí i jiné skladby, například „Tábory šestek“, kde s Bártou spolupracuje Oto Klempíř z J.A.R., nebo „Pilátův sen“, árie převzatá z muzikálu Jesus Christ Superstar. Textově se na albu nejvíce podílel samotný Bárta - opět napsal kvalitní poetické verše, které by obstály i bez hudebního podkladu. Texty vůbec jsou jedním z pilířů alba: pozorný posluchač objeví mnohé novotvary, šifry, převrácené významy i zprvu nepochopitelné dvojsmysly. Sečteno a podtrženo: Dan Bárta začal v Čechách vytvářet muziku, která je i přes větší náročnost na posluchače dostatečně sdělná a takřka jistě bude mít dobrý ohlas.
(Dan Bárta: Entropicture, Sony Music/Bonton)