NOVINKA - LEXUS IS-F - Exkluzivní značka Lexus letos sice v Česku předvedla jen jednu velkou novinku, ta ale stojí za to.
Jde o supersportovní úpravu malého sedanu IS, která svým výkonem dokáže konkurovat třeba i vozům Ferrari nebo Porsche.
Sedan IS patří už několik let k menším a levnějším modelům Lexusu, na které dosáhnou i menší podnikatelé. Jeho letošní přestavba s označením IS-F jej ale posouvá do exkluzivní pozice, kterou dosud mělo mezi tříprostorovými vozy vyhrazenu BMW M3.
Japonci vůz osadili vidlicovým benzínovým osmiválcem o objemu pěti litrů. Jeho výkon činí 311 kilowattů, což překonává i některé starší typy Ferrari. Točivý moment o velikosti 505 newtonmetrů zaručuje rozjezd z nuly na 100 kilometrů v hodině za 4,8 sekundy, což je údaj patřící spíše k atributům sportovních motocyklů.
Rychlost je elektronicky omezena na 270 kilometrů v hodině, při túrování motoru je z koncovek výfuků slyšet brutální řev, jako by někdo rozezvučel kovovou trubku.
Výjimečná je také osmistupňová převodovka s nově vyvinutým měničem točivého momentu.
Co patří k minusům auta? Přestože má kufr o solidní velikosti 378 litrů, jeho užitkové vlastnosti snižuje skutečnost, že nelze sklopit opěradla zadních sedadel. I u sportovní hračky se stává, že její majitel musí občas převézt objemnější náklad. Hlavní bariérou na cestě k IS-F bude ale pro většinu podnikatelů cena. Jestliže lze nejlevnější sedan IS pořídit za 800 tisíc korun, verze F je k mání za exkluzivních 1 799 000 korun. Ve výbavě je samozřejmě vše už zahrnuto, od elektronických asistentů, navigace a parkovací kamery až po audiosystém Mark Levinson.