Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Víte, jak sedět, aby vám práce nezničila zdraví?

Nedostatek pohybu a špatné pracovní podmínky vážně ohrožují naše zdraví. To sice všichni…

Můžeme od nového roku očekávat zdražení povinného ručení?

Povinné ručení se díky mnoha změnám v pojišťovnictví bude nejspíše nadále zdražovat.…

Výměna výtahu a potřebná povolení

Životnost výtahu v bytových domech je 15–25 let (doba životnosti je ovlivněna prováděnou…

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

Ondřej Stratilík 14. června, 09:40  -  Ondřej Stratilík
14. června, 09:40

Na letošní ročník nejznámějšího čtyřiadvacetihodinového závodu se zřejmě nejlépe připravil tovární tým Porsche a jeho GT speciály. Alespoň to ukázala noční kvalifikace ve středu.

A je to tady. Čekání je u konce. Známý francouzský okruh La Sarthe je opět středobodem celého motoristického světa. Šedesát závodních speciálů – třicet prototypů LMP a třicet vozů GTE – začalo bojovat o jednu z nejcennějších trofejí. Vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans chce každý, kdo kdy závodil.

Čtyřhodinový středeční trénink využily týmy především k testování, první ostrý test přišel v deset večer s kvalifikací číslo jedna. Tu s přehledem ovládly oba hybridní prototypy LMP1 továrního týmu Toyota Gazoo Racing. Nejrychlejší privátní LMP1 jezdily v průměru o dvě vteřiny pomaleji. V nižší kategorii LMP2 byla situace mnohem vyrovnanější.

Vítězové první kvalifikace Le Mans 2018
LMP1: Toyota Gazoo Racing 8 (prototyp TS050 Hybrid)
LMP2: Idec Sport Racing 48 (prototyp Oreca 07-Gibson)
GTE Pro: Porsche GT Team 91 (Porsche 911 RSR)
GTE Am: Dempsey-Proton Racing 88 (Porsche 911 RSR)

To nejzajímavější se dělo ve třídě vozů GTE Pro. Ukázalo se, že továrna Porsche, která loni kvůli úsporám opustila královskou kategorii LMP1, nechce z Le Mans bez medaile ani letos. Čtyři její vozy 911 RSR se v GTE Pro vešly během středeční kvalifikace do prvních sedmi míst, dva nejrychlejší kategorii dokonce vyhrály.

Podívejte se jak vypadal první trénink:

Ještě větší hegemonii ukázaly v „amatérské“ skupině GTE Am. Tam ve středu v noci braly speciály Porsche 911 RSR privátních týmů dokonce první tři místa. „Tak skvělý výsledek ukazuje, jak dobře naši zákazníci rozumějí autům. Když se podíváte na výsledky v jednotlivých třídách, ukazuje se, že oproti loňsku je závodní trať o tři vteřiny rychlejší,“ popsal středeční dění Pascal Zurlinden, šéf závodního programu GT v Porsche.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Kdo ve středu neměl důvod k úsměvu, je tovární tým Aston Martin. Jeho nové vozy Vantage AMR závodící v GTE Pro nedokázaly bojovat s konkurencí a předjížděly je dokonce i slabší auta z GTE Am. Podobně jsou na tom i žluté americké corvetty. V LMP1 zase trpí prototypy Ginetta stáje CEFC TRSM Racing, které většinu dne strávily v garážích.

Druhá a třetí kvalifikace je v plánu na čtvrteční odpoledne a večer, start samotné čtyřiadvacetihodinovky pak v sobotu 16. června krátce před třetí odpoledne odmávne tenista Rafael Nadal.

Dále čtěte:

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Dakar zabiják. Zkouška techniky i člověka



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Dnes slavíme 17. listopadu, obchody zůstanou otevřené
Hypotec?ni? sazby leti? nahoru. Ceny bytu? poprve? vystoupaly nad 3 miliony
Jak moc je opravdu výhodné vaše stavební spoření
10 morových ran české krajiny: sucho a chemie
Jen obyčejná bolest hlavy, nebo migréna?
Auta
Los Angeles zavádí nákladní dopravu na vodík
Subaru poslalo na trh nejrychlejší WRX STI v historii. Nás to bohužel zajímat nemusí
Toyota Corolla přichází ve 12. generaci. Prohlédněte si historii nejprodávanějšího auta světa
Na výstavu Czechbus do Holešovic míří autobusy dvaceti značek
Vše, co jste chtěli vědět o dvouspojkové převodovce DQ200
Technologie
AMD přidává dvě nebo tři hry zadarmo k Radeonům RX 580 a RX 570 a Vegám
KVÍZ: Vynalezli počítače, mobily i internet. Poznáte je?
14 věcí, které na vás čekají, když koupíte auto na CNG
Hynix má první paměti DDR5, běží na 5200 MHz. Do počítačů přijdou až v roce 2020
Milník pro digitální rádio. V Evropě budou auta muset povinně nabízet DAB+
Hry pro příležitostné hráče