Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

Ondřej Stratilík 14. června 2018, 09:40  -  Ondřej Stratilík
14. června 2018, 09:40

Na letošní ročník nejznámějšího čtyřiadvacetihodinového závodu se zřejmě nejlépe připravil tovární tým Porsche a jeho GT speciály. Alespoň to ukázala noční kvalifikace ve středu.

A je to tady. Čekání je u konce. Známý francouzský okruh La Sarthe je opět středobodem celého motoristického světa. Šedesát závodních speciálů – třicet prototypů LMP a třicet vozů GTE – začalo bojovat o jednu z nejcennějších trofejí. Vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans chce každý, kdo kdy závodil.

Čtyřhodinový středeční trénink využily týmy především k testování, první ostrý test přišel v deset večer s kvalifikací číslo jedna. Tu s přehledem ovládly oba hybridní prototypy LMP1 továrního týmu Toyota Gazoo Racing. Nejrychlejší privátní LMP1 jezdily v průměru o dvě vteřiny pomaleji. V nižší kategorii LMP2 byla situace mnohem vyrovnanější.

Vítězové první kvalifikace Le Mans 2018
LMP1: Toyota Gazoo Racing 8 (prototyp TS050 Hybrid)
LMP2: Idec Sport Racing 48 (prototyp Oreca 07-Gibson)
GTE Pro: Porsche GT Team 91 (Porsche 911 RSR)
GTE Am: Dempsey-Proton Racing 88 (Porsche 911 RSR)

To nejzajímavější se dělo ve třídě vozů GTE Pro. Ukázalo se, že továrna Porsche, která loni kvůli úsporám opustila královskou kategorii LMP1, nechce z Le Mans bez medaile ani letos. Čtyři její vozy 911 RSR se v GTE Pro vešly během středeční kvalifikace do prvních sedmi míst, dva nejrychlejší kategorii dokonce vyhrály.

Podívejte se jak vypadal první trénink:

Ještě větší hegemonii ukázaly v „amatérské“ skupině GTE Am. Tam ve středu v noci braly speciály Porsche 911 RSR privátních týmů dokonce první tři místa. „Tak skvělý výsledek ukazuje, jak dobře naši zákazníci rozumějí autům. Když se podíváte na výsledky v jednotlivých třídách, ukazuje se, že oproti loňsku je závodní trať o tři vteřiny rychlejší,“ popsal středeční dění Pascal Zurlinden, šéf závodního programu GT v Porsche.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Kdo ve středu neměl důvod k úsměvu, je tovární tým Aston Martin. Jeho nové vozy Vantage AMR závodící v GTE Pro nedokázaly bojovat s konkurencí a předjížděly je dokonce i slabší auta z GTE Am. Podobně jsou na tom i žluté americké corvetty. V LMP1 zase trpí prototypy Ginetta stáje CEFC TRSM Racing, které většinu dne strávily v garážích.

Druhá a třetí kvalifikace je v plánu na čtvrteční odpoledne a večer, start samotné čtyřiadvacetihodinovky pak v sobotu 16. června krátce před třetí odpoledne odmávne tenista Rafael Nadal.

Dále čtěte:

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Dakar zabiják. Zkouška techniky i člověka



Čtěte také

 Páral

Španělská Omladina a Evropa

„Proevropské síly" sklízejí plody svého konání v posledních třech desetiletích.

před 8 hodinami

 Muži s bitcoinem. Ondřej Klofáč (vlevo) a Pavel Pulkráb se postili do zprostředkování obchodu s virtuálními měnami. Zabývají se zhruba dvacítkou z nich s největší kapitalizací.

Po padesátce zrychlit: zkušení byznysmeni vydělávají na kryptoměnách i aplikacích

Tyhle padesátníky ještě nikdo z oběhu nestáhl a chystají se znovu měnit svět.

před 9 hodinami

 Americký prezident Donald Trump

Zklidnění na frontě: Čína nakoupí americké zboží za 1,2 bilionu dolarů

Čína v rámci obchodních rozhovorů se Spojenými státy souhlasila, že nakoupí americké…

22. února 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Poradna plná daňového přiznání
Kouříte zdravě aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Přes 371 tisíc domácností loni změnilo dodavatele. I proto, že se zdražovalo
Neomezená mobilní data nejsou a ani nebudou
Otcovská dovolená v roce 2019
Auta
Volvo XC90 se po faceliftu nezměnilo, nově ale maskuje…
První opravdová Cupra se jmenuje Formentor a sází na plug-in hybridní pohon
Audi Q8 může mít výkon 330 koní také v kombinaci s dieselem. Stačí vznést požadavek na obvyklé místo
Jak chrání SUV chodce? Forester a RAV4 na výbornou, BMW X1 v podstatě vůbec
Srovnání pokut u nás, v Rakousku, Německu a na Slovensku: Koho bolí nejvíc?
Technologie
Srovnání pokut v sousedních zemích. Kde řidiči platí nejvíc?
Nvidia vydala GeForce GTX 1660 Ti: Turing s „RTX Off“, ale levnější. Jak dopadl?
Cnews FM: Strach z vývoje Windows 10 a protispotřebitelské výroky ministerstva [podcast]
Moneta ještě pořád chce koupit Air Bank, zaplatila by ale méně
Šeptanda: Microsoft ukáže nový Xbox již v červnu na E3
Hry pro příležitostné hráče