Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

,

Na letošní ročník nejznámějšího čtyřiadvacetihodinového závodu se zřejmě nejlépe připravil tovární tým Porsche a jeho GT speciály. Alespoň to ukázala noční kvalifikace ve středu.

A je to tady. Čekání je u konce. Známý francouzský okruh La Sarthe je opět středobodem celého motoristického světa. Šedesát závodních speciálů – třicet prototypů LMP a třicet vozů GTE – začalo bojovat o jednu z nejcennějších trofejí. Vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans chce každý, kdo kdy závodil.

Čtyřhodinový středeční trénink využily týmy především k testování, první ostrý test přišel v deset večer s kvalifikací číslo jedna. Tu s přehledem ovládly oba hybridní prototypy LMP1 továrního týmu Toyota Gazoo Racing. Nejrychlejší privátní LMP1 jezdily v průměru o dvě vteřiny pomaleji. V nižší kategorii LMP2 byla situace mnohem vyrovnanější.

Vítězové první kvalifikace Le Mans 2018
LMP1: Toyota Gazoo Racing 8 (prototyp TS050 Hybrid)
LMP2: Idec Sport Racing 48 (prototyp Oreca 07-Gibson)
GTE Pro: Porsche GT Team 91 (Porsche 911 RSR)
GTE Am: Dempsey-Proton Racing 88 (Porsche 911 RSR)

To nejzajímavější se dělo ve třídě vozů GTE Pro. Ukázalo se, že továrna Porsche, která loni kvůli úsporám opustila královskou kategorii LMP1, nechce z Le Mans bez medaile ani letos. Čtyři její vozy 911 RSR se v GTE Pro vešly během středeční kvalifikace do prvních sedmi míst, dva nejrychlejší kategorii dokonce vyhrály.

Podívejte se jak vypadal první trénink:

Ještě větší hegemonii ukázaly v „amatérské“ skupině GTE Am. Tam ve středu v noci braly speciály Porsche 911 RSR privátních týmů dokonce první tři místa. „Tak skvělý výsledek ukazuje, jak dobře naši zákazníci rozumějí autům. Když se podíváte na výsledky v jednotlivých třídách, ukazuje se, že oproti loňsku je závodní trať o tři vteřiny rychlejší,“ popsal středeční dění Pascal Zurlinden, šéf závodního programu GT v Porsche.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Kdo ve středu neměl důvod k úsměvu, je tovární tým Aston Martin. Jeho nové vozy Vantage AMR závodící v GTE Pro nedokázaly bojovat s konkurencí a předjížděly je dokonce i slabší auta z GTE Am. Podobně jsou na tom i žluté americké corvetty. V LMP1 zase trpí prototypy Ginetta stáje CEFC TRSM Racing, které většinu dne strávily v garážích.

Druhá a třetí kvalifikace je v plánu na čtvrteční odpoledne a večer, start samotné čtyřiadvacetihodinovky pak v sobotu 16. června krátce před třetí odpoledne odmávne tenista Rafael Nadal.

Dále čtěte:

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Dakar zabiják. Zkouška techniky i člověka


Ohodnoťte tento článek
Diskuze