zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - ZRÁDNÁ RYCHLOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

 Tovární tým Porsche GT lakem jednoho ze svých vozů připomíná prototyp 917/20, který v Le Mans závodil v roce 1971 a růžovou barvou způsobil senzaci. Přezdívá se mu pink pig (růžové prase).
Tovární tým Porsche GT lakem jednoho ze svých vozů připomíná prototyp 917/20, který v Le Mans závodil v roce 1971 a růžovou barvou způsobil senzaci. Přezdívá se mu pink pig (růžové prase).
Autor: Porsche

Legendární Le Mans začíná. Zatím vede Porsche a Toyota

Ondřej Stratilík 14. června 2018, 09:40  -  Ondřej Stratilík
 Tovární tým Porsche GT lakem jednoho ze svých vozů připomíná prototyp 917/20, který v Le Mans závodil v roce 1971 a růžovou barvou způsobil senzaci. Přezdívá se mu pink pig (růžové prase).
Tovární tým Porsche GT lakem jednoho ze svých vozů připomíná prototyp 917/20, který v Le Mans závodil v roce 1971 a růžovou barvou způsobil senzaci. Přezdívá se mu pink pig (růžové prase).
Autor: Porsche
14. června 2018, 09:40

Na letošní ročník nejznámějšího čtyřiadvacetihodinového závodu se zřejmě nejlépe připravil tovární tým Porsche a jeho GT speciály. Alespoň to ukázala noční kvalifikace ve středu.

A je to tady. Čekání je u konce. Známý francouzský okruh La Sarthe je opět středobodem celého motoristického světa. Šedesát závodních speciálů – třicet prototypů LMP a třicet vozů GTE – začalo bojovat o jednu z nejcennějších trofejí. Vyhrát čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans chce každý, kdo kdy závodil.

Čtyřhodinový středeční trénink využily týmy především k testování, první ostrý test přišel v deset večer s kvalifikací číslo jedna. Tu s přehledem ovládly oba hybridní prototypy LMP1 továrního týmu Toyota Gazoo Racing. Nejrychlejší privátní LMP1 jezdily v průměru o dvě vteřiny pomaleji. V nižší kategorii LMP2 byla situace mnohem vyrovnanější.

Vítězové první kvalifikace Le Mans 2018
LMP1: Toyota Gazoo Racing 8 (prototyp TS050 Hybrid)
LMP2: Idec Sport Racing 48 (prototyp Oreca 07-Gibson)
GTE Pro: Porsche GT Team 91 (Porsche 911 RSR)
GTE Am: Dempsey-Proton Racing 88 (Porsche 911 RSR)

To nejzajímavější se dělo ve třídě vozů GTE Pro. Ukázalo se, že továrna Porsche, která loni kvůli úsporám opustila královskou kategorii LMP1, nechce z Le Mans bez medaile ani letos. Čtyři její vozy 911 RSR se v GTE Pro vešly během středeční kvalifikace do prvních sedmi míst, dva nejrychlejší kategorii dokonce vyhrály.

Podívejte se jak vypadal první trénink:

Ještě větší hegemonii ukázaly v „amatérské“ skupině GTE Am. Tam ve středu v noci braly speciály Porsche 911 RSR privátních týmů dokonce první tři místa. „Tak skvělý výsledek ukazuje, jak dobře naši zákazníci rozumějí autům. Když se podíváte na výsledky v jednotlivých třídách, ukazuje se, že oproti loňsku je závodní trať o tři vteřiny rychlejší,“ popsal středeční dění Pascal Zurlinden, šéf závodního programu GT v Porsche.


Více ze světa motorů čtěte na webu Autobible


Kdo ve středu neměl důvod k úsměvu, je tovární tým Aston Martin. Jeho nové vozy Vantage AMR závodící v GTE Pro nedokázaly bojovat s konkurencí a předjížděly je dokonce i slabší auta z GTE Am. Podobně jsou na tom i žluté americké corvetty. V LMP1 zase trpí prototypy Ginetta stáje CEFC TRSM Racing, které většinu dne strávily v garážích.

Druhá a třetí kvalifikace je v plánu na čtvrteční odpoledne a večer, start samotné čtyřiadvacetihodinovky pak v sobotu 16. června krátce před třetí odpoledne odmávne tenista Rafael Nadal.

Dále čtěte:

Renesance dieselu. Bosch slibuje nejčistší naftový motor všech dob

Neprodejný mercedes: podnikatelka chce zpátky peníze za toxický diesel

Tipy sportovního psychologa: jak podat špičkový výkon v práci?

Dakar zabiják. Zkouška techniky i člověka



Čtěte také

 Slevy, ilustrační foto

Obchod jako škola podvodu. Nekalé praktiky českých prodejců se ale chýlí ke konci

Obchod je školou podvodu, napsal v osvíceném 18. století francouzský spisovatel a…

před 6 hodinami

 Premiér Andrej Babiš a ministr dopravy Vladimír Kremlík

Babiš navrhl odvolání Kremlíka. Ministerstvo dopravy má trvale řídit vicepremiér Havlíček

Premiér Andrej Babiš dnes navrhl prezidentu Miloši Zemanovi odvolání ministra dopravy…

20. ledna 2020

Ondřej Stratilík

Spojenecká základna v Ostravě? Svěží nápad i skvělé PR gesto

Přestože je zatím vize europoslance a místopředsedy občanských demokratů Alexandra Vondry…

20. ledna 2020

 Huawei, ilustrační foto

Huawei, nebo zpoždění o dekádu. Německo potřebuje Číňany pro stavbu 5G sítě

Německý ministr vnitra Horst Seehofer se postavil proti možnému vyloučení čínské firmy…

20. ledna 2020

 Google, ilustrační foto

USA hrozí Česku odvetou za zavedení digitální daně. Je to diskriminace, tvrdí Washington

Spojené státy varují, že kvůli takzvané digitální dani zavedou vůči Česku odvetná…

20. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Rozhovor s Ondřejem Chládkem o whisky TREBITSCH a založení investičního fondu SICAV
Daňové povinnosti předčasných důchodců
Kdo bude letos muset zaplatit solidární daň?
Dodavatel elektřiny a plynu pro rok 2020. Jak vybrat nejlepší společnost?
Pohřeb a práce: kdy máte nárok na volno?
Auta
Honda přivezla do Česka Civic po faceliftu. A hned nasadila…
Kvíz: Poznáte auto z těchto detailů?
MPV ještě neumírají. Ford Galaxy a S-Max vsadí na hybridní pohon
Víceúčelový autobus Scania pro rakouské hasiče
Vyplatí se elektromobil proti běžnému autu? Ano, musíte s ním ale jezdit až 10 let
Hry pro příležitostné hráče