VÝVOZ PIVA - Na jihu Korejského poloostrova si začínají zvykat na evropské pivo. A tomu českému se v Koreji začíná dařit i díky dobrému renomé. Na tamější trh se úspěšně dostal například Pivovar Náchod se svou značkou Primátor.
Na korejský trh vstoupilo v poslední době několik českých pivovarů. Loni se například povedlo dobře otevřít orientální bránu Pivovaru Náchod. „První dodávka našeho piva byla určena na akci českého velvyslanectví v Soulu nazvanou Czech It Out. Tam jsme představili tři naše výrobky a následovala první celokontejnerová dodávka. Šlo o světlý ležák Primátor Premium, tmavý ležák Primátor Premium Dark a pivo Primátor English Pale Ale,“ říká Romana Jansová, která je ve firmě manažerkou exportu.
Letos firma vyvezla do Koreje dalších 65 tisíc lahví. Pivo prodává v hlavním městě Soulu v nejrůznějších stravovacích zařízeních včetně české restaurace Castle Praha. „Dovozcem našeho piva je firma, která již má zkušenost s českými výrobky a sama vaří české pivo ve dvou minipivovarech,“ vysvětluje Jansová. Přednosti korejského trhu vidí především ve stoupající poptávce po pivu, malé zastoupenosti českých značek, v dobrém jménu českého piva a poměrně malé konkurenci u dovážených piv.
„Obtížným krokem, který jsme museli zvládnout, je přesné označení výrobků v korejštině,“ upozorňuje naopak na možné překážky zástupkyně náchodského pivovaru. Ten chystá ještě do konce letošního roku vypravit do Koreje další jeden až dva kontejnery se svým pivem.