Počet nákupních center by se měl v České republice v následujících třech letech zvýšit až o třetinu. Nyní v českých městech funguje zhruba 230 nákupních center různých velikostí, z nichž osm desítek lze zařadit do kategorie velkých nákupních komplexů. Na konferenci Retail Summit v Praze to řekl Tomáš Drtina ze společnosti Incoma Research.
„Posilovat budou všechny typy center,“ říká Drtina, podle kterého budou přibývat jak velké shopping mally, tak především méně rozložitá nákupní centra na okrajích menších měst, takzvané retail parky. Největší nárůst ploch odborníci předpokládají u obchodů s oděvy, které již nyní mají v nákupních centrech výsadní zastoupení. „Tahounem růstu (v oblasti nákupních center) budou také prodejny nabízející zboží pro volný čas a sortiment pro dům a zahradu, spotřební elektroniku a komunikační techniku,“ uvádí Drtina.
Stále více lidí bude podle něj chtít v nákupních centrech navštěvovat gastronomická a zábavní zařízení. „Centra, kterým se toto nepodaří nabídnout, mohou mít problémy,“ dodává.