Několik desítek akcí, mezi kterými nebudou chybět regionální biodožínky, biojarmarky, ochutnávky biopotravin či exkurze na ekofarmy, bude součástí čtvrtého ročníku informační a propagační akce Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství.
Ten začal minulý týden. I když je cena biopotravin většinou vyšší, jejich prodej v Česku v posledních letech prudce roste.
Dosud bylo do kalendáře letošního ročníku Měsíce biopotravin a ekologického zemědělství zařazeno téměř 40 akcí a další mohou organizátoři stále vkládat. Lidé budou moci například navštívit české ekofarmy a ochutnat jejich bioprodukty.
V oblibě mají Češi zejména mléčné biovýrobky, které podle průzkumu společnosti The Nielsen Company vkládá do nákupních košíků 68 procent z těch spotřebitelů, kteří tyto produkty nakupují. Následuje ovoce a zelenina (23 procent), ovocné nápoje a džusy (22 procent), maso (18 procent), drůbež a vejce (13 procent), dětské jídlo (osm procent) a na posledním místě je z hlediska obliby biočaj a biokáva (sedm procent).