Prožít dovolenou v klidu 82 % Mít na všechno dost peněz 81 % Poznat nová místa v ČR 74 % Ohledy na partnera/děti 69 % Dovolená s českými přáteli 67 % Věnovat se koníčkům 58 % Být ve známém prostředí 50 % Obava z dlouhého cestování 49 % Problém domluvit se v cizí zemi 41 % Strávit dovolenou doma/na chalupě 38 % Nechuť cestovat do zahraničí 37 % Obava z neznámého prostředí 26 % Pozn.
Prožít dovolenou v klidu 82 %
Mít na všechno dost peněz 81 %
Poznat nová místa v ČR 74 %
Ohledy na partnera/děti 69 %
Dovolená s českými přáteli 67 %
Věnovat se koníčkům 58 %
Být ve známém prostředí 50 %
Obava z dlouhého cestování 49 %
Problém domluvit se v cizí zemi 41 %
Strávit dovolenou doma/na chalupě 38 %
Nechuť cestovat do zahraničí 37 %
Obava z neznámého prostředí 26 %
Pozn.: součet odpovědí „má rozhodující význam“ a „velký význam“
Pramen: STEM
Provozovatelé služeb pro domácí cestovní ruch se zaměřují na tradiční zákazníky a nabídka pro nové zákaznické skupiny je příliš nezajímá. Přitom lidé podle průzkumu touží po dovolených, které by byly zábavné pro každého člena rodiny. Kvalitní domácí dovolené by před zahraniční daly přednost tři pětiny dotázaných. Láká je klid, pohoda, krátká vzdálenost, kterou musí za odpočinkem urazit a pocit jistoty v případě nepříjemné události. Významný je i pocit, že není třeba obracet každou minci či přemýšlet nad přepočtem cen na koruny. Domácí dovolená pak přijde přece jen často levněji než pobyt v cizině, což je pro řadu lidí také velké lákadlo. Přitom neplatí, že by domácí rekreanti byli chudí. Podle průzkumu jde o lidi lépe hmotně zajištěné, než je celkový průměr populace