„Velká bachratá nula“. Odbory odmítly nabídku Škody Auto na zvýšení mezd

21. února, 14:24 - čtk
21. února, 14:24

Odboráři automobilky Škoda Auto dnes označili nabídku Škody Auto na zvýšení mezd za „velkou bachratou nulu“. Škoda Auto nabídla zvýšení mezd celkem o 15 procent během 27 měsíců. Podle odborářů se tento návrh rovná požadavkům odborů na zvyšování mezd během jednoho roku. Odbory zároveň odmítají jednání o zavedení atypických směnných systémů. Nabídka firmy je nulová, uvedli odboráři.

„Firma Škoda Auto nám svými návrhy v kolektivním vyjednávání o mzdách plive do tváře,“ napsali odboráři v tiskové zprávě. Kromě jednání o atypických směnných systémech odboráři odmítají také délku dohody. „Na to jim v žádném případě neskočíme. To, co nám nabízejí na 27 měsíců, je náš požadavek na jeden rok,“ uvádějí dále odboráři.

„Máme za sebou rekordní výsledky a chceme za ně být řádně odměňováni. Jinak se linky zastaví! O své peníze se popereme,“ stojí v prohlášení, které podepsal odborový předák Jaroslav Povšík. Odboráři zároveň upozorňují, že se vyjednávací tým odborů nebude zúčastňovat dalších kol kolektivního vyjednávání, dokud firma neodstraní své agresivní návrhy na atypické směnné systémy pracovní doby a na délku trvání mzdové dohody na 27 měsíců.

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto v úterý v kolektivním vyjednávání s odbory nabídla růst mezd o 15 procent během 27 měsíců. Zaměstnanci by také obdrželi prémie nad rámec pravidelného bonusového systému v celkové výši 25 tisíc korun.


Výroba Superbu se přesune do Německa, tvrdí šéf podnikové rady Škody


Škoda chce tarifní dohodu s odbory uzavřít na 27 měsíců. Pro firmu je totiž důležitý dlouhodobý horizont, například kvůli investicím do nových technologií. Škoda zvýšení platů zároveň podmiňuje dohodou o možném rozšíření využití atypických směnných systémů v závodě v Mladé Boleslavi. Cílem tohoto kroku má být zajištění nutného budoucího objemu výroby a také nezbytné plánovací jistoty pro společnost, zaměstnance i region. Rozšíření atypických směnných systému do Mladé Boleslavi ale odboráři důrazně odmítají.

Průměrná dělnická mzda ve Škoda Auto činila v loňském roce 40 557 korun, tedy o zhruba o deset procent více než v roce 2016. Zaměstnanci mají nad rámec mzdy řadu příplatků, například za práci v noci, za práci v taktu, za ztížené pracovní podmínky nebo za práci v atypických směnných systémech, který oproti 15směnnému systému přidává další směny až do počtu 18 směn, kdy zaměstnanci pracují také v sobotu. V případě vícesměnných systémů se však týdenní pracovní doba zaměstnance nemění, jen se rozděluje do více dnů.

Úterní nabídka je již druhou nabídkou ze strany Škody Auto, kterou odboráři odmítli. Další kolo koletivního vyjednávání se má uskutečnit příští týden.

Škoda Auto
Škoda Auto, která je jedním z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut.

Dále čtěte:

Po stopách Yetiho. Škoda Auto začne vyrábět Octavii i v Rusku

Češi nakoupili nejvíc aut v historii. Nejpopulárnější je Octavia

Počtvrté v řadě přes milion aut. Škoda loni zvýšila dodávky o 6,6 procenta

Škoda postaví v Boleslavi do dvou let novou lakovnu. Investuje 5,5 miliardy


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
I důchodci mohou pobírat nemocenskou
Elektřina on-line. Umíte si přes internet vyřídit snížení záloh?
Jak budou otevřené obchody 1. a 8. května?
Průzkum CENTURY 21: ceny bytů v České republice
Je na uložení peněz lepší spořicí účet nebo termínovaný vklad?
Auta
Volvo S90 Ambience nemá sedadlo spolujezdce a nabízí…
Škoda Kamiq má po premiéře. Prohlédněte si crossover, který se k nám nedostane
Opel Grandland X chce být ještě stylovějším crossoverem. Přichází dvoubarevná verze
Plug-in hybrid Subaru s technikou z Priusu dostane jméno Evoltis
BMW sází na osobitost i u motorek. Program Spezial je obdobou automobilového Individual
Technologie
Blokování reklam je v pořádku. Adblock Plus vyhrál další soud
Google to zkouší zase jinak. Pozastavil vývoj Allo, vyvíjí novou komunikační platformu
Souhlaste, nebo odejděte. Facebook aktualizoval podmínky a nechá vás rozhodnout
Intel zrušil nedávno představené chytré brýle Vaunt – i celou divizi New Devices Group
Telegram vydržel zatím největší internetovou cenzuru v ruských dějinách
Hry pro příležitostné hráče