Počtvrté v řadě přes milion aut. Škoda loni zvýšila dodávky o 6,6 procenta

16. ledna, 10:17 - čtk
16. ledna, 10:17

Škoda Auto loni dodala svým zákazníkům rekordních 1 200 500 aut, což je o 6,6 procenta více, než v roce 2016. Milion aut překročila již počtvrté v řadě. Největším trhem byla Čína s růstem o 2,5 procenta na 325 tisíc vozů.

„Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impuls a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu,“ uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Nejprodávanější byla v minulém roce Škoda Octavia i přes pokles o 3,9 procenta na 418 800 dodaných aut. Druhý Rapid zaznamenal pokles o 0,6 procenta na 211 500 vozů, následuje Fabia s růstem o 2,1 procenta na 206 500 aut. Škoda Superb zvýšila odbyt o 8,7 procenta na 150 900 kusů. Kodiaq v roce své premiéry doputoval k 100 tisícům zákazníků. Končící Yeti zaznamenal pokles o 27,8 procenta na 69 500 aut a jeho nástupce Karoq, který přišel na trh v závěru roku, hlásí 6300 dodávek. Citigo, který se prodává jen v Evropě, snížil prodej o 8,8 procenta na 37 100 vozů.


Po stopách Yetiho. Škoda Auto začne vyrábět Octavii i v Rusku


V západní Evropě zvýšila Škoda dodávky o 5,2 procenta na 477 700 vozů. Německo zůstává s růstem o 4,9 procenta na 173.300 aut druhým největším trhem pro značku na světě. Škoda v Německu zároveň opět získala pozici největšího dovozce. Dvouciferný růst zaznamenala ve Francii, Itálii, Rakousku, Norsku a Řecku.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky o 12,7 procenta na 207 100 vozidel. Na domácím českém trhu Škoda zvýšila dodávky o osm procent na 95 tisíc aut. Ve východní Evropě bez Ruska rostla o 17,9 procenta na 41 300 aut.

V Rusku prodej rostl o 12,5 procenta na 62 300 vozů. V Izraeli dodávky stouply o 14,5 procenta na 23 400 aut a v Indii zvýšila Škoda odbyt o 31,4 procenta na 17 100 vozů.

Škoda provozuje v České republice tři výrobní lokality, vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii především prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu s místními partnery. Patří do koncernu Volkswagen.

Auta budoucnosti: (bez)nadějné vyhlídky

Dále čtěte:

Češi nakoupili nejvíc aut v historii. Nejpopulárnější je Octavia

Vítězem soutěže Exportér roku je Škoda Auto. Agrofert skončil třetí

Škoda postaví v Boleslavi do dvou let novou lakovnu. Investuje 5,5 miliardy


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Třetina Čechů chce změnit banku, ale odhodlají se jen 2 % z nich
Vše, co potřebujete vědět o GDPR
Lidé mají 4 roky na výměnu kotle. Stát rozdává dotace i bezúročné půjčky
Na podání přehledů zbývá 14 dní
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Auta
BMW i8 zůstává u policie i nadále. Nově už ale bude umět…
Pokuta za překročení rychlosti: Co zaplatíte a kolik dostanete bodů
Test KTM 1290 Super Adventure S: Vyzyvatel
Consumer Reports: Tohle jsou nejspolehlivější ojetiny, jaké si můžete pořídit
BMW X3 si splnilo povinnost. V testech IIHS dostalo nejlepší možné hodnocení
Technologie
Mapy.cz přidávají další drobnost. Najdou vám cyklotrasy, naučné stezky apod.
Pět let to nešlo… Česká televize bude mít všechny programy v jednom DVB-T multiplexu
AMD uvádí 12nm Ryzeny 2000. Lepší IPC a takty s jádry Zen+, vyšší výkon ve hrách
Honor 10 přichází: duhový krasavec je levnější dvojče Huawei P20
AMD Ryzen 7 2700X: co přinesl refresh úspěšného osmijádra? (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče