Počtvrté v řadě přes milion aut. Škoda loni zvýšila dodávky o 6,6 procenta

16. ledna, 10:17 - čtk
16. ledna, 10:17

Škoda Auto loni dodala svým zákazníkům rekordních 1 200 500 aut, což je o 6,6 procenta více, než v roce 2016. Milion aut překročila již počtvrté v řadě. Největším trhem byla Čína s růstem o 2,5 procenta na 325 tisíc vozů.

„Rok 2017 byl nejlepším rokem ve 122leté historii naší společnosti. To nám poskytuje další impuls a my děkujeme všem našim zákazníkům za důvěru, kterou do nás vložili. Uplynulý rok ukázal, že strategie Škoda 2025 je tou správnou cestou, abychom úspěšně zvládli zásadní transformaci automobilového průmyslu,“ uvedl předseda představenstva Bernhard Maier.

Nejprodávanější byla v minulém roce Škoda Octavia i přes pokles o 3,9 procenta na 418 800 dodaných aut. Druhý Rapid zaznamenal pokles o 0,6 procenta na 211 500 vozů, následuje Fabia s růstem o 2,1 procenta na 206 500 aut. Škoda Superb zvýšila odbyt o 8,7 procenta na 150 900 kusů. Kodiaq v roce své premiéry doputoval k 100 tisícům zákazníků. Končící Yeti zaznamenal pokles o 27,8 procenta na 69 500 aut a jeho nástupce Karoq, který přišel na trh v závěru roku, hlásí 6300 dodávek. Citigo, který se prodává jen v Evropě, snížil prodej o 8,8 procenta na 37 100 vozů.


Po stopách Yetiho. Škoda Auto začne vyrábět Octavii i v Rusku


V západní Evropě zvýšila Škoda dodávky o 5,2 procenta na 477 700 vozů. Německo zůstává s růstem o 4,9 procenta na 173.300 aut druhým největším trhem pro značku na světě. Škoda v Německu zároveň opět získala pozici největšího dovozce. Dvouciferný růst zaznamenala ve Francii, Itálii, Rakousku, Norsku a Řecku.

Ve střední Evropě vzrostly dodávky o 12,7 procenta na 207 100 vozidel. Na domácím českém trhu Škoda zvýšila dodávky o osm procent na 95 tisíc aut. Ve východní Evropě bez Ruska rostla o 17,9 procenta na 41 300 aut.

V Rusku prodej rostl o 12,5 procenta na 62 300 vozů. V Izraeli dodávky stouply o 14,5 procenta na 23 400 aut a v Indii zvýšila Škoda odbyt o 31,4 procenta na 17 100 vozů.

Škoda provozuje v České republice tři výrobní lokality, vyrábí také v Číně, v Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii především prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu s místními partnery. Patří do koncernu Volkswagen.

Auta budoucnosti: (bez)nadějné vyhlídky

Dále čtěte:

Češi nakoupili nejvíc aut v historii. Nejpopulárnější je Octavia

Vítězem soutěže Exportér roku je Škoda Auto. Agrofert skončil třetí

Škoda postaví v Boleslavi do dvou let novou lakovnu. Investuje 5,5 miliardy



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
6 zásadních rozdílů mezi předčasným důchodem a předdůchodem
Kolik peněz si vyděláte, až odjedete na dovolenou?
Co je dobré vědět o operativním leasingu?
4 věci, co nás naučila tento týden poradna
V oblíbených destinacích je litr benzínu dražší až o 9 korun. Kde natankovat na cestě k moři?
Auta
Retro: BMW M1 po 40 letech stále marně čeká na duchovního…
15 věcí, které o Facebooku možná nevíte, ale Zuckerberg o vás ano
BMW řady 8 má digitální kokpit, pohon všech kol a karbonovou konstrukci
Proč auta používají dvě hlavní světla? A proč se nechytlo ani řešení z Tatry 603?
Galerie: Nejúspěšnější závodní auta v 24 h Le Mans
Technologie
Steam Link přichází na Android TV. Streamuje hry ve 4K při 60 snímcích
Nekompatibilita na socketu AM4: z některých desek zmizí podpora starších procesorů
Nvidia začala s výrobci karet chystat vydání nové generace GeForce. Možná umí HDMI 2.1
Osm hodin spánku nestačí. Lidé by si měli zdřímnout i v práci
NZXT H200: elegantní mITX skříň (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče