zavřít

Ty to zvládneš.cz - ZDRAVOTNÍ STAV ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Studium MBA přináší unikátní znalosti i šanci na vyšší plat

Vzdělání je v dnešní době jedním ze stavebních kamenů úspěšného a plnohodnotného života.…

Pořiďte si levně produkty Apple

Značka Apple je pro výjimečné, iPhony mají styl, iMACy dokonalou grafiku, vše se…

 ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Euro

Ťok chce uhasit mýto, i když ví, že to nestihne

 Weikert 01. června 2018, 14:42  -  Petr Weikert
 ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Euro
01. června 2018, 14:42

Ministerstvo dopravy se kvůli mýtu dostalo do schizofrenní situace. Dan Ťok sice plánuje přinést na vládu variantu, která má státu pomoci z problému poté, co spadl tendr na nástupce Kapsche, zároveň má ale v ruce dokumenty, které říkají, že žádná varianta není možná. V polovině března mu ji zpracovala společnost Deloitte a týdeník Euro ji má k dispozici.

Ministerstvo má podle svého poradce k dispozici tři reálná řešení, v analýze pojmenovaná jako B1, B2 a B3. První řešení se dá stihnout do 5. ledna 2022, druhé do 20. února stejného roku a třetí do 25. srpna 2021.

Jen připomeňme, proč jsou ta data důležitá. Současné sporné prodloužení smlouvy s Kapschem skončí se závěrem roku 2019. Jednoduchou matematikou se tak dá spočítat, že i kdyby se vybrala nejrychlejší varianta, začne fungovat až rok a půl poté, co vyprší smlouva Kapschi. Takže hrozba toho, že se v Česku nebude vybírat mýto, začíná být reálná, tedy pokud se ještě antimonopolní úřad neumoudří a nevyhoví rozkladu, který proti jeho předchozímu rozhodnutí o zrušení tendru ministerstvo podalo.

O variantě B2 nebyla řeč náhodou. Právě ji jako nejrychlejší ministerstvo preferuje. Jde v ní o to, že se bude provozovat stávající systém, tedy ten, na kterém funguje Kapsch, a zpoplatnění se nebude rozšiřovat na silnice prvních tříd po dobu deseti let. Zpoplatnění nových silnic prvních tříd byla mimochodem jedna z věcí, která se na zrušeném tendru antimonopolnímu úřadu nelíbila. Tato náhradní varianta by měla podle předchozího vyjádření ministra Ťoka trvat 4 roky, než se stát napotřetí pokusí vybrat v řádné soutěži nového provozovatele mýta.


Přečtěte si také:

Devět set kilometrů mýta navíc? Málo, ukazují analýzy

Stát by měl vypsat nový tendr na provoz mýta, míní dopravci


Zpoplatněno by mělo být 1346,5 kilometrů dálnic a 240,8 kilometrů silnic prvních tříd, což je stav, který by měl v roce 2020 platit. Nejdelší fází přípravy by měl být pilotní provoz systému. Pokud by se i ten započítal, stejně by se termín nestihl, protože smlouva s novým provozovatelem stávajícího systému se podle dokumentu stihne podepsat až na konci prosince 2020.

Útěchou ministerstvu může být, že zákon dovoluje pracovat na dvou tendrech k téže věci. Stát tak může vypsat novou soutěž podle instrukcí antimonopolního úřadu a paralelně hledat provozovatele stávajícího systému. Jisté je, že Dan Ťok už u toho nebude. Ve vládě se rozhodl skončit. Na ministerstvo dopravy podle všeho nebude personální tlačenice.

Čtěte také:

Makáme aneb Mýty o mýtu

Mýto neumí ani Němci. V nejdražším sporu v dějinách dal Berlín 6 miliard jen za právníky



Čtěte také

 Snadno dostupné kosmopolitní město nabízí chutě celého světa

Netradiční berlínská gastronomie. Snadno dostupné kosmopolitní město nabízí chutě celého světa

Lipsko je prý nový Berlín. Není! Na sklonku loňského roku jsem vyzkoušela obojí a z…

před 7 hodinami

 Carlos Ghosn

Ghosnovi sirotci. Problematický manažer držel druhého největšího výrobce automobilů pohromadě

Jako první padl spalovací motor, po něm Carlos Ghosn. Další na řadě může být aliance…

před 8 hodinami

Události  Atletka Kristiina Mäki

Kristiina Mäki: Hlava dělá sedmdesát procent výkonu sportovce

Jednodušší cesta nebývá tak zajímavá, říká atletka Kristiina Mäki, která nás bude na…

před 9 hodinami

 Dráty vysokého napětí - ilustrační foto

Dráty musejí pod zem. Náklady na nové elektrické sítě jdou do stovek miliard

Evropa včetně Česka plánuje investovat stovky miliard do nových elektrických sítí. Odpor…

před 11 hodinami

 Předseda ODS Petr Fiala

Fiala zůstává v čele ODS, chce být premiérem. Prvním místopředsedou Stanjura

Předseda ODS Petr Fiala dnes potřetí obhájil svůj mandát, získal podporu víc než 90…

18. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vrácení daní 2020 - kdy dostanete daňový přeplatek?
Kdy budou pololetní prázdniny v roce 2020?
Zdravotní pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Fintech a proměna bankovního světa
Nemusíte si náhodou tento rok vyměnit řidičák?
Auta
Fiat 124 Special T (1974) vs. VAZ 2101 (1975): Bratři z…
Němci vyrábí nejméně aut za čtvrt století. Vláda už plánuje, jak krizi zmírnit
Škoda už prodává Octavii liftback. Jak si stojí proti konkurenci i Golfu?
Ministr dopravy si maloval dálnice. Hezký obrázek, Vladimíre, ale teď zpátky k domácím úkolům
Hennessey potvrdil 1200 koní pro Corvette C8. Největším oříškem prý bude převodovka a ECU
Hry pro příležitostné hráče