Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak se stát profesionálním rozhodcem či mediátorem

Studium manažerských programů MBA a LL.M. zaměřených na oblasti financí, řízení podniku…

Protext Video: Konference CyberCon Brno 2019

Moderní technologie jako nástroj vládnutí, sociální inženýrství, novinky z oblasti…

Pronajaté auto vás může vyjít levněji než vlastní

Dvě třetiny Čechů si pořizují vozy maximálně za 200 000 korun. Volí tedy často starší…

 ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Euro

Ťok chce uhasit mýto, i když ví, že to nestihne

 Weikert 01. června 2018, 14:42  -  Petr Weikert
 ilustrační foto
ilustrační foto
Autor: Euro
01. června 2018, 14:42

Ministerstvo dopravy se kvůli mýtu dostalo do schizofrenní situace. Dan Ťok sice plánuje přinést na vládu variantu, která má státu pomoci z problému poté, co spadl tendr na nástupce Kapsche, zároveň má ale v ruce dokumenty, které říkají, že žádná varianta není možná. V polovině března mu ji zpracovala společnost Deloitte a týdeník Euro ji má k dispozici.

Ministerstvo má podle svého poradce k dispozici tři reálná řešení, v analýze pojmenovaná jako B1, B2 a B3. První řešení se dá stihnout do 5. ledna 2022, druhé do 20. února stejného roku a třetí do 25. srpna 2021.

Jen připomeňme, proč jsou ta data důležitá. Současné sporné prodloužení smlouvy s Kapschem skončí se závěrem roku 2019. Jednoduchou matematikou se tak dá spočítat, že i kdyby se vybrala nejrychlejší varianta, začne fungovat až rok a půl poté, co vyprší smlouva Kapschi. Takže hrozba toho, že se v Česku nebude vybírat mýto, začíná být reálná, tedy pokud se ještě antimonopolní úřad neumoudří a nevyhoví rozkladu, který proti jeho předchozímu rozhodnutí o zrušení tendru ministerstvo podalo.

O variantě B2 nebyla řeč náhodou. Právě ji jako nejrychlejší ministerstvo preferuje. Jde v ní o to, že se bude provozovat stávající systém, tedy ten, na kterém funguje Kapsch, a zpoplatnění se nebude rozšiřovat na silnice prvních tříd po dobu deseti let. Zpoplatnění nových silnic prvních tříd byla mimochodem jedna z věcí, která se na zrušeném tendru antimonopolnímu úřadu nelíbila. Tato náhradní varianta by měla podle předchozího vyjádření ministra Ťoka trvat 4 roky, než se stát napotřetí pokusí vybrat v řádné soutěži nového provozovatele mýta.


Přečtěte si také:

Devět set kilometrů mýta navíc? Málo, ukazují analýzy

Stát by měl vypsat nový tendr na provoz mýta, míní dopravci


Zpoplatněno by mělo být 1346,5 kilometrů dálnic a 240,8 kilometrů silnic prvních tříd, což je stav, který by měl v roce 2020 platit. Nejdelší fází přípravy by měl být pilotní provoz systému. Pokud by se i ten započítal, stejně by se termín nestihl, protože smlouva s novým provozovatelem stávajícího systému se podle dokumentu stihne podepsat až na konci prosince 2020.

Útěchou ministerstvu může být, že zákon dovoluje pracovat na dvou tendrech k téže věci. Stát tak může vypsat novou soutěž podle instrukcí antimonopolního úřadu a paralelně hledat provozovatele stávajícího systému. Jisté je, že Dan Ťok už u toho nebude. Ve vládě se rozhodl skončit. Na ministerstvo dopravy podle všeho nebude personální tlačenice.

Čtěte také:

Makáme aneb Mýty o mýtu

Mýto neumí ani Němci. V nejdražším sporu v dějinách dal Berlín 6 miliard jen za právníky



Čtěte také

 CTRL-labs

Facebook koupil firmu CTRL-labs, která vyvíjí ovládání přístrojů pomocí myšlenek

Americká internetová společnost Facebook koupila firmu CTRL-labs, která se zabývá vývojem…

před 2 hodinami

 Honda, ilustrační foto

Honda skončí s diesely. V Evropě je přestane prodávat v roce 2021

Japonská automobilka Honda Motor oznámila, že do roku 2021 ukončí prodej naftových vozů v…

před 2 hodinami

Boeing 737 Max 8 aerolinek Flydubai

Boeing vyplatí odškodné rodinám obětí dvou nehod stroje 737 MAX

Americký Boeing odškodní rodiny 346 lidí, kteří zahynuli při haváriích dvou letadel typu …

před 2 hodinami

Prodej sendvičů v Londýně, ilustrační foto

Pobrexitový sendvič: výrobci hledají nový recept britského „národního“ pokrmu

Producenti populárních sendvičů na britských ostrovech upravují receptury pro jejich…

před 5 hodinami

Události Dům budoucnosti DFAB

Ve Švýcarsku postavili dům roboti. Ušetřili 60 procent cementu

Stavebnictví patří mezi obory, které nejvíce poškozují životní prostředí. Spotřebovává…

před 5 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Které zboží a služby příští rok zlevní díky nižší DPH?
4 finanční tipy pro samoživitelky
Jak pojistit věci na studentských kolejích?
V sobotu je sv. Václava! Obchody zůstanou zavřené
Jak založit PayPal, jak přes něj platit a jak poslat peníze někomu jinému?
Auta
I starší Tesly mají větší dojezd než nejnovější konkurence…
Tip na zhodnocení úspor: Na prodej je LaFerrari s 5453 najetými kilometry
Lexus představil svůj nejdražší model. Má motory od Volva
Dva důvody k oslavě
Dálniční známky 2020: Vše, co potřebujete vědět
Hry pro příležitostné hráče