Lidl okopíroval naši biolimonádu a napustil ji cukrem a barvivy, stěžuje si startup - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Lidl okopíroval naši biolimonádu a napustil ji cukrem a barvivy, stěžuje si startup

,
Lidl okopíroval naši biolimonádu a napustil ji cukrem a barvivy, stěžuje si startup
Zdroj: Lemonaid

Firma Lemonaid se etablovala na německém trhu jako prodejce limonády, která obsahuje pouze přírodní složky a podporuje fair trade pěstitele. Nyní obvinila řetězec Lidl, že okopíroval tvar a design jejich lahví. Kopie se jmenuje Limo, ale obsahuje cukr a barviva.

Zakladateli společnosti Lemonaid Paulu Bethkeovi se nelíbí snaha řetězce Lidl vydělat peníze na zájmu lidí o alternativní produkty v biokvalitě. Lidl se brání tím, že limonáda byla pouze akčním zbožím během léta.

Jedná se o to, že lahev s limonádou, která se v regálech německého řetězce s potravinami objevila v některých pobočkách od poloviny července, se nápadně podobá výrobku malé firmy z Hamburku. Přitom složení limonády je zásadně odlišné.

Lemonaid si zakládá na tom, že používá jenom přísady v biokvalitě a podporuje zemědělce, kteří suroviny na výrobu limonády pěstují. „Limonáda stejně vypadá, ale má jiný obsah. Žádné přírodní suroviny, žádný fair trade. Místo toho hodně cukru, umělých barviv a umělých látek pro kyselost,“ napsal Bethke ve stížnosti řetězci.

Kampaň firmy Lemonaid proti řetězci Lidl.

Kampaň firmy Lemonaid na sociálních sítích proti řetězci Lidl. Lemonaid zdůrazňuje, že zemědělci dostanou za suroviny použité při výrobě limonády férovou mzdu. U limonády Lidl to prý není jisté. Zdroj: Lemonaid

Lidl, který patří do rodinné firmy Schwarz-Gruppe, se hájí tím, že nabídka produktu byla pouze časově omezená. Design prý vycházel z požadavků zákazníků na jednoduchost a přehlednost složení. Diskontní řetezec odmítl, že by se inspiroval konkurentem.

Zakladatel firmy Lemonaid ví, že nemá šanci se bránit soudní cestou. Proto bojuje proti postupu diskontu na sociálních sítích o obviňuje jej z plagiátorství.

V minulosti měl problém také s ledovým čajem Charitea. Jeho složení i lahev nápadně připomíná produkt výrobce Dietz. Bethke přitom upozornil, že s touto firmou neúspěšně v minulosti jednal o spolupráci.

Dále čtěte:

Masem a mléčnými výrobky proti infarktu. Kardiologové překvapili novou studií

Český potravinový zmar: nejlevnější točeňák, zelí i rybí prsty kupujte u sousedů

Vývoz obezity. Koncerny zkouší prodat nezdravé jídlo chudým

Dobrý byznys: falšování olivového oleje vynáší stejně jako drogy

Olivový olej, ilustrační foto

Ohodnoťte tento článek
Diskuze