Sobota pracovním dnem. Škoda Auto chce zavést 18směnný systém, odboráři jsou zásadně proti - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Sobota pracovním dnem. Škoda Auto chce zavést 18směnný systém, odboráři jsou zásadně proti

, čtk,
Sobota pracovním dnem. Škoda Auto chce zavést 18směnný systém, odboráři jsou zásadně proti
Zdroj: Profimedia.cz

Automobilka Škoda Auto hledá možnosti jak navýšit roční výrobní kapacitu. Firma by v závodě v Mladé Boleslavi ráda využívala sobotu jako plnohodnotný pracovní den, tedy zavedla 18směnný systém, který ale odboráři zásadně odmítají. Nelze ale vyloučit ani investici do zcela nového závodu mimo Českou republiku, řekl předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier pro německý ekonomický deník Handelsblatt.

Kdyby firma mohla zavést v Mladé Boleslavi 18směnný systém, roční výrobní kapacita by se zvýšila o 75 tisíc vozů. „Pokud to nebude možné, bude složité, abychom už naplánovaný růst značky Škoda významným dílem pokryli i našimi českými závody. Já osobně bych toho hodně litoval. Zaměstnanci v České republice odvádí velice dobrou práci, kvalita našich vozů je vynikající a já bych si přál, aby Česká republika i její obyvatelé na našem růstovém kurzu dále participovali,“ řekl podle deníku Maier. V Česku má zavedení 18směnného systému zajistit pracovní místa pro budoucnost, jelikož Škoda chce v Mladé Boleslavi vyrábět elektromobily.

Do poloviny příštího desetiletí chce Škoda podle Maiera ročně vyrábět až dva miliony vozů. Vozy Škoda se v současnosti vyrábějí v 15 výrobních závodech, z toho tři jsou v České republice. Nové kapacity lze podle Maiera získat i v koncernu Volkswagen. „Koncern VW disponuje dle mého názoru nejinteligentnějším propojením výrobních závodů v celém oboru, a my tam několik možností vidíme,“ řekl Maier.

Škoda Auto
Škoda Auto, jeden z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30 tisíc lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut.

Škoda chce také investovat do mladoboleslavského regionu. Mladá Boleslav má zhruba 44 tisíc obyvatel, pro Škodu podle Maiera pracuje 23 tisíc.


Výroba Superbu se přesune do Německa, tvrdí šéf podnikové rady Škody

Výroba vozu Škoda Superb


„Zvažujeme zřízení rozvojového fondu pro město a region, který by mohl disponovat dvoucifernou částkou v milionech eur. Spolu s městem a státem chceme zajistit prostředí, v němž stojí za to žít. Jedná se přitom o zásadní projekty v oblasti infrastruktury, například o zlepšení silniční sítě, zvýšení počtu mateřských škol, o nové byty nebo například o nemocnici,“ řekl Maier. Firma podle něj zanedlouho zahájí na toto téma jednání s městem i se státem.

Ve Škoda Auto v současnosti běží kolektivní vyjednávání s odbory o mzdách. Firma zaměstnancům nabídla růst mezd o 15 procent během 27 měsíců a další jednorázové platby. Škoda ale zvýšení platů podmiňuje právě dohodou o možném rozšíření využití atypických směnných systémů v závodě v Mladé Boleslavi. Předseda podnikové rady Jaroslav Povšík proto nabídku Škody označil za „velkou bachratou nulu“, nabídka podle něj odpovídá požadavkům odborů na zvyšování mezd během jednoho roku. Zároveň považuje za nepřípustné, aby byl v Mladé Boleslavi zaveden 18směnný systém.

Škoda Auto, jeden z největších zaměstnavatelů v Česku, je součástí německého koncernu Volkswagen. Ve třech výrobních závodech v Česku zaměstnává zhruba 30.000 lidí. Vyrábí také v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, a na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s místními partnery. Automobilka loni dodala rekordních 1 200 500 aut.


Škoda chystá masivní investice do alternativních aut. Během pěti let do nich dá přes 50 miliard

Bernhard Maier


Maier listu Handelsblatt rovněž sdělil, že mateřský koncern Volkswagen pověřil Škodu vývojem automobilové platformy pro rozvíjející se země, která by se měla zpočátku zaměřit na Indii. První automobily založené na této platformě by se podle Maiera mohly na indickém trhu objevit začátkem roku 2021, vyrábět by se měly přímo v Indii.

„V první fázi plánujeme výrobu více než 300 tisíc automobilů ročně,“ uvedl Maier. Upozornil, že Škoda Auto bude tuto platformu sdílet se značkou Volkswagen.

Dále čtěte:

Po stopách Yetiho. Škoda Auto začne vyrábět Octavii i v Rusku

Češi nakoupili nejvíc aut v historii. Nejpopulárnější je Octavia

Počtvrté v řadě přes milion aut. Škoda loni zvýšila dodávky o 6,6 procenta

Škoda postaví v Boleslavi do dvou let novou lakovnu. Investuje 5,5 miliardy


Ohodnoťte tento článek
Diskuze