zavřít

Ty to zvládneš.cz - ÚNAVA ŘIDIČŮ



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Závodiště v Chuchli
Závodiště v Chuchli
Autor: Archiv MF

Renovace hlavní budovy i stavba stájí. Vítek investuje do závodiště v Chuchli stovky milionů

21. června 2018, 12:35 - čtk
Závodiště v Chuchli
Závodiště v Chuchli
Autor: Archiv MF
21. června 2018, 12:35

Rodina miliardáře Radovana Vítka investuje do dostihového závodiště v pražské Velké Chuchli stovky milionů korun. Plány počítají s renovací hlavní tribuny, stavbou stájí, jezdeckých hal i nových sportovních povrchů. Projekt si klade za cíl vrátit závodiště mezi evropskou elitu. Stavební práce mají trvat maximálně dva roky.

„Investice budou ve stovkách milionů korun. Abychom tuto částku upřesnili, potřebovali bychom mnohem více informací než v tuto chvíli máme. Seznamujeme se s určitými omezeními, územním plánem nebo logistickými možnostmi,“ uvedl ředitel Dostihového závodiště Velká Chuchle Martin Pecka.

Stavební práce podle něj budou trvat jeden a půl až dva roky. „Ale kdy to bude, to se zatím nedá říci. Jednáme s úřady, starostou Velké Chuchle. Diskutujeme o státních pozemcích v areálu a jejich odkupu. Úspěšná revitalizace celého areálu a jeho faktická záchrana bude záležet na vzájemné spolupráci a podpoře všech zainteresovaných stran,“ doplnil. Snahou podle něj bude, aby stavební práce měly minimální vliv na průběh dostihové sezony.

Státu patří zhruba 90 procent pozemků z celkové rozlohy 500 tisíc metrů čtverečních areálu. Zbytek vlastní společnost Turf Praha, v níž Vítkova rodina vlastní většinový podíl od konce loňského roku. Podle Pecky je jedinou variantou odkup pozemků, o dlouhodobém pronájmu se neuvažuje. „Problémem je to, že Turf Praha sice vlastní většinu budov včetně tribuny, ovšem většina pozemků pod budovami je ve vlastnictví státu,“ podotkl.


Přepych v Dalmácii: miliardář Vítek investuje v Chorvatsku půl miliardy


„Kromě zásadní renovace zastaralé tribuny potřebuje i dostihová dráha jinou péči, a to včetně digitálně řízeného zavlažovacího systému. Nutné jsou parkovací kapacity, infrastruktura pro koně či moderní ubytovací zařízení pro účastníky dostihů a personál pečující pro koně,“ uvedl dále Pecka. Dostihová dráha podle něj zůstane zachována, jen s lepším povrchem.

Současný stav závodiště podle něj ukazuje, že zásadní obnovu potřebuje téměř vše. „Povaha areálu, jeho logistika i budovy již dlouho nevyhovují potřebám moderního provozu. Na celkovém stavu dostihového závodiště se podepsaly povodně v letech 2002 a 2013 a následná nedostatečná sanace postižených míst i absence výraznějších investic v uplynulých desetiletích,“ dodal.

Od začátku letošního roku se v Chuchli uskutečnily investice za více než šest milionů korun. Týkaly se kompletně zrekonstruované restaurace a sázkové haly, v zázemí pro koně byla vybudována kruhová písková jízdárna či mycí boxy. „Naší ambicí je vytvořit z Velké Chuchle centrum českého jezdeckého sportu s mezinárodním přesahem, ale i místo, které bude rozvíjet komunitní život a stane se přirozenou volbou pro trávení volného času,“ řekl Pecka.

Vlastníky majoritního podílu závodiště se stala rodina podnikatele Radovana Vítka v závěru loňského roku. Získala 93,6 procenta ve společnosti Turf Holding, která přes další firmy pořádá dostihy a vlastní budovy a část pozemků závodiště.

Cvalové dostihy se v Chuchli konají od roku 1906 a za éry první republiky se těšily přízni veřejnosti a jejich navštěvování bylo i společenskou událostí. Velká Chuchle je nejvytíženějším závodištěm v České republice, v roce 2017 se zde uskutečnilo 124 z 299 rovinových dostihů (41,5 procenta), které se v Česku konaly. Návštěvnost dostihových odpolední platícími diváky v letošním roce stoupla v průměru o 15 procent.

Dále čtěte:

Litvínov zbourá Vítkovy paneláky. CPI dostane 1,3 milionu

Vítkův vysočanský komplex: Kolben Park se začne stavět v roce 2020

Švýcaři zuří: Vítek zničil sen o olympiádě, vyvlastněte ho



Čtěte také

 Kandidát na prezidenta USA Michael Bloomberg

Efekt Bloomberg. Miliardář spustil reklamní šílenství, kampaň zdražuje i ostatním

Kandidát na prezidenta USA Michael Bloomberg ve své kampani sází hlavně na masivní…

před 1 hodinou

Rozebírání jaderné elektrárny Brunsbüttel nedaleko Hamburku, ilustrační foto

Rozštěpená Evropa: Vattenfall musel v Německu reaktory odpojit, ve Švédsku do nich investuje

Švédský energetický koncern musel z německé jaderné energetiky odejít už v roce 2011.…

před 1 hodinou

Události Šéfkuchař Nicolas Decherchi

Finediningová škatulata. Šéfkuchař Decherchi přechází od Babiše do pražské Bellevue

Andrej Babiš musí řešit personální změny nejen ve vládě, ale v kuchyni. Šéfkuchař Nicolas…

před 1 hodinou

 Advokát Pavel Strnad

Svůj majetek i jeho budoucnost musíte mít pod kontrolou, říká advokát Strnad

V posledních letech jsou stále častější případy ztráty majetku z důvodů nedostatečného…

před 2 hodinami

 Ministr obrany Lubomír Metnar

Metnar nechá prověřit nákup radarů. Místo 780 milionů korun mají stát 1,5 miliardy

Ministr obrany Lubomír Metnar nechá prověřit kvůli spekulacím o ceně nákup pasivních…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Sociální pojištění u zaměstnance, OSVČ a při práci na dohodu v roce 2020
Jak se daní příjmy z kapitálového majetku
Školkovné – sleva na dani až 13 350 Kč
Jaká je v roce 2020 daňově nejvýhodnější stravenka?
Auta
Hyundai i10 nové generace dorazil na český trh. Následovat…
Toyota: Elektromobily se v Evropě nevyplatí, budeme se držet hybridů
Maserati představuje novu limitovanou edici a nový paket GT Sport. V Evropě se ale nedočkáme
Koncern GM ukázal sdílený minibus budoucnosti. Nemá volant a je pro čtyři osoby
Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2020
Hry pro příležitostné hráče