Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Německé dráhy chtějí zkrátit zpoždění. Chybějí jim na to miliardy eur

14. prosince 2018, 14:18  -  František Novák
14. prosince 2018, 14:18

Německá železnice Deutsche Bahn plánuje investovat do personálu, vlaků i kolejí, aby spoje jezdily přesněji a nenabíraly zpoždění. Investice v příštích pěti letech se má navýšit o 5 miliard eur. Většinu z této sumy ale koncern nemá. Pravděpodobná je částečná privatizace některých částí společnosti. Spekuluje se o prodeji dceřiné firmy Arriva.

Německému železničnímu státnímu přepravci Deutsche Bahn chybí na investice do roku 2023 přibližně 4 miliardy eur (103 miliard korun), uvedl německý deník Süddeutsche Zeitung s odkazem na informace dozorčí rady společnosti.

Firma přitom v letech 2019 až 2023 plánuje zvýšit investice o 5 miliard eur (129 miliard korun) do personálu, nových vlaků i tratí, aby zlepšila své služby, zejména dochvilnost vlaků, ale také navýšila objem nákladní dopravy.

Bez výrazných úspor ale nebude možné plány realizovat, napsal deník. Z vlastních zdrojů může zajistit jen jednu pětinu. Kde vezme zbytek, je otevřené. Spoléhat na zvýšení dotace od německé vlády nemůže, je to nepravděpodobný scénář. Navýšit dluh je také nepravděpodobné, protože již nyní se zadlužení Deutsche Bahn pohybuje okolo 20 miliard eur (516 miliard korun).


Německé dráhy míří do vesmíru. Stačilo by, aby vlaky nehořely a jezdily včas, stěžují si kritici


Nabízí se částečná privatizace koncernu, například dceřiné firmy Arriva, která působí také v České republice. Prodej ziskových částí koncernu nicméně kritizuje vládní strana SPD.

Na rok 2018 německé dráhy plánovaly investovat do infrastruktury a nových železničních koridorů 9,3 miliardy eur (232 miliard korun). Meziročně to bylo o 800 milionů eur více.

Německé dráhy jsou stále častěji kritizovány za zpoždění vlaků. V listopadu se přesnost vlaků snížila na 70,4 procenta, v říjnu to bylo 71,8 procenta.

Mnoha zákazníků drah se dotkla také výstražná stávka zaměstnanců Deutsche Bahn v pondělí 10. prosince. Čtyřhodinová stávka vedla ke zpoždění nebo zrušení 1400 vlaků, včetně vlaků spojujících Berlín a Prahu. Železniční odbory požadují růst platů o 7,5 procenta a nevylučují další stávky.

Dále čtěte:

Nákladní vlak budoucnosti má jet rychlostí 400 km/h. Zboží z Číny přiveze za tři dny

Ve Velimi testují nové vlaky pro Anglii. Jezdí na naftu i elektřinu

Drážní gigant se pere i o silnice. Zákazníky Deutsche Bahn vozí elektrotaxíky

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 5 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy si můžete a kdy nemůžete odečíst hypotéku z daní?
Diskriminace v práci už neexistuje, ale stále na ni narazíte
Podnikající invalidní důchodci a daně za rok 2018
Jakou zvolit délku fixace úroků u hypotéky?
4 případy, kdy bude mít důchodce nárok na vrácení daní
Auta
Nejen Raptor. I běžný Ford Ranger dostal nové bi-turbo a 1…
Chystaný malý crossover Škoda dostane jméno podobně velkého čínského SUV
Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2019
Opel Vivaro třetí generace
Toyota připomíná víc než 60 let existence modelu Land Cruiser limitovanou Heritage Edition
Technologie
Honor představil první hodinky. Nabídnou GPS i dlouhou výdrž
6 zajímavých forků Firefoxu, které se snaží vyplnit mezery na trhu
Takhle by mohla vypadat nejvýkonnější konzole. Mad Box na prvních obrázcích
Xiaomi potvrdilo, že pracuje skládacím mobilu. Ohýbá se ze dvou stran
Samsung vyrobil první 4K OLED pro notebooky. Prodávat se budou ještě letos
Hry pro příležitostné hráče