Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Česko v číslech - netradiční investice jsou na vzestupu

Mladí muži riskují, nejvíce se investuje do nemovitostí a půdy.

OBO Bettermann slaví 25 let na českém trhu

Rok 2019 přinesl významné výročí pro českou dceřinou společnost tradičního celosvětového…

Značka YENKEE je posedlá

Posedlost se dělí do tří segmentů. Gaming, Business a cestování.

Nákladní vlak budoucnosti má jet rychlostí 400 km/h. Zboží z Číny přiveze za tři dny

03. října 2018, 06:16  -  frn
03. října 2018, 06:16

Velmi rychlý, bez strojvedoucího, na elektrický pohon. Tak má vypadat nákladní vlak budoucnosti. Na projektu Next Generation Train pracuje německé centrum DLR. Maximální rychlost vlaku má dosáhnout až 400 kilometrů za hodinu. Cílem projektu je zrychlit přepravu zboží mezi Evropou a Asií.

Trasu dlouhou 10 až 12 tisíc kilometrů mezi západní Evropou a Čínou dnešní vlaky urazí asi za 14 dní. Náklad se musí dvakrát přeložit kvůli širokorozchodným kolejím v Rusku a dalších postsovětských zemích. Průměrná rychlost na železniční trase Šanghaj-Londýn tak dosahuje 20 kilometrů za hodinu. To je podle Joachima Wintera, který je šéfem projektu Next Generation Train (NGT) německého výzkumného centra DLR, neudržitelné.

Vlaky by mohly jezdit mnohem rychleji. Winter tvrdí, že maximální rychlost vlaků na kolejích by mohla dosáhnout až 400 kilometrů v hodině. „To je nejvyšší rychlost kolejové technologie,“ zdůraznil Winter.

Průměrná rychlost na trati z Číny do Evropy by se mohla zvýšit na 150 kilometrů v hodině. Trasa Šanghaj-Londýn by trvala jen tři dny. Nové vlaky mají být autonomní, to znamená nebude třeba pro řízení strojvůdce.

Projekt Next Generation Train:

Vlaky NGT Cargo mají být modulární. Na okraji města by se měl vlak automaticky rozpojit a jednotlivé vozy dojet k logistickým centrům. K tomu má sloužit vlastní elektrický pohon na baterie. Dojezd by měl být 20 kilometrů.

Vlak má být větší konkurencí pro nákladní silniční i námořní dopravu. Winter předpokládá, že v budoucnu by vlaky mohly jezdit i mezi Amerikou, Asií i Evropou, pokud by vznikl tunel pod Beringovým průlivem, který je 88 kilometrů široký.

Evropská unie podporuje zvyšování podílu železnice na nákladní dopravě. Do roku 2050 si vytkla cíl, aby se polovina nákladní dopravy přesměrovala ze silnic a dálnic na železnici, případně na řeky a moře. Ty by znamenalo vybudování ultra rychlých tratí po celé Evropě.

Winter plánuje v rámci projektu NGT i vlaky pro osobní přepravu. Inspirací pro takové cestování může být současná letecká doprava a její systém odbavování zavazadel. Budoucnost superrychlé železnice je možná pouze s vybudováním nových tras, které nebudou obsluhovat současná nádraží ve městech. Ta kapacitně nedostačují. Dvoupodlažní vlak by měl mít kapacitu 1800 pasažérů, to znamená dvakrát tolik, než mají současné německé vysokorychlostní vlaky ICE.

Dále čtěte:

Jak se vyhnout dopravní zácpě: německá firma věří elektrickým člunům

Ve Velimi testují nové vlaky pro Anglii. Jezdí na naftu i elektřinu

Drážní gigant se pere i o silnice. Zákazníky Deutsche Bahn vozí elektrotaxíky

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo


Čtěte také

 Helena Válková

Vládní zmocněnkyní pro lidská práva se má stát bývalá ministryně spravedlnosti Válková

Novou vládní zmocněnkyní pro lidská práva by se od 1. května měla stát bývalá ministryně…

25. dubna 2019

Události Protipovodňový systém okolo New Orleans, ilustrační foto

Američané postavili za 300 miliard ochranu před velkou vodou. Systém vydrží jen 4 roky

Po hurikánu Katrina, který v roce 2005 ničivě zasáhl americké pobřeží Mexického zálivu,…

25. dubna 2019

 Plynovod Net4Gas

Více plynu, více zisku. Net4Gas zvýšil výnosy o 11 procent

Net4Gas loni díky rostoucí přepravě ruského plynu navýšil zisk na téměř tři miliardy…

25. dubna 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

ve spolupráci s
  • Jak rychle poslat peníze po Evropě? Zkuste SEPA platbu

  • Koruna se letos výrazně pod 25 CZK/EUR nepodívá

  • Dilema, které řeší každoročně tisíce dovolenkářů. Je…

  • Opce jsou pro toho, kdo si rád nechává zadní vrátka…

  • Strašák jménem volatilita

  • Posíláte peníze po Evropě a chcete se vyhnout vysokým…

  • Online platby, reklamace a clo. Co nepodcenit při nákupu…

  • Připsání zahraniční platby v řádu minut? Jde to!

  • Začnou přibývat nezaměstnaní?

Finance
Vybila se vám autobaterie? Auto neroztlačujte, mohli byste poškodit katalyzátor
Lupénka přestává být strašákem
Hledáte střednědobý nájem? Hledání vám usnadní služba Flatio
Jaké doklady jsou třeba k vyřízení dětského pasu nebo občanky?
Kupujete léky na internetu?
Auta
Videodojmy: Dacia Duster 1.5 dCi 4×4
Reborn na polský způsob: Firma Land Serwis začala nabízet původní Defender ve stavu nového vozu
Srovnávací test: Ducati 1299 Panigale S vs. Panigale V4 S
Kamiony s palivovými články
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Hry pro příležitostné hráče