Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Ministerstvo průmyslu poradí, jak podnikat na vnitřním trhu EU

Ministerstvo průmyslu a obchodu zve na cyklus regionálních seminářů Vnitřní trh EU z…

Blíží se oslavy čínského nového roku 2019 ve znamení zemského vepře 25.- 28.1.2019

Široké veřejnosti se v Praze, Ostravě a Olomouci představí nevšední kultura Číny, její…

7 bodů, jak vybrat to správné MBA studium a nenaletět

Každý, koho zajímá celoživotní vzdělávání nebo jehož kariérní metou jsou manažerské…

Nákladní vlak budoucnosti má jet rychlostí 400 km/h. Zboží z Číny přiveze za tři dny

03. října 2018, 06:16  -  frn
03. října 2018, 06:16

Velmi rychlý, bez strojvedoucího, na elektrický pohon. Tak má vypadat nákladní vlak budoucnosti. Na projektu Next Generation Train pracuje německé centrum DLR. Maximální rychlost vlaku má dosáhnout až 400 kilometrů za hodinu. Cílem projektu je zrychlit přepravu zboží mezi Evropou a Asií.

Trasu dlouhou 10 až 12 tisíc kilometrů mezi západní Evropou a Čínou dnešní vlaky urazí asi za 14 dní. Náklad se musí dvakrát přeložit kvůli širokorozchodným kolejím v Rusku a dalších postsovětských zemích. Průměrná rychlost na železniční trase Šanghaj-Londýn tak dosahuje 20 kilometrů za hodinu. To je podle Joachima Wintera, který je šéfem projektu Next Generation Train (NGT) německého výzkumného centra DLR, neudržitelné.

Vlaky by mohly jezdit mnohem rychleji. Winter tvrdí, že maximální rychlost vlaků na kolejích by mohla dosáhnout až 400 kilometrů v hodině. „To je nejvyšší rychlost kolejové technologie,“ zdůraznil Winter.

Průměrná rychlost na trati z Číny do Evropy by se mohla zvýšit na 150 kilometrů v hodině. Trasa Šanghaj-Londýn by trvala jen tři dny. Nové vlaky mají být autonomní, to znamená nebude třeba pro řízení strojvůdce.

Projekt Next Generation Train:

Vlaky NGT Cargo mají být modulární. Na okraji města by se měl vlak automaticky rozpojit a jednotlivé vozy dojet k logistickým centrům. K tomu má sloužit vlastní elektrický pohon na baterie. Dojezd by měl být 20 kilometrů.

Vlak má být větší konkurencí pro nákladní silniční i námořní dopravu. Winter předpokládá, že v budoucnu by vlaky mohly jezdit i mezi Amerikou, Asií i Evropou, pokud by vznikl tunel pod Beringovým průlivem, který je 88 kilometrů široký.

Evropská unie podporuje zvyšování podílu železnice na nákladní dopravě. Do roku 2050 si vytkla cíl, aby se polovina nákladní dopravy přesměrovala ze silnic a dálnic na železnici, případně na řeky a moře. Ty by znamenalo vybudování ultra rychlých tratí po celé Evropě.

Winter plánuje v rámci projektu NGT i vlaky pro osobní přepravu. Inspirací pro takové cestování může být současná letecká doprava a její systém odbavování zavazadel. Budoucnost superrychlé železnice je možná pouze s vybudováním nových tras, které nebudou obsluhovat současná nádraží ve městech. Ta kapacitně nedostačují. Dvoupodlažní vlak by měl mít kapacitu 1800 pasažérů, to znamená dvakrát tolik, než mají současné německé vysokorychlostní vlaky ICE.

Dále čtěte:

Jak se vyhnout dopravní zácpě: německá firma věří elektrickým člunům

Ve Velimi testují nové vlaky pro Anglii. Jezdí na naftu i elektřinu

Drážní gigant se pere i o silnice. Zákazníky Deutsche Bahn vozí elektrotaxíky

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
Kdy si můžete a kdy nemůžete odečíst hypotéku z daní?
Diskriminace v práci už neexistuje, ale stále na ni narazíte
Podnikající invalidní důchodci a daně za rok 2018
Jakou zvolit délku fixace úroků u hypotéky?
4 případy, kdy bude mít důchodce nárok na vrácení daní
Auta
Nejen Raptor. I běžný Ford Ranger dostal nové bi-turbo a 1…
Chystaný malý crossover Škoda dostane jméno podobně velkého čínského SUV
Právě vychází časopis Motocykl 1+2/2019
Opel Vivaro třetí generace
Toyota připomíná víc než 60 let existence modelu Land Cruiser limitovanou Heritage Edition
Technologie
Honor představil první hodinky. Nabídnou GPS i dlouhou výdrž
6 zajímavých forků Firefoxu, které se snaží vyplnit mezery na trhu
Takhle by mohla vypadat nejvýkonnější konzole. Mad Box na prvních obrázcích
Xiaomi potvrdilo, že pracuje skládacím mobilu. Ohýbá se ze dvou stran
Samsung vyrobil první 4K OLED pro notebooky. Prodávat se budou ještě letos
Hry pro příležitostné hráče