Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Český luxus ohromil svět: nabídky přicházejí z celého světa

Mezi zákazníky ANTORINI patří české a světové osobnosti, významní představitelé z oblasti…

Přemýšleli jste někdy o tom, jak při online nákupech ještě více ušetřit?

Ne vždy nám při nákupech v obchodech vydrží dobrá nálada po celý den. Hodně lidí, dlouhé…

Komunikace s úřady nyní jednoduše z mobilu či webu

Společnost QCM s.r.o. představuje systém na elektronickou komunikaci mezi občany a úřady.…

Koncept vlaku NGT Cargo.
Koncept vlaku NGT Cargo.
Autor: DLR

Nákladní vlak budoucnosti má jet rychlostí 400 km/h. Zboží z Číny přiveze za tři dny

03. října 2018, 06:16  -  frn
Koncept vlaku NGT Cargo.
Koncept vlaku NGT Cargo.
Autor: DLR
03. října 2018, 06:16

Velmi rychlý, bez strojvedoucího, na elektrický pohon. Tak má vypadat nákladní vlak budoucnosti. Na projektu Next Generation Train pracuje německé centrum DLR. Maximální rychlost vlaku má dosáhnout až 400 kilometrů za hodinu. Cílem projektu je zrychlit přepravu zboží mezi Evropou a Asií.

Trasu dlouhou 10 až 12 tisíc kilometrů mezi západní Evropou a Čínou dnešní vlaky urazí asi za 14 dní. Náklad se musí dvakrát přeložit kvůli širokorozchodným kolejím v Rusku a dalších postsovětských zemích. Průměrná rychlost na železniční trase Šanghaj-Londýn tak dosahuje 20 kilometrů za hodinu. To je podle Joachima Wintera, který je šéfem projektu Next Generation Train (NGT) německého výzkumného centra DLR, neudržitelné.

Vlaky by mohly jezdit mnohem rychleji. Winter tvrdí, že maximální rychlost vlaků na kolejích by mohla dosáhnout až 400 kilometrů v hodině. „To je nejvyšší rychlost kolejové technologie,“ zdůraznil Winter.

Průměrná rychlost na trati z Číny do Evropy by se mohla zvýšit na 150 kilometrů v hodině. Trasa Šanghaj-Londýn by trvala jen tři dny. Nové vlaky mají být autonomní, to znamená nebude třeba pro řízení strojvůdce.

Projekt Next Generation Train:

Vlaky NGT Cargo mají být modulární. Na okraji města by se měl vlak automaticky rozpojit a jednotlivé vozy dojet k logistickým centrům. K tomu má sloužit vlastní elektrický pohon na baterie. Dojezd by měl být 20 kilometrů.

Vlak má být větší konkurencí pro nákladní silniční i námořní dopravu. Winter předpokládá, že v budoucnu by vlaky mohly jezdit i mezi Amerikou, Asií i Evropou, pokud by vznikl tunel pod Beringovým průlivem, který je 88 kilometrů široký.

Evropská unie podporuje zvyšování podílu železnice na nákladní dopravě. Do roku 2050 si vytkla cíl, aby se polovina nákladní dopravy přesměrovala ze silnic a dálnic na železnici, případně na řeky a moře. Ty by znamenalo vybudování ultra rychlých tratí po celé Evropě.

Winter plánuje v rámci projektu NGT i vlaky pro osobní přepravu. Inspirací pro takové cestování může být současná letecká doprava a její systém odbavování zavazadel. Budoucnost superrychlé železnice je možná pouze s vybudováním nových tras, které nebudou obsluhovat současná nádraží ve městech. Ta kapacitně nedostačují. Dvoupodlažní vlak by měl mít kapacitu 1800 pasažérů, to znamená dvakrát tolik, než mají současné německé vysokorychlostní vlaky ICE.

Dále čtěte:

Jak se vyhnout dopravní zácpě: německá firma věří elektrickým člunům

Ve Velimi testují nové vlaky pro Anglii. Jezdí na naftu i elektřinu

Drážní gigant se pere i o silnice. Zákazníky Deutsche Bahn vozí elektrotaxíky

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo


Čtěte také

 Edward Snowden

Snowden vydává memoáry. Vysvětluje v nich, proč riskoval svobodu kvůli vyzrazení tajných dat

Bývalý spolupracovník tajných služeb Spojených států Edward Snowden, který po vyzrazení…

14. září 2019

 Porsche 911

Nejvýdělečnější auto je s přehledem Porsche 911. Předčí i Ferrari

Nejvýdělečnějším automobilem na současném trhu je osmá generace Porsche 911. Vyplývá to…

14. září 2019

 Turecká paroplynová elektrárna Egemer

Už jen Česko a ESCO: vedení ČEZ chystá rozprodej zahraničních aktiv

Chceme se stát lídrem na trhu s elektřinou ve střední a jihovýchodní Evropě, prohlašoval…

14. září 2019

  Ilustrace k eseji Hledání bájného dubiska

Esej: Hledání bájného dubiska

Naše vztahy s Ruskem mají už 150 let jednu konstantu. Když se českým politikům nedaří…

14. září 2019

Události  Kojenec - ilustrační foto

Důchod? Zapomeň. Letos narozené děti půjdou do penze v 70 letech, možná i déle

Jako vítězové z nové důchodové reformy možná vyjdou současní důchodci (především ženy),…

14. září 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Školkovné na děti nás nevytrhne, vymíráme
Kdy budou podzimní prázdniny?
Stěžujete si na zprostředkovatele energetických aukcí? Čím vám komplikují život?
Co je dobré vědět o zkráceném úvazku v 10 bodech?
Čeká banky digitální revoluce?
Auta
Vytlačovací rám policejních Octavií vyvolal pozdvižení.…
Elektrická dodávka z londýnského taxi
Na návštěvě v Trnavě: Jak se vyrábí nový Peugeot 208
Řidič dálniční formule může přijít o papíry na půl roku. Za to, že ohrožoval provoz chybějící značkou
VW manipuloval měření emisí i u novějších motorů normy Euro 6, tvrdí německá stanice
Hry pro příležitostné hráče