zavřít

Ty to zvládneš.cz - MOTORKÁŘI - SNADNÁ ZRANITELNOST



Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Británie představí na EXPO 2020 interaktivní Pavilon poezie

Britský pavilon se na světové výstavě EXPO 2020 v Dubaji stane místem, z něhož…

Rozhovor: K čemu je dobré vzdělání LL.M. a MBA?

Tituly MBA či LL.M. za jménem poutají pozornost. Absolvováním profesního vzdělání si…

Na Bořislavce bude stát umělecké dílo Federika Díaze

Kancelářské a obchodní centrum Bořislavka přinese letos Praze 6 nejen výraznou a světově…

Koncept vlaku NGT Cargo.
Koncept vlaku NGT Cargo.
Autor: DLR

Nákladní vlak budoucnosti má jet rychlostí 400 km/h. Zboží z Číny přiveze za tři dny

03. října 2018, 06:16  -  frn
Koncept vlaku NGT Cargo.
Koncept vlaku NGT Cargo.
Autor: DLR
03. října 2018, 06:16

Velmi rychlý, bez strojvedoucího, na elektrický pohon. Tak má vypadat nákladní vlak budoucnosti. Na projektu Next Generation Train pracuje německé centrum DLR. Maximální rychlost vlaku má dosáhnout až 400 kilometrů za hodinu. Cílem projektu je zrychlit přepravu zboží mezi Evropou a Asií.

Trasu dlouhou 10 až 12 tisíc kilometrů mezi západní Evropou a Čínou dnešní vlaky urazí asi za 14 dní. Náklad se musí dvakrát přeložit kvůli širokorozchodným kolejím v Rusku a dalších postsovětských zemích. Průměrná rychlost na železniční trase Šanghaj-Londýn tak dosahuje 20 kilometrů za hodinu. To je podle Joachima Wintera, který je šéfem projektu Next Generation Train (NGT) německého výzkumného centra DLR, neudržitelné.

Vlaky by mohly jezdit mnohem rychleji. Winter tvrdí, že maximální rychlost vlaků na kolejích by mohla dosáhnout až 400 kilometrů v hodině. „To je nejvyšší rychlost kolejové technologie,“ zdůraznil Winter.

Průměrná rychlost na trati z Číny do Evropy by se mohla zvýšit na 150 kilometrů v hodině. Trasa Šanghaj-Londýn by trvala jen tři dny. Nové vlaky mají být autonomní, to znamená nebude třeba pro řízení strojvůdce.

Projekt Next Generation Train:

Vlaky NGT Cargo mají být modulární. Na okraji města by se měl vlak automaticky rozpojit a jednotlivé vozy dojet k logistickým centrům. K tomu má sloužit vlastní elektrický pohon na baterie. Dojezd by měl být 20 kilometrů.

Vlak má být větší konkurencí pro nákladní silniční i námořní dopravu. Winter předpokládá, že v budoucnu by vlaky mohly jezdit i mezi Amerikou, Asií i Evropou, pokud by vznikl tunel pod Beringovým průlivem, který je 88 kilometrů široký.

Evropská unie podporuje zvyšování podílu železnice na nákladní dopravě. Do roku 2050 si vytkla cíl, aby se polovina nákladní dopravy přesměrovala ze silnic a dálnic na železnici, případně na řeky a moře. Ty by znamenalo vybudování ultra rychlých tratí po celé Evropě.

Winter plánuje v rámci projektu NGT i vlaky pro osobní přepravu. Inspirací pro takové cestování může být současná letecká doprava a její systém odbavování zavazadel. Budoucnost superrychlé železnice je možná pouze s vybudováním nových tras, které nebudou obsluhovat současná nádraží ve městech. Ta kapacitně nedostačují. Dvoupodlažní vlak by měl mít kapacitu 1800 pasažérů, to znamená dvakrát tolik, než mají současné německé vysokorychlostní vlaky ICE.

Dále čtěte:

Jak se vyhnout dopravní zácpě: německá firma věří elektrickým člunům

Ve Velimi testují nové vlaky pro Anglii. Jezdí na naftu i elektřinu

Drážní gigant se pere i o silnice. Zákazníky Deutsche Bahn vozí elektrotaxíky

Velké srovnání evropských železnic: České dráhy mají nejlepší jídlo


Čtěte také

 Zásobovací loď Viking Energy

Těžař Equinor bude zelenější. Začne provozovat první loď na čistý čpavkový pohon

Zásobovací loď Viking Energy se po modernizaci se stane první lodí na amoniakový…

24. ledna 2020

 Pavel Koutný z prostějovské oděvní firmy Koutný

Jehly, nitě, miliony. Módní byznys přinesl Prostějovu šedesátimilionovou investici

Oděvní firma Koutný z Prostějova spouští investici ve výši 60 milionů korun. Jde o jeden…

24. ledna 2020

Kryptoměny  Venezuelský prezident Nicolás Maduro představuje kryptoměnu petro

Maduro má plán na záchranu Venezuely. Otevře luxusní kryptoměnové kasino

Venezuelský prezident Nicolás Maduro se dál snaží zachránit ekonomickými problémy…

24. ledna 2020

 Nemocnice, ilustrační foto

Nemocnice pod palbou. Kyberútoků na zdravotnická zařízení přibývá

Nemocnice jsou pro hackery lákavým cílem. Už v minulosti si ověřili, že jsou nedostatečně…

24. ledna 2020

Ilustrační foto

Stát zaplatí za provoz vrtulníků pro záchranáře téměř tři miliardy korun, lhůta pro odvolání skončila

Stát za provoz vrtulníků Letecké záchranné služby (LZS) od roku 2021 do konce roku 2028…

24. ledna 2020

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Zvýšení minimální mzdy daňovým pohledem
Jak vypočítat daň z nemovitých věcí v daňovém přiznání?
Pravděpodobné pojistné je opět vyšší
Růst průměrné mzdy - co všechno ovlivní v roce 2020?
Zaměstnanci a daně: roční zúčtování a slevy
Auta
Škoda potvrdila Octavii RS s hybridním pohonem. Odhalí ji…
VW Arteon Shooting Brake míří i k českým zákazníkům. Dorazí na podzim spolu s faceliftem
Elektrický a pro každodenní ježdění. Bugatti plánuje svůj druhý sériový model
Škoda Kodiaq vozí záchranáře nejen u nás, ale i v Británii
Nový ředitel Renault Trucks pro ČR a SR
Hry pro příležitostné hráče