Menu Zavřít

Daimler zvýšil zisk o čtvrtinu na rekordních 11 miliard eur

1. 2. 2018
Autor: čtk

Německý automobilový koncern Daimler loni zvýšil čistý zisk o 24 procent na rekordních 10,9 miliardy eur (275,5 miliardy korun). Výrobci luxusních vozů Mercedes-Benz se to podařilo především díky dobrému prodeji sportovně-užitkových vozů a luxusních elektrických sedanů. Firma nicméně varovala, že podobný úspěch v budoucnu pravděpodobně nezopakuje kvůli masivním investicím do nových modelů a technologií.

Tržby se v uplynulém roce zvýšily o sedm procent na 164,3 miliardy eur. Společnost navrhuje rekordní dividendu 3,65 eura (92 korun) na akcii a svým 130 tisícům smluvním zaměstnancům v Německu vyplatí i rekordní prémii v historii 5700 eur (144 tisíc korun).

V posledním čtvrtletí roku se dynamika růstu nicméně zpomalila. Zisk před úroky a zdaněním (EBIT) činil jako v předchozím roce 3,47 miliardy eur. Byl také nižší, než očekávali analytici, kteří odhadovali 3,65 miliardy eur.

Vývoj hodnoty akcií Daimleru za poslední rok:

Daimler Chart

Zdroj: IEconomics.com

Daimler přesto v loňském roce obhájil své první místo v prodeji prémiových vozů proti konkurenčnímu BMW. Vozů kmenové značky Mercedes-Benz se prodalo 2,29 milionu. To je o 9,9 procenta více než v předchozím roce. Celkově - včetně nákladních aut, autobusů a dodávek - koncern prodal 3,3 milionu vozů, meziročně o devět procent více.

Firma se podobně jako ostatní automobilky připravuje na budoucnost. Současné zisky investuje do technologií, které umožní provoz na baterii a výrobu samořízených vozů a testuje přechod ke službám typu sdílení vozidel.

BRAND24

Auta budoucnosti: (bez)nadějné vyhlídky

 Dobová vize auta budoucnosti

Přečtěte si také:

Prodej BMW byl znovu rekordní. Loni stoupl o 4,1 procenta

Vyšší dojezd, rychlejší nabití, větší bezpečnost. BMW sází na baterie budoucnosti

Češi nakoupili nejvíc aut v historii. Nejpopulárnější je Octavia

Elektromobily se vyplatí. Už po 4 letech provozu poráží auta s běžným motorem


  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).