Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Vyšší dojezd, rychlejší nabití, větší bezpečnost. BMW sází na baterie budoucnosti

22. prosince 2017, 11:19  -  frn
22. prosince 2017, 11:19

Mnichovská automobilka BMW věří tomu, že baterií budoucnosti v autobranži budou články s pevným elektrolytem. Proto spojila síly s americkou firmou Solid Power, která na jejím vývoji pracuje od roku 2012.

Německá automobilka BMW hodlá ve spolupráci s americkou firmou Solid Power pracovat na tom, aby byly tyto revoluční baterie montovány do jejích sériově vyráběných elektromobilů. Baterie s pevným elektrolytem (solid-state baterie) mají výrazně vyšší kapacitu než dosud používané akumulátory. Jsou také bezpečnější a rychleji se dobíjejí, což jsou parametry, které jsou pro autoprůmysl zásadní.

Solid Power na vývoji baterií s pevným elektrolytem pracuje od roku 2012. Firma je spojena s univerzitou v coloradském Boulderu. Německý výrobce automobilů má přispět k tomu, aby bylo co nejdříve dosaženo takového pokroku, že budou baterie dostupné pro masovou výrobu.

“Od založení společnosti Solid Power náš tým pracuje na tom, aby vyvinul pevné baterie, jež budou konkurenceschopné s důrazem na bezpečnost, výkon a cenu,” reagoval na spolupráci s BMW Doug Campbell, zakladatel a ředitel Solid Power. Účast prestižní automobilky dokládá to, že tento druh baterií má velkou budoucnost v automobilovém průmyslu, dodal.


Na výzkumu nových baterií pracují i čeští studenti:

Němci vyvíjejí náhradu lithiových baterií. S revoluční technologií pomáhají i čeští studenti


Server engadget.com dodal, že nový typ baterií má oproti stávajícím lithium-iontovým článkům výhodu spočívající ve vyšší hustotě pevného elektrolytu. Proto je kapacita baterie větší a je možné zvýšit dojezd automobilů na jedno nabití.

Snižuje se rovněž pravděpodobnost toho, že článek vybuchne nebo začne hořet. Tento typ akumulátorů zajímá i firmy Toyota, Google nebo Fisker, která vyvíjí vlastní elektromobil. Dobíjení a dojezd elektromobilů by se tak měl co nejvíce přiblížit parametrům při tankování vozů se spalovacím motorem, aby se mohly masově rozšířit.

EMotion od firmy Fisker má mít dojezd 800 kilometrů

Automobilka Fisker chce na trh uvést elektromobil EMotion s pevným článkem v roce 2023. Dojezd by vůz měl mít 800 kilometrů a baterie by měly být nabity dokonce během jedné minuty.

Na vývoji baterií s pevným elektrolytem pracuje také švýcarský institut Empa. „Pevný materiál v baterii může být tenčí, než je tekutý elektrolyt. To umožňuje snížit celkovou hmotnost článku,“ vysvětlil Arndt Remhof, proč je o tyto baterie mezi autovýrobci zájem. Při stejné hmotnosti dokáže baterie ukládat více energie. K sériové výrobě je ale podle něj ještě dlouhá cesta.

Profesor fyzikální chemie Jürgen Janek z německé univerzity v Giesenu vysvětlil, že u současných lithium-iontových baterií je problém tekutého elektrolytu v tom, že při vysokém zahřátí, které může být způsobeno příliš rychlým dobíjením, dojít ke vzplanutí. Toto riziko u pevných baterií odpadá.

Dále čtěte:

Jak si pojistit odběratele: elektromobil a dobíjení na 5 let zdarma

Domy na baterky. Češi si oblíbili řešení solárních panelů a úložišť



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak vypadají SPZ na autech v Evropě?
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy vzroste rodičovská o 40 tisíc? A koho se zvýšení bude týkat?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Auta
Retro: Vyzkoušeli jsme, jak se řídí Buick Series 40 Sedan (…
Škoda Octavia G-Tec je rychlejší. Tisíc kilometrů s ní ale už na jedno tankování nedáte
IAA Hannover 2018: Budoucnost užitkových aut? Hybridní, elektrická a autonomní
Euro NCAP: Volkswagen Touareg a Audi A6 za pět, Tourneo za čtyři a Jimny pouze za tři
Kvíz: Víte, kolik dostanete bodů za tyto přestupky?
Technologie
Zneužívá Amazon monopolní postavení? Evropská komise rozjíždí zkoumání
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Už nebudeme závidět Americe levný hardware. Většinu komponent zdraží Trumpova cla
Nový výrobce pamětí Flash pro SSD. Macronix chystá 3D NAND, která bude o 30 % levnější
Asus ROG Strix Fusion 700: bezdrátová sluchátka pro hráče (uživatelská recenze)
Hry pro příležitostné hráče