Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Apartmán v Krkonoších: chalupa 21. století bez starostí a s výnosem

Pokud si pořídíte vlastní horský apartmán, můžete trávit zimní a letní dovolenou…

Zajímavosti o golfu, které jste nevěděli

Golf je vyhledávaným sportem, který se těší čím dál větší oblibě. Má dlouholetou tradici…

AAA Auto: Zdaleka nejen obchodník s ojetými vozy

Síť autocenter AAA Auto působí v České republice už bezmála třicet let. Aktivity firmy…

 Australská aerolinka Qantas patří k nejstarším na světě.
Australská aerolinka Qantas patří k nejstarším na světě.
Autor: Shutterstock

Australská aerolinka Qantas je nejbezpečnější na světě, tvrdí průzkum

02. srpna, 11:15 - Tereza Tancerová
 Australská aerolinka Qantas patří k nejstarším na světě.
Australská aerolinka Qantas patří k nejstarším na světě.
Autor: Shutterstock
02. srpna, 11:15

Chcete cestovat, ale bojíte se létání? Zarezervujte si sedadlo na palubě letounu australské aerolinky Qantas. Ta je podle žebříčku, který sestavil hodnotící web Airline Ratings, nejbezpečnější leteckou společností pro rok 2019. Jako nejméně bezpečné pak z přehledu vyšly třeba afgánské společnosti Ariana Afghan Airlines nebo Kam Air.

I když je cestování letadlem považováno za mnohonásobně bezpečnější než jízda autem, spousta pasažérů se během letu neubrání myšlenkám na možnou smrt. Vědět, že letecká společnost, se kterou cestujete, je nejbezpečnější na světě, tak může vaší psychice výrazně ulehčit. A s kým tedy letět? Hodnotící web Airline Ratings má v tomto ohledu jasno. Podle žebříčku, který sestavil, je prvotřídním favoritem australská aerolinka Qantas.

„Společnost Qantas byla jasným vítězem vzhledem k vedoucímu postavení v oblasti bezpečnostních inovací,“ říká pro zpravodajský web CNN Geoffrey Thomas, šéfredaktor Airline Ratings.

Není incident jako incident

Redaktoři zmíněného webu zkoumali celkem 405 leteckých společností a zohlednili hned několik komplexních faktorů. Rozhodovaly mimo jiné audity řídicích a průmyslových orgánů letectví, vládní audity, záznamy leteckých nehod a vážných incidentů, ziskovost, bezpečností iniciativa a věk flotily.

Co se týče incidentů, brali redaktoři v potaz jen ty závažné. S nějakými problémy se totiž denně potýká každá letecká společnost. A zpravidla se týkají výroby letadel, nikoli provozu leteckých společností.

„Bezpečnou leteckou společnost určuje to, jak tyto incidenty řeší. Jejich pouhé sloučení je zavádějící,“ vysvětluje Thomas s tím, že v některých zemích je hlášení problémů navíc zaostalé.