Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jaké jsou výhody online půjčky?

Potřebujete doplnit svůj finanční rozpočet, ale do výplaty je daleko? Nebo se objevily…

Objevte e-shop specializovaný na obalové materiály

Dnes už není nic výjimečného vlastnit e-shop či jinak prodávat věci přes internet. Má to…

Let It Roll Open Air 2019 – Rozhovor Zdeněk Souček

Suki, vlastním jménem Zdeněk Souček, je jednou z nejdůležitějších postav české drum…

 Happening za otevření jižního vstupu do stanice metra Budějovická
Happening za otevření jižního vstupu do stanice metra Budějovická
Autor: čtk

Komentář: Prostě to neuděláme

 Páral 14. dubna 2018, 06:00  -  Pavel Páral
 Happening za otevření jižního vstupu do stanice metra Budějovická
Happening za otevření jižního vstupu do stanice metra Budějovická
Autor: čtk
14. dubna 2018, 06:00

Místo alibismu musí vedení Prahy najít způsob, jak s nepostradatelnými stavbami konečně pohnout. A netýká se to jen mostů.

Stavění, nebo přesněji nestavění v hlavním městě bude určitě klíčovým tématem podzimních komunálních voleb v Praze. To, jak se v posledním volebním období zcela zastavil rozvoj města, je až fascinující. A důsledky, které nyní na Pražany dopadají v podobě rostoucích dopravních problémů, mohou být teprve předehrou budoucí apokalypsy, pokud se poměry na magistrátu, ale i v jednotlivých pražských čtvrtích dramaticky nezmění k lepšímu.

Příběh Libeňského mostu a kolapsu dopravy v jedné části Prahy se může opakovat kdekoli. Současné mosty nejenže nedostatečná údržba dovedla k hodně mizernému technickému stavu, ale především je jich málo a těžko se hledají objízdné trasy. Je hezké, že je jich naplánováno dalších šest, nicméně je otázkou, kdy se začnou reálně stavět a zda vůbec. A jestli, když už se postaví, vyřeší vůbec nějaký problém. Například idea stavět most ze Smíchova do Podolí jen pro tramvaje, pěší a cyklisty nadchne možná pár zelených aktivistů a kolařů, ale každého, kdo ví, v jakém stavu je sousední Barrandovský most, který bude potřebovat rozsáhlou a dlouhotrvající rekonstrukci během pár let, musí přivádět ke stavu tiché zuřivosti.

Jde o pozoruhodný způsob našeho územního plánování, v němž má na jedné straně magistrát tendenci rozhodovat o tom, kde bude na Zbraslavi pískoviště pro děti, ale městské části mají dost kompetencí, aby zablokovaly budování klíčové dopravní infrastruktury pro celou metropoli, na kterou z definice vždy někdo musí doplatit, a tudíž se mu nelíbí. Praha 4 prostě nechce rušnou dopravu v Jeremenkově, tak holt budou muset auta padat z rozpadajícího se Barranďáku.


Praha počítá se šesti novými mosty. Na obzoru je jediný


Podobný, jen ještě vyhrocenější spor obcí, Prahy, Středočeského kraje a různých aktivistů o trasu Pražského okruhu dospěl k tomu, že na nejdůležitější dálniční stavbě v zemi se ještě nekoplo (o mostě v Suchdole ani nemluvě) a mnozí už přestali věřit, že se někdy kopne. Tyto případy poměrně jasně dokládají, že vše zdaleka neblokují jen ochránci broučků a památné pastoušky. Jde vždy v první řadě o zájmy politické a samozřejmě i byznysové.

Například pro developery je nepochybně super nápad, že se trasa metra D začne stavět z Kačerova do Písnice, protože to zhodnotí jejich parcely. Zájem Prahy, jímž by bylo postavit co nejdříve trasu z Kačerova na náměstí Míru, musel jít stranou. Takže Nuselský most, který také není zrovna v perfektním stavu, půjde jen těžko masivně rekonstruovat. A pokud dospěje do stavu toho Libeňského, bude možné se z jednoho konce Prahy na druhý dostat jen přes Brandýs nad Labem nějakou značně přeplněnou náhradní autobusovou linkou.

Lze tak jako současné vedení města rezignovat a smířit se s tím, že naše územní a stavební řízení patří k těm nejsložitějším a nejdelším na světě, jak opakovaně dokládají různé mezinárodní studie. Ale spíše by to chtělo i za těchto podmínek zapomenout na věčný alibismus a zjišťování, co všechno nejde, a zkusit s klíčovými stavbami konečně pohnout. A nejen s pražskými mosty.

Přečtěte si další komentáře Pavla Párala:

Přečtěte si další komentáře Pavla Párala:

Majdan nebude

Národohospodářský bizár

Rudá vlajka s lebkou

Andrej Budovatel

Ukrást stát jako firmu

Berní oko tě vidí

Práskač v Sofii

Se skandálem

Andrej v koutě



Čtěte také

Ruský prezident Vladimir Putin

Rusko chce ukázat svaly. Putin požaduje symetrickou odpověď na test americké střely

Ruský prezident Vladimir Putin nařídil ministerstvům obrany a zahraničí a dalším…

před 1 hodinou

Události  Zásah policistů z NCOZ, ilustrační foto

Policie obvinila exnáměstka civilní rozvědky Blahuta. Provádí u něj domovní prohlídku

Policie dnes obvinila bývalého náměstka Úřadu pro zahraniční styky a informace (ÚZSI)…

před 1 hodinou

 Myslivci - ilustrační foto

Více než malé množství zvěřiny. Myslivci budou moci prodávat více masa

Myslivci by nově mohli prodávat více zvěřiny do obchodů, na trzích nebo rovnou…

před 2 hodinami

 Zatýkání při protestu v Moskvě

Stovky ruských vědců žádají zastavení represí v Moskvě

Víc než 500 ruských vědců působících doma i v cizině v otevřeném dopisu protestovalo…

před 2 hodinami

Těžba ropy v kanadské provincii Alberta, ilustrační foto

Kanadští vědci mají metodu, jak místo ropy těžit pouze vodík. Oxid uhličitý zůstane v zemi

Odborníci z univerzity v Calgary ve spolupráci s firmou Proton Technologies představili…

před 2 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento komentář?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 3 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
E-mail – dobrý sluha, nebo zlý pán?
Jak může evidence na úřadu práce zvýšit důchod?
V práci se vám nelíbí? Tak ji změňte
Je Česko kryptoměnovou těžební velmocí? Jak začít těžit?
Bouráme - kam s azbestem a dalším nebezpečným odpadem?
Auta
Porsche Taycan ukázalo své v podstatě poslední tajemství.…
Kvíz: Uhodnete model auta na fotce?
Auto jako kafe: V Británii testují možnost koupit nový automobil na ulici v automatu
Videodojmy: Yamaha Niken
Hyundai brzy odhalí podobu svých budoucích modelů. Inspirací má být Hyundai Pony (nebo také VW Passat)
Hry pro příležitostné hráče