Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Jak náročné je MBA studium? Zjistili jsme za vás!

Jak náročné je MBA studium? Zvládnu ho při svém vyčerpávajícím zaměstnání či podnikání? A…

Kdy má MBA smysl?

Titul MBA (Master of Business Administration) není v zahraničí ani v České republice…

Trvalý pobyt – vše, co o něm potřebujete vědět

Získat trvalý pobyt je sice právo českého občana, ale není povinnost jej mít. I když si…

 Tramvaje na Radlické, ilustrační foto
Tramvaje na Radlické, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz

Radlická jako bulvár. Praha 5 chce prodloužit tramvaj do Jinonic

20. února 2018, 10:23 - čtk
 Tramvaje na Radlické, ilustrační foto
Tramvaje na Radlické, ilustrační foto
Autor: Profimedia.cz
20. února 2018, 10:23

Radnice Prahy 5 navrhne změnu územního plánu, která by umožnila prodloužení tramvajové trati z Radlic do Jinonic. Rozhodli o tom dnes zastupitelé městské části. Podle starosty Pavla Richtera (TOP 09) by se další zástavbou měl z Radlické postupně stát městský bulvár. Město zatím prodloužení trati nepřipravuje a nehovoří o něm ani před časem schválená strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030.

„Je potřeba říci, že toto prodloužení je běh na dlouhou trať jako většina tramvajových tratí, ale je potřeba, aby územní rezerva v plánu byla stanovena,“ uvedl starosta. Zastupitel Petr Hnyk (nestr., dříve Zelení) namítl, že navržená trasa případného prodloužení tramvaje vede mimo zastavěné a obydlené území.

Podle Richtera je lepší nejprve vybudovat dopravní infrastrukturu a teprve poté kolem ní stavět. „Fakt, že zatím není urbanizace kolem Radlické, nespatřuji jako nevýhodu, spíše jako výhodu,“ uvedl. Dodal, že už nyní je jasné, že se kolem frekventované ulice stavět bude. Časem by se podle něj měla ulice proměnit v městský bulvár, čemuž odpovídá i snaha o prodloužení tramvaje.

Změny územního plánu připravuje na návrh městských částí a dalších subjektů Institut plánování a rozvoje a schvaluje je rada magistrátu a poté pražské zastupitelstvo s přihlédnutím k doporučení komise. Celý proces obvykle trvá zhruba dva až tři roky. Město nyní připravuje nový územní plán, který by měl začít platit v roce 2023. Do té doby pořízené změny by se do něj měly překlopit.


Prodloužení metra A na letiště by stálo 27 miliard. Hotovo by bylo za 11 let


Vedení magistrátu loni schválilo strategický dokument rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, který připravil dopravní podnik. Hovoří se v něm o téměř třicítce nových tratí, které chce město v další více než dekádě postavit nebo začít připravovat. Prodloužení do Jinonic v tomto seznamu nefiguruje.

Délka tramvajové sítě je v Praze 142,4 kilometru, přičemž asi 52 procent tratí vede po vlastním tramvajovém tělese. Zbylé jezdí po vozovkách společně s auty. Tramvaje přepraví ročně přes 360 milionů cestujících. Magistrát v posledních letech označuje rozvoj kolejové dopravy za prioritu.

Přečtěte si také:

Úsek metra C do Čakovic by stál 16 miliard. Vznikly by něm tři stanice

Radní nechtějí kamiony v Praze. Poslední slovo budou mít úředníci

Autobusy MHD stále nesmí do tunelů. Radní opět rozhodnutí odložili

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují



Čtěte také

 Íránský duchovní vůdce ajatolláh Alí Chameneí

Trump kvůli sestřelenému dronu vyhlásil nové sankce proti Íránu. Terčem je i Chameneí

Americký prezident Donald Trump dnes podepsal exekutivní příkaz k zavedení nových, údajně…

24. června 2019

 Evropský soudní dvůr

Snížení věku pro odchod do důchodu soudců v Polsku je protiprávní, rozhodl soud EU

Soudní dvůr Evropské unie dospěl k závěru, že polské právní předpisy snižující věkovou…

24. června 2019

 Stavebnictví - ilustrační foto

Nový stavební zákon prošel vládou. Má zjednodušit povolání, podle kritiků ale nahrává korupci

Vláda dnes schválila věcný záměr nového stavebního zákona, který má urychlit a…

24. června 2019

 Česká pojišťovna, ilustrační foto

Pojišťovací šrapnel: stát může vysoké zdanění sektoru brzy mrzet

Tuzemské pojišťovny dostávají od ministryně financí Aleny Schillerové tu největší dávku…

24. června 2019

 Metro AG, ilustrační foto

Křetínský s Tkáčem koupili dalších 5,4 procenta akcií německé firmy Metro

Investiční skupina EP Global Commerce (EPGC), kterou vlastní český investor Daniel…

24. června 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Ceny na dovolené: v Turecku nakoupíte levněji než loni, v Egyptě dráž
Jak budou letos placeni brigádníci?
Jak velký limit je pro bezkontaktní platby v zemích EU?
Měli bychom spíš šetřit, ale raději utrácíme…
Chcete ochránit svůj nemovitý majetek? Může vám pomoci svěřenský fond
Auta
800 hybridních autobusů MAN od roku 2010
Další klasika přestavěná na elektromobil. Na trh míří elektrická Eleanor s cenovkou 8,6 milionu
Audi SQ8: Naftové osmiválce nevymřely. Ten nejnovější má čtyři litry, 435 koní a 900 Nm
Dlouhodobý test Dacie Duster 1.5 dCi 4×4: Téměř silniční SUV
Průvodce koupí ojetého auta: Na co si dát pozor? Na autopůjčku i triky prodejců
Hry pro příležitostné hráče