Úsek metra C do Čakovic by stál 16 miliard. Vznikly by něm tři stanice - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Úsek metra C do Čakovic by stál 16 miliard. Vznikly by něm tři stanice

, čtk,
Úsek metra C do Čakovic by stál 16 miliard. Vznikly by něm tři stanice
Zdroj: Profimedia.cz

Stavba zvažovaného nového úseku metra C z Letňan do Čakovic by trvala 12 let a stála by 16 miliard korun. Trasa metra by se prodloužila o 3,5 kilometru, vznikly by na ní tři další stanice. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro pražský dopravní podnik (DPP) a magistrát. Praha naposledy zprovoznila před asi třemi lety úsek trasy A z Dejvic do Motola.

Vytvoření analýzy zadal DPP v loňském roce. „Není to snaha oslabit význam stavby trasy D, ta je prioritní, ale zahájit projektovou přípravu. Pro rozvoj Letňan a Čakovic je to důležité řešení, které odlehčí dopravě,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

První na trase by byla hloubená stanice Sídliště Letňany vybudovaná podél Tupolevovy ulice, a to v hloubce 11,4 metru. Využívat by ji mohli místní obyvatelé i zákazníci a zaměstnanci nedalekého obchodního centra. Rovněž hloubená by byla stanice Nové Letňany u ulice Veselská, kde by byla 19 metrů pod povrchem. Obsloužila by oblast severní části sídliště. Konečná v Čakovicích by byla jako jediná ražená a v hloubce 28,6 metru.

Metro by do Čakovic podle materiálu sice dojelo zhruba stejně rychle jako vlak, jemuž to trvá 22 minut, ale mělo by výrazně kratší intervaly než železnice.


Prodloužení metra A na letiště by stálo 27 miliard. Hotovo by bylo za 11 let

 Letiště Václava Havla, ilustrační foto


Analýza zahrnuje celkem pět možných variant vedení trasy, z nichž je v dokumentu preferována tato. Tři varianty počítají se třemi stanicemi, zbylé dvě pak pouze se dvěma. Nejdelší z nich má mít trasou dlouhou 4,18 kilometru a nejkratší by měřila 2,74 kilometru.

Na trase metra C se z Ládví do Letňan jezdí od 8. května 2008. U stanice je autobusový terminál, avšak v minulosti byla zastávka často kritizována, neboť stojí mimo zástavbu. Do stanice proto nezajížděly všechny soupravy, ale pouze každá druhá. Loni vedení města rozhodlo, že v ranní špičce tam pojede každá. U metra je rovněž autobusový terminál a záchytné parkoviště P+R.

Samotná linka C měří 22,425 kilometru a je na ní 20 stanic. Dojet z Letňan na Háje trvá 36 minut. Úsek mezi stanicemi Florenc a Kačerov je nejstarší součástí pražského metra a do provozu byl uveden 9. května 1974.

Přečtěte si také:

Radní nechtějí kamiony v Praze. Poslední slovo budou mít úředníci

Autobusy MHD stále nesmí do tunelů. Radní opět rozhodnutí odložili

Opravu Libeňského mostu nezdržujeme, brání se ministerstvo kultury

Praha slaví čtvrt století v UNESCO. A hledá cestu, jak dál

Nejdražší úsek „Bémovy cyklostezky“ zaujal Němce. Doma ale nic podobného neplánují