Dopravní podnik
Vyčíslíme škody, které pražský Dopravní podnik (DPP) utrpěl kvůli nevýhodně nastaveným kontraktům. Tak komentoval před časem někdejší šéf DPP Vladimír Lich začátek prací na analýze, jejíž vypracování zadal společnosti KPMG. O několik měsíců později na základě informací získaných z tohoto auditu Lich v médiích tvrdil, že v DPP našel jen minimum smluv, které by byly v pořádku. Většinu z nich mělo uzavřít předchozí vedení.
Jak ale vyplývá z informací týdeníku Euro, v pořádku nebyly ani všechny smlouvy, které podepisoval za DPP Lich. A paradoxně, se to týká jedné ze smluv s firmou KPMG o uskutečnění již zmíněného auditu. Kontrakt, jehož výše je omezena částkou 716 tisíc korun bez daně z přidané hodnoty, podepsal za DPP pouze Lich. „Porušil tak vnitřní směrnice dopravního podniku, podle nichž musejí být pod smlouvou podepsáni minimálně dva lidé z představenstva, což se v tomto případě nestalo,“ upozornil dobře informovaný zdroj.
Reakci Liche se týdeníku Euro do uzávěrky tohoto vydání nepodařilo získat.