Menu Zavřít

Voní hezky a časem by měla vonět nejen v Praze. Jihlavanka otevírá vlastní síť coffee-to-go kaváren

  • Značka Jihlavanka buduje vlastní síť kaváren. První coffee-to-go provozovnu otevřela na pražské Palmovce
  • Pokud se koncept osvědčí, další kavárny by měly přibýt ještě letos, přičemž postupně se mají objevit i v ostatních velkých českých městech
  • Vedení Jihlavanky láká zákazníky na kávu za přijatelnou cenu i tradiční sladké české pečivo

Když se vedení Jihlavanky v uplynulých měsících rozhodovalo, co dále dělat, vlastní síť kaváren byla jasnou volbou. Tato parafráze na známou, více než 20 let starou reklamu na tradiční českou kávu původem z Vysočiny budiž přesným shrnutím toho, co si značka pro své věrné zákazníky na letošní rok přichystala. Právě v těchto dnech totiž na pražské Palmovce otevřela svoji první coffee-to-go provozovnu vůbec.

„Trend konzumace kávy mimo domov stále roste. Lidé si stále častěji dávají kávu v kavárnách nebo si ji berou s sebou. Naším cílem bylo vytvořit koncept, který umožní lidem na cestách vychutnat si kvalitní kávu za dostupnou cenu. Jihlavanka café jsme navrhli tak, aby oslovila nejen naše věrné zákazníky, ale i nové spotřebitele, kteří preferují espresso a mléčné kávové nápoje,“ nechal se slyšet Jan Suchánek, šéf společnosti Tchibo pro Česko a Slovensko, která značku vlastní již od roku 1991.

Espresso za tři pětky i něco sladkého na zub

Ke vstupu do kavárenského segmentu vedení Jihlavanky, totiž Tchiba motivovalo přesvědčení, že zdejší trh ještě zdaleka není nasycen. A to navzdory skutečnosti, že gastropodniků po konci pandemie opět rychle přibývá, přičemž jak s odkazem na data Českého statistického úřadu uvádí internetový obchod Kávovník, ještě předloni platilo, že za předchozích deset let se počet kaváren více než zdvojnásobil na tehdejších 2560 provozoven.

Čím konkrétně chtějí v Jihlavance této konkurenci čelit? Suchánek a spol. budou sázet především na vysoké povědomí veřejnosti o značce s více než 30letou tradicí, přijatelné ceny, kdy například espresso začíná již na 29 korunách za šálek, a místa s vysokou frekvencí zákazníků.

Kromě kávových nápojů nicméně firma láká i na širokou nabídku občerstvení. Lidé se tak mohou těšit třeba na tradiční české dukátky, respektive buchtičky se šodó, koblížky s řadou různých náplní, koláčky i čerstvě upečené preclíky. Cenově výhodné kombinace kávy a snacků mají být pravidelně obměňovány.

Další kavárny mohou přibýt ještě letos

Jak již bylo zmíněno, první Jihlavanka café společnost v uplynulých dnech otevřela na pražské Palmovce. Konkrétně mohou zákazníci tuto kavárnu nalézt přímo na stanici uvedené tramvajové zastávky a jen pár desítek metrů od výstupu z metra do ulice Zenklova.

Vedení značky zároveň potvrdilo, že bude-li o tento její nový koncept coffee-to-go provozoven dostatečný zájem, jen u jedné kavárny rozhodně neskončí. Ba naopak by je v ideálním případě chtělo rozšířit i do dalších částí České republiky, a to navíc již velmi brzy.

Investorům z Venture Clubu zachutnal trdelník. České skupině Trdlokafe posílají 40 milionů
Přečtěte si také:

Investorům z Venture Clubu zachutnal trdelník. České skupině Trdlokafe posílají 40 milionů

„Jihlavanka café přináší na český trh zcela nový druh kaváren. Pokud se osvědčí, plánujeme ještě letos otevřít několik Jihlavanka café v Praze i dalších větších městech. Chceme být flexibilní a přizpůsobovat se různým typům prostor, ať už jde o kamenné prodejny, prodejní okénka, nebo stánky. Klíčovým faktorem pro expanzi budou vždy místa s vysokou frekvencí zákazníků, jako jsou rušné ulice, zastávky hromadné dopravy, nemocnice a nádraží,“ dodal Suchánek.

  • Našli jste v článku chybu?

Kvíz týdne

Retro kvíz: Poznáte historické spotřebiče z našich domácností?
1/12 otázek