Kdo někdy jel pražským metrem, dobře je zná: Vagony z Mitiščinského mašinostrojitělného zavódu. Vyznačují se designem ze stalinské éry a vysokou hmotností, kvůli níž se musel vyztužovat Nuselský most. Kdo si myslel, že po nahrazení těchto reliktů sovětské doby moderními soupravami tuzemské výroby u nás mitiščinští skončí, ten se zřejmě mýlil.
GLOSY
Vláda a české dráhy vážně zvažují, že se vlaky ze stejného závodu budou prohánět po českých tratích. Má to být splátka ruského dluhu. Stroje s přezdívkou Marfuša mají stejné parametry, jako jejich sestry z pražského metra: jsou špatně vybavené a nadměrně těžké. Navíc by tímhle barterem tratil domácí výrobce, který dodává soupravy po všech stránkách lepší. Vlak z Mitičšinu je zkrátka drahý i zadarmo.