Zlínská společnost Tescoma, která produkuje kuchyňské výrobky a potřeby pro domácnost, vloni zvýšila podíl exportu na celkových tržbách na 50 procent. V roce 2004 to přitom bylo 40 procent. Tržby meziročně mírně vzrostly na více než miliardu korun bez daně z přidané hodnoty.
„Zvyšování exportu je pro nás klíčové, v České republice jsou možnosti našeho dalšího rozvoje kvůli velikosti trhu omezené. V horizontu pěti až šesti let bude zřejmě podíl exportu na tržbách 60 až 70 procent,“ řekl generální ředitel společnosti Jiří Chmela. Nejvíce Tescoma vyváží na Slovensko, prosazuje se ale i v západní Evropě, Rusku a také zámoří. Zvyšovat objem prodeje na tuzemském trhu se firma snaží rychlým tempem inovací, které se dotýkají také designu. „Vzhled výrobků je ale důležitým faktorem i pro podporu exportu. Naší konkurenční výhodou totiž rozhodně není nízká cena,“ poznamenal Chmela.