AUTOMOBILOVÝ PRŮMYSL, KTERÝ V POSLEDNÍCH LETECH ZAŽÍVÁ NEPŘÍJEMNOU DEPRESI, MOŽNÁ ZAČÍNÁ ZVEDAT HLAVU. I ZATČENÍ SADDÁMA NA TOM MŮŽE MÍT PODÍL, TVRDÍ EXPERT NA CENY VOZŮ TOMÁŠ MAJER.
POHLED POLICISTY * Úspěch Američanů v Iráku může skutečně mít vliv na vývoj automobilového trhu?
Nepřímo jistě ano. Podobně jako celkem dobrá čísla o stavu americké ekonomiky i tato zpráva z Iráku pomáhá stabilizovat ekonomiku, dává jí jistý impulz.
* V současné době automobilky dost akcentují sportovní duch svých vozů. Není to jen módní vlna, která bude rychleji ztrácet na ceně?
Výrobci za současného stavu pochopitelně zkoušejí úplně všechno. A zdá se, že sportovnější auta na zákazníky zabírají. Je ale fakt, že jakákoliv nadstandardní výbava vozu velmi rychle ubývá na ceně. Naopak v nejbližších letech si cenu vysloveně sportovní auta budou držet lépe než třeba před deseti i více lety.
* Až se tento sektor zase stabilizuje, udrží jihoasijské značky své dnešní rostoucí pozice?
Asi si získané pozice udrží. Hodně pohnuli s kvalitou. Přesto budou při prodeji jako ojeté určitě zaostávat za německými značkami.