Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce podle předběžných výsledků analytické firmy Incoma Research vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun. První místo na žebříčku největších obchodníků patřilo s tržbami 37,5 miliardy korun stejně jako v roce 2004 velkoobchodnímu řetězci Makro Cash&Carry.
Na druhé příčce loni poprvé skončila skupina Schwarz ČR (37 miliard), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl. Schwarz loni předběhl do té doby druhý maloobchodní řetězec Ahold (36 miliard).
Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research řekl, že zatímco tržby deseti největších obchodních firem loni vzrostly o 5,2 procenta, jejich celkové prodejní plochy se zvětšily o 16 procent. „Z toho je zřejmé, jak výrazně klesá produktivita prodejních ploch. Projevuje se zde jak otevírání prodejen v méně výhodných lokalitách, tak rostoucí konkurence,“ uvedl Skála.