Mnohé z podnikatelských příběhů a zkušeností, které Profit přinášel před deseti lety, jsou poučné i dnes. Jako například ten, který zveřejnil Profit č. 44/1993 v rubrice nazvané Na chybách se člověk učí, který přetiskujeme: Když jsme se vrátili s manželem z dovolené, čekal nás soused s lahví Fernetu, abychom si připili u příležitosti jeho narozenin.
PROFIT PO DESETI LETECH….
Láhev koupil v našem obchodě v sobotu. Když ji otevřel, pak usvědčil obsah, že nejde o Fernet, který měl v láhvi být, ale nedefinovatelnou, obarvenou tekutinu. Nemilá věc však nebyla tak jednoduchá. Zátka u lahve byla zalepená pečlivě nějakým speciálním lepidlem, takže nebyl žádný důvod k podezření. Zjistili jsme, že si Fernet v našem obchodě koupila velmi elegantně oblečená starší paní. Za pět minut se však vrátila s tím, jestli by jí paní pokladní nevyměnila Fernet - ovšem už zaměněný za obarvenou vodu a s přilepenou zátkou - za dva čisté lihy. Paní pokladní zkontrolovala zboží, které se jí zdálo v pořádku a tak za pár minut láhev vyměnila a postavila zpět do regálu. A ta šla do rukou souseda, který si chtěl přiťuknout Fernetem „smrdícím“ jako ředidlo. A kruh se uzavřel.
POUČENÍ:
* Nikomu nevěřit, byť by vypadal jako beránek a byl sebelépe oblečen a seriózní.
* Pečlivě kontrolovat vrácené zboží a v případě, že budete mít jakékoliv pochybnosti, se bránit.
* Není vyloučeno, že svůj trik zákaznice zkouší i v jiných obchodech a v jiných městech.