VERONIKA VÁŇOVÁ (AGENTURA CZECHTOURISM): Agentura CzechTourism připravila nový projekt s názvem Mediální podpora domácího cestovního ruchu. Finančně jej podpoří Evropská unie.
VERONIKA VÁŇOVÁ (AGENTURA CZECHTOURISM): Agentura CzechTourism připravila nový projekt s názvem Mediální podpora domácího cestovního ruchu. Finančně jej podpoří Evropská unie. * Jak vznikla myšlenka projektu Mediální podpora domácího cestovního ruchu?
Mediální podporu jsme v menším rozsahu dělali už dříve. Spolupracovali jsme s celostátními deníky, dělali jsme internetové stránky pro jednotlivé turistické regiony. Měli jsme ovšem daleko menší rozpočet. Tento projekt je financován z fondů Evropské unie. Jedná se o první takto rozsáhlou centrálně vedenou mediální akci, která má obsáhnout celou Českou republiku.
* Co je cílem projektu?
Účelem je podpořit rozvoj domácího cestovního ruchu prostřednictvím rozsáhlé mediální kampaně. Výsledkem bude konkrétní nabídka jednotlivých příležitostí a atraktivit pro turisty. Chtěli bychom upozorňovat i na příležitosti, které jsou mimo hlavní letní a zimní turistickou sezonu. Mám na mysli příležitosti k celoročnímu vyžití, prodlouženým víkendům nebo firemním akcím.
* Jakým způsobem informujete obce o možnosti se projektu účastnit?
První informace jsme podávali na veletrhu Regiontour v Brně. Od té doby probíhají semináře v různých městech. (o semináři v Českých Budějovicích informujeme na straně 58 - pozn. red.). Na seminářích informujeme o možnostech spolupráce, sbíráme podněty, náměty a inspirace. Termíny seminářů jsou zveřejněny na webových stránkách agentury CzechTourism, informujeme o nich také prostřednictvím inzerátů v tisku a kontaktujeme města, obce, turistické regiony a podnikatelské subjekty.
*** Kdy se projekt objeví v médiích?
Všechny semináře se uskuteční do konce března a mediální kampaň bude probíhat od května 2006 do dubna 2007. Nejvíce prostoru k prezentaci jednotlivých oblastí bude na internetu.