PRESTIŽNÍ AUDI V KATEGORII NIŽŠÍ STŘEDNÍ TŘÍDY BUDE BUDIT POZORNOST VŽDY. ZVLÁŠŤ PROTO, ŽE JAKO PRVNÍ PŘINESLO PODVOZEK, NA KTERÉM SE DO SVĚTA ROZJEL NEJEN "PÁTÝ" VW GOLF ČI VW TOURAN, ALE NA PŘÍŠTÍ ROK HO MŮŽEME OČEKÁVAT I U NOVÉ ŠKODY OCTAVIA.
Výrobce slibuje průměrnou spotřebu 5,5 litru
Svalnatá záď a zamračená příď. To je nové Audi A3. I když to „nové“ bylo očividně citlivě vestavěno do toho „starého“ a prověřeného. Jinými slovy A3 je vůz, který byl osvěžen generační inovací, ale přitom se zuby nehty drží svého úspěšného předchůdce. Především kolem palubní desky má interiér hodně z hravého modelu TT. Uspořádání klasicky kulatých přístrojů, volant se čtyřmi loukotěmi, silný věnec i téměř letecká středová konzola jsou pohlazením pro milovníky techniky. Bohužel právě prostřední panel je přece jen o nějaký centimetr širší, takže při každé ostřejší zatáčce se o něj opírá kolenem buď řidič, nebo spolujezdec, přičemž v inkriminovaném místě je dost výrazná hrana. Celý kokpit hodně získal i šesti centimetry, o které má větší rozvor. Příjemný dostatek místa je rovněž na zadních sedadlech. Ani situace při nastupování do třídveřového vozu není nikterak kritická - díky hlubokému sklonu opěradla předního sedadla a zároveň výraznému posunutí sedáku vpřed se i do druhé řady dá vsoukat celkem dobře. Skutečnou lahůdkou u vozu Audi A3 je dvoulitrový turbodiesel. Dokáže totiž být mírným a nenáročným ve městě, ale i dravým nespoutaným sportovním agregátem na silnicích mimo něj. Velmi dobře s ním pak spolupracuje o něco pevněji laděný podvozek, který dává vyniknout vynikající stabilitě vozu. Včetně vysloveně limitních situací. Kombinovanou spotřebu slibuje výrobce kolem hodnoty 5,5 litru nafty na 100 kilometrů. Pro šoféra, který si přece jen čas od času občerství motoristickou duši razantnější akcelerací - třeba při předjíždění - bude tato meta jen těžko dostupná. Rozdíl se ale bude počítat v desetinách litru. Víc ne. Dalším z technických momentů nového Audi A3, který rozhodně stojí za zmínku, je elektromechanický posilovač řízení pojmenovaný Servotronic. Jeho kouzlem je proměnná účinnost v závislosti na rychlosti vozu. Díky tomu je do řízení přenášeno naprosté minimum rázů a vibrací. Audi A3 vyniká nad konkurencí i stabilním náhonem na všechna čtyři kola. Díky této značce v celém světě zlidověl pojem quattro.
+ KLADY
* vynikající jízdní vlastnosti
* vysoká prestiž značky
* nízká kombinovaná spotřeba
* větší zavazadlový prostor
- ZÁPORY
* širší středový panel
* dražší náhradní díly a servis
* nastupování do třídveřového vozu
* vyšší cena doplňkové výbavy
TECHNICKÉ PARAMETRY A CENA
Audi A3 2.0 TDI
Obsah motoru 1968 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 103 kW
Točivý moment 320 Nm
Maximální rychlost 207 km/h
Zrychlení z 0 na 100 9,5 s
Převodovka 6-manuál
Spotřeba ve městě 7,2 l/100 km
Spotřeba na dálnici 4,5 l/100 km
Spotřeba průměrná 5,5 l/100 km
Provozní hmotnost 1340 kg
Délka 4203 mm
Šířka 1765 mm
Výška 1421 mm
Zavazadlový prostor 350/1100 dm3
Objem nádrže 55 l
Cena 720 000 Kč
ČÍM VYNIKÁ?
Pro nejsilnější zážehové motory lze objednat přímo řazenou převodovku DSG, jejíž technické řešení pracuje v režimu permanentního zařazení dvou převodových stupňů naráz, z nichž pouze jeden je v záběru. Při přeřazení tak převodovka nemusí řadit, jen přepne mezi oběma stupni, čímž se DSG blíží rychlosti řidiče s manuální převodovkou.
NA CO TO AUTO JE?
Přestože jde ve skutečnosti o dražší vůz v nižší střední třídě, je Audi A3 už od roku 1996 velmi úspěšný automobil. Jednak totiž značkou reprezentuje a navíc vyniká i větším zavazadlovým prostorem, komfortem jízdy pro všechny (!) cestující a pozadu nezůstává ani úroveň pasivní bezpečnosti. Jde prostě o vůz, který užívají úspěšní lidé, kteří jím dávají najevo svou rozhodnost, praktičnost a sebevědomí.