ŠPATNÉ BRZDY LZE POZNAT SNADNO PODLE PÁR JEDNODUCHÝCH ZÁSAD. JENOMŽE OCHABOVÁNÍ NEJDŮLEŽITĚJŠÍ SCHOPNOSTI VOZU NEPŘICHÁZÍ NARÁZ, VARUJE ZÁVODNÍK EMIL TRINER.
POHLED ZÁVODNÍKA
* Že nejezdím s dobrými brzdami, poznám asi celkem snadno, ne?
Takovým spolehlivým důkazem o ochabování brzd je třeba mírně propadlý nebo „změklý“ pedál. Dobrým vodítkem je taky zjištění, že šlapu víc a víc silou a ono to brzdí pořád stejně.
* Co s tím?
To se asi ptáte žertem. Samozřejmě, že už dávno mělo to auto být v servisu na kontrole nebo výměně obložení! Každý řidič v tomhle ohledu rozhoduje o svém životě. Doslova!
* Co nejvíc při sjetém brzdovém obložení hrozí?
Že se hodně rychle destičky zahřejí a začnou ztrácet rapidně na brzdném účinku. A pozor, to je riziko především na dálnicích!
* Copak na běžných silnicích auto tolik nebrzdí?
Brzdí, ale v nižších rychlostech. Tam se obložení zahřívá obvykle déle a brzdy se tudíž jeví jako ještě celkem dostačující. Na dálnici ve vysoké rychlosti při intenzivním sešlápnutí pedálu může brzdný efekt být minimální a pohroma je tu!