GUERILLOVÝ MARKETING "Negativní reklama je také reklama," zní stará poučka, kterou ctí každý obchodní cestující i hokynář. Zřejmě se to týká i premiéra Stanislava Grosse. Velké bílé plochy na dvou billboardech Stanislava Grosse doslova vyzývají pouliční umělce (nebo chcete-li vandaly), aby do nich něco přidali.
**GUERILLOVÝ MARKETING
„Negativní reklama je také reklama,“ zní stará poučka, kterou ctí každý obchodní cestující i hokynář. Zřejmě se to týká i premiéra Stanislava Grosse.
Velké bílé plochy na dvou billboardech Stanislava Grosse doslova vyzývají pouliční umělce (nebo chcete-li vandaly), aby do nich něco přidali. Za nimi nezůstali pozadu ani lidé stojící za známým satirickým serverem Kompost.cz a na internetu upravili vyznění obou hesel „Jsem sociální demokrat“ a „Myslím to upřímně“ podle svých politických názorů. Na první pohled by se zdálo, že Grosse by měly všechny legrácky, urážky a někdy i vulgarity mrzet, ale to není důležité. Podstatné je, že se o něm ví. Vždyť masové kampaně tohoto druhu vždycky míří jen proti největším a nejznámějším globálním značkám, proti symbolům establishmentu. Demonstruje se a protestuje proti mcdonaldu, NATO nebo Coca-Cole. Český premiér se aspoň v tuzemských poměrech dostal do této elity. A to pro něho není vůbec špatné. Pokud jeho mediální agentura chtěla, aby lidé hyzdili plakáty, vymyslela to šikovně. V odborné hantýrce se tomuto způsobu říká guerillový marketing. Tvůrci takové kampaně chtějí vyvolat negativní reakce, které poté zpracují a pomocí metod public relations přemění na pozitivní působení na masy. A jestli s ničím takovým Grossovi lidé nepočítali? Přesto byl zájem o jeho osobu vyvolán, což si mohou připočíst jako nechtěný, ale vítaný efekt.
Bohové musí být šílení.
Neoficiální symbol sociální demokracie.
Velmi srozumitelné gesto.
Milionářská nápověda padesát na padesát.
Se Standou na věčné časy a nikdy jinak.