Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Utáhněte opratě Facebooku a YouTube, žádá většina Čechů

Technologičtí obři Google nebo Facebook profitují na úkor umělců, jejichž díla masově…

Posuvné dveře: do pouzdra, nebo na stěnu?

Současný trh s interiérovými dveřmi je opravdu rozmanitý. Sáhnout můžete nejen po…

Vesnice v rychlosti připojení k internetu stále zaostává za městem

Myslíte si, že je česká společnost připravena na práci z domova, neboli na tzv. home…

Ušlechtilý boj proti překupníkům: Taylor Swift sdírá fanoušky sama

01. září 2017, 11:20 - adk
01. září 2017, 11:20

Americká popová hvězda Taylor Swift přišla s novým byznys modelem prodeje vstupenek na své koncerty. Lístky se nově vůbec nedostanou do volného prodeje a budou k dispozici pouze některým registrovaným fanouškům. Ti mohou zvýšit své šance nákupem desek a dalších předmětů ze zpěvaččiny dílny. Fanoušci se proti tomu bouří.

Stoupnout si do fronty, sedět u internetového prohlížeče a doufat ve štěstí nebo najít překupníka a koupit si lístky s přirážkou. To je pro fanoušky Taylor Swift minulostí. K tomu, aby se dostali na její koncert, se musí zaregistrovat na webových stránkách a doufat, že je systém vybere. Své šance mohou zvýšit například shlédnutím promo videa nebo zrekrutováním svých známých k registraci.

Nejvíce ovšem pomůže nákup ve zpěvaččině e-shopu. Ceny triček se pohybují kolem 50 dolarů (1100 korun), prsteny jsou za 60 dolarů (1300 korun). Fanoušci si také mohou až 13krát předobjednat novou desku, která vyjde v listopadu.

Taylor Swift uvádí, že k tomuto způsobu prodeje vstupenek na své koncerty se uchýlila kvůli překupníkům. Jedná se podle ní o nejlepší způsob získání lístků v Severní Americe. Který je navíc zábavný. Otázkou je, jestli stejně zábavný přijde i rodičům jejich posluchačů. Web BusinessInsider.com podotýká, že většinu zpěvaččiných fanoušků tvoří děti nebo teenageři.

Kreslené video vysvětlující zábavný princip prodeje vstupenek

Pokud rodič chce maximálně zvýšit šance na získání vstupenek pro svou ratolest, musí utratit v Taylořině e-shopu přes 300 dolarů (6600 korun). Ovšem pouze za předpokladu, že bude vybrán algoritmem, protože nákupy pouze šanci zvyšují, nic nezaručují. Navíc se musí přičíst cena lístku, která zatím nebyla oznámena. V roce 2015 se dostala do žebříčku nejdražších amerických koncertů spolu se jmény jako Paul McCartney nebo Rolling Stones. Průměrná cena vstupenky se tehdy vyšplhala na 110 dolarů (2400 korun).

Na sociálních sítích zpěvaččin krok vyvolal vlnu nevole. Kromě fanoušků ho odsoudili i profesionálové z hudebního průmyslu. Analytik Bob Lefsetz způsob prodeje lístků zkritizoval. „Je to jen snaha o zvýšení prodeje desek, aby se (Taylor Swift) mohla chlubit tím, jak je populární,“ napsal Lefsetz na svém webu. „Je to skoro Ponziho schéma, až na to, že kupujete věci, které ani nechcete,“ dodal. Frontman kapely Enter Shikari Rou Reynolds označil zpěvaččin přístup za ultrakapitalistický. Na twitteru dodal, že „(Swift) překupníky nezastavuje, ale sama se překupníkem stává“.

Tento způsob prodeje opravdu nemusí na překupníky stačit. Ti mohou do svých nákladů zahrnout i sumy za nákup zboží v e-shopu a ceny vstupenek vyhnat ještě výše. Navíc sledování videí a další aktivity na sociálních sítích mohou být podle technologického konzultanta Marka Mulligana zautomatizovány pomocí botů. „Celkově se dá říct, že tento způsob má daleko k odstřihnutí botů,“ řekl Mulligan BBC.

Nejedná se o první případ, kdy je Taylor Swift obviňována z až příliš zištného chování vůči svým fanouškům. Zpěvačka téměř tři roky bojkotovala největší streamovací službu Spotify. V roce 2014 ze Spotify odešla, protože nesouhlasila s tím, aby si její album 1989 mohli pustit i neplatící posluchači (ti by ovšem měli poslech proložen reklamami). Vrátila se tam až letos v létě, poté co služba umožnila umělcům své nejnovější desky dočasně zpřístupnit jen platícím zákazníkům.

Opětovné zapojení do Spotify zpěvačka prezentovala jako poděkování fanouškům, když si její album koupilo deset milionů lidí. Taylor Swift se toto poděkování pravděpodobně finančně vyplácí (Spotify má nyní 60 milionů platících uživatelů) stejně tak jako nebude škodná na zvýšených prodejích své desky pod hlavičkou ušlechtilého boje proti překupníkům.

Přečtěte si také:

Uspět v hudbě je jako vyhrát olympiádu, říká dirigent Villaume

Ukrajinská televize má platit pokutu za Eurovizi bez ruské zpěvačky

Hvězdy, války a prachy



Čtěte také

Euro TV
Nářky zpovykaného Pražana

Ohyzdné Jančíkovy květníky zmizí z ulic Prahy. Nejvíc si jich odveze Schwarzenbergova firma

Radnice Prahy 5 se zbaví více než dvou stovek obřích betonových květníků, které si před…

25. března 2019

Donald Trump podepsal uznání izraelské svrchovanosti nad Golanami

Spojené státy uznaly izraelskou svrchovanost nad Golanami, dekret podepsal Trump

Dekret, kterým Spojené státy uznávají svrchovanost Izraele nad Golanskými výšinami,…

25. března 2019

 Televize Nova, ilustrační foto

Majitel televize Nova zvažuje změny. Možný je i prodej celé společnosti

Společnost Central European Media Enterprises (CME), která provozuje i českou TV Nova,…

25. března 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

ve spolupráci s
  • Posíláte peníze po Evropě a chcete se vyhnout vysokým…

  • Online platby, reklamace a clo. Co nepodcenit při nákupu…

  • Koruna se letos výrazně pod 25 CZK/EUR nepodívá

  • Připsání zahraniční platby v řádu minut? Jde to!

  • Strašák jménem volatilita

  • Začnou přibývat nezaměstnaní?

  • Jak to, že většina prognóz loni nevyšla?

Finance
Jak nejlépe zhodnotit peníze?
Jak šel čas se zvýšením rodičovské aneb zvraty, chyby a důchodci
Daňové přiznání elektronicky: v jakém formátu poslat přílohy?
Na co může zdravotní pojišťovna přispět vašim dětem? (1)
Ekonomická svoboda v Česku je vysoká
Auta
České kamiony jezdí stále kratší trasy
Škoda Octavia přichází v provedení Sportline. U nás si ho můžete koupit pouze po částech
Zásady volání na tísňovou linku? Nehádat se s operátorem a odpovídat věcně
Simply Clever nádržka ostřikovačů Škody Scala tu byla už v 90. letech. Podívejte se
Volkswagen Crafter 35 – Algema Blitzlader2
Hry pro příležitostné hráče