Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Výnos z dražby sběratelské kolekce „Muži 28. října“ získají váleční veteráni a děti po úrazech

Unikátní sběratelská kolekce „Muži 28. října“ vytvořená na počest 100. výročí vzniku…

Na internetu můžete díky PayU a Google Pay platit na jedno kliknutí

Budoucnost online plateb na internetu je v jednoduchosti. Zákazník chce zaplatit snadno a…

Kávovar JURA je tradice v moderním obalu

Pokud se řekne švýcarská přesnost, zřejmě si jako první představíte švýcarské hodinky,…

Předražená „chytrá voda“, instantní eintopf. Němci volili reklamní lež roku

05. prosince, 06:23 - tre
05. prosince, 06:23

Parodické ocenění Zlatý větrník, který uděluje německá spotřebitelská organizace Foodwatch, si v roce 2018 vysloužil americký gigant Coca-Cola. O vítězství jeho nápoje „Glacéau Smartwater“, nebo-li obyčejné vody za neobyčejnou cenu, rozhodli účastníci online hlasování. „Chytrá voda“ získala 30,5 procenta hlasů ze 70 tisíc. Foodwatch dokonce vyzvala obchodníky, aby produkt vyřadili ze svého sortimentu.

Cena Foodwatch má podtitul „nejneomalenější reklamní lež roku“. Z pohledu spotřebitelské organizace Coca-Cole náleží především proto, že její produkt se nijak neliší od běžné vody, ale prodává se za cenu 1,65 eura (43 korun) za litr, tedy až sedmkrát dráž než průměrná minerální voda v Německu. V Česku se láhev o objemu 0,6 litru prodává zhruba za 30 korun.

„Glacéau Smartwater“ vzniká tak, že se voda nechá vypařit, následně opět zkapalnit a ztracené minerály jsou do ní posléze uměle dodány. Výrobce, údajně inspirovaný tvorbou mračen, slibuje mimořádně čerstvou chuť.

Americký koncern se brání a spotřebitelskou organizaci napadl s tím, že jeho vodu do svého výběru zahrnula jen z PR důvodů, aby získala větší pozornost. „Úspěch naší vody u mnoha spotřebitelů ukazuje, že jim výrobek vyhovuje,“ uvedla Coca-Cola, která nápoj poprvé představila už v roce 2008.

Letos poprvé mohli do soutěže nominovat své favority spotřebitelé, do finále se pak dostaly čtyři produkty navržené spotřebiteli a jeden navržený Foodwatch, což byla právě Smartwater.

Druhé místo získal s nepatrným odstupem 2,4 procentního bodu dětský kečup Heinz. „Speciálně pro děti“ připravený produkt stojí o 40 procent více než kečup pro dospělé – při použití stejných ingrediencí. Jak uvádí web Spiegel.de, Světová zdravotnická organizace důrazně varuje před propagací slazených kečupů, jako je tento, v souvislosti s dětmi. Kritice kvůli vyšší ceně Heinz rozumí, stanovují ji prý však obchodníci.

Třetí pozici s 15,6 procenta obsadila tyčinka Corny Milch od firmy Schwartau. Zbývajícími nominovanými byly olivový olej na smažení Dennree (13,5 procenta) a instantní eintopf od Edeky (12,3 procenta).

Foodwatch letos uděloval Zlaté větrníky poosmé. Loňským vítězem byly jednoznačně se ziskem 50 procent hlasů dětské sušenky Alete, slazený produkt určený kojencům od 8. měsíce.

Propadáky slavných:

Průhledná Pepsi, cigareta bez kouře: projděte si největší omyly slavných značek

Dále čtěte:

Když se slogan okouká. Slavná reklamní motta a jejich nástupci

Nutella, botox, teflon. Další výrobky, které vznikly omylem

Nejhodnotnější značkou zůstává Google, Facebook navzdory skandálu rostl

Majstrštyky a fiaska Donalda Trumpa. Jaké jsou jeho nejlepší a nejhorší nápady?


Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Finance
3 tipy, jak si snížit daňovou povinnost ještě do konce roku
Kdy potřebujete výpis z katastru nemovitostí?
Kdy se (ne)vyplatí pracovat při exekuci?
Test: která navigace do auta je ta nejlepší
Co je dobré vědět o dobrovolném důchodovém pojištění?
Auta
Modernizace pro UAZ Profi
VW chce překonat Porsche na Nürburgringu. Využije k tomu elektrický speciál z Pikes Peak
Rekordní Bloodhound SSC, který zatím své schopnosti nepředvedl, je na prodej za pakatel
McLaren 720S Spider: Do prodeje míří extrémně rychlý roadster. Stojí sedm milionů
Test Jeep Grand Cherokee S: Cesta časoprostorem
Technologie
Nvidia brzo vydá grafiku GeForce RTX 2060, bude mít GPU s 1920 stream procesory
Špičkový držák dvou monitorů Stell SOS 2020 (recenze)
Planeta Blink. Konec vývoje EdgeHTML není dobrý pro web [komentář]
Google+ opět děravý. Google síť nakonec ukončí o čtyři měsíce dříve
Voyager 2 je už v mezihvězdném prostoru a po 41 letech stále pracuje
Hry pro příležitostné hráče