Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Astratex posiluje management, novým ředitelem je Ladislav Bárta

Lídr na středoevropském trhu se spodním prádlem a plavkami Astratex posiluje svůj…

Zahradní domky dají vaší zahradě nový rozměr

Na konci zimy opět plánujeme zahradní práce. Avšak zahrada bez místa na relaxaci není…

Nebankovní půjčky prolamují svou neblahou pověst

Ještě nedávno bylo spojení nebankovní půjčky téměř sprostým slovem. Lidé se na ně dívali…

Předražená „chytrá voda“, instantní eintopf. Němci volili reklamní lež roku

05. prosince 2018, 06:23 - tre
05. prosince 2018, 06:23

Parodické ocenění Zlatý větrník, který uděluje německá spotřebitelská organizace Foodwatch, si v roce 2018 vysloužil americký gigant Coca-Cola. O vítězství jeho nápoje „Glacéau Smartwater“, nebo-li obyčejné vody za neobyčejnou cenu, rozhodli účastníci online hlasování. „Chytrá voda“ získala 30,5 procenta hlasů ze 70 tisíc. Foodwatch dokonce vyzvala obchodníky, aby produkt vyřadili ze svého sortimentu.

Cena Foodwatch má podtitul „nejneomalenější reklamní lež roku“. Z pohledu spotřebitelské organizace Coca-Cole náleží především proto, že její produkt se nijak neliší od běžné vody, ale prodává se za cenu 1,65 eura (43 korun) za litr, tedy až sedmkrát dráž než průměrná minerální voda v Německu. V Česku se láhev o objemu 0,6 litru prodává zhruba za 30 korun.

„Glacéau Smartwater“ vzniká tak, že se voda nechá vypařit, následně opět zkapalnit a ztracené minerály jsou do ní posléze uměle dodány. Výrobce, údajně inspirovaný tvorbou mračen, slibuje mimořádně čerstvou chuť.

Americký koncern se brání a spotřebitelskou organizaci napadl s tím, že jeho vodu do svého výběru zahrnula jen z PR důvodů, aby získala větší pozornost. „Úspěch naší vody u mnoha spotřebitelů ukazuje, že jim výrobek vyhovuje,“ uvedla Coca-Cola, která nápoj poprvé představila už v roce 2008.

Letos poprvé mohli do soutěže nominovat své favority spotřebitelé, do finále se pak dostaly čtyři produkty navržené spotřebiteli a jeden navržený Foodwatch, což byla právě Smartwater.

Druhé místo získal s nepatrným odstupem 2,4 procentního bodu dětský kečup Heinz. „Speciálně pro děti“ připravený produkt stojí o 40 procent více než kečup pro dospělé – při použití stejných ingrediencí. Jak uvádí web Spiegel.de, Světová zdravotnická organizace důrazně varuje před propagací slazených kečupů, jako je tento, v souvislosti s dětmi. Kritice kvůli vyšší ceně Heinz rozumí, stanovují ji prý však obchodníci.

Třetí pozici s 15,6 procenta obsadila tyčinka Corny Milch od firmy Schwartau. Zbývajícími nominovanými byly olivový olej na smažení Dennree (13,5 procenta) a instantní eintopf od Edeky (12,3 procenta).

Foodwatch letos uděloval Zlaté větrníky poosmé. Loňským vítězem byly jednoznačně se ziskem 50 procent hlasů dětské sušenky Alete, slazený produkt určený kojencům od 8. měsíce.

Propadáky slavných:

Průhledná Pepsi, cigareta bez kouře: projděte si největší omyly slavných značek

Dále čtěte:

Když se slogan okouká. Slavná reklamní motta a jejich nástupci

Nutella, botox, teflon. Další výrobky, které vznikly omylem

Nejhodnotnější značkou zůstává Google, Facebook navzdory skandálu rostl

Majstrštyky a fiaska Donalda Trumpa. Jaké jsou jeho nejlepší a nejhorší nápady?


Čtěte také

Události  Péče o osobu blízkou se nejčastěji týká takzvané sendvičové generace.

Maximální výše příspěvku na péči se v roce 2019 zvýší až na 19 200 korun

Situace, kdy člověk není kvůli špatnému zdravotnímu stavu schopen samostatně vykonávat…

před 3 hodinami

 Herba Fabrica, ilustrační foto

Sucho jako příležitost. České zemědělství plodí startupy

Sucho ničí zemědělskou půdu, která navíc rychlým tempem mizí ve prospěch skladů a…

před 3 hodinami

 Samsung Galaxy Fold

Samsung představil skládací telefon. Model Galaxy Fold bude stát přes 50 tisíc korun

Co Samsung slíbil, to i plní. Na podzim nás navnadil skládacím telefonem, které měl začít…

před 4 hodinami

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Daňové zvýhodnění na děti: Česko vs. Slovensko
Myslíte si, že kouříte zdravě e-cigaretu? Aneb jakým rizikem jsou náhražky cigaret?
Jak by měla vypadat plná moc k přepisu auta?
Daňové přiznání 2019: do kdy a jak musíte zaplatit daň z příjmu
Žádáme o rodičovskou a mateřskou
Auta
Jako dva mobily v jednom. Skládací Galaxy Fold je tady a…
Audi SQ5 TDI: Další diesel s elektrickým kompresorem přichází. Nabízí 347 koní a 700 Nm
Silnice ve správě státu: Neexistuje lepší řešení?
Kolik NOx produkují moderní diesely v reálném provozu? Některé nic
Mercedes-Benz Trucks prezentoval výsledky a nové produkty
Technologie
Homeopatická pohotovost (video s CZ titulky)
Výzkum poukázal na nedostatky správců hesel. Je možné získat hesla z paměti
Šmoulové a další pohádky. Google v ČR spustil YouTube Kids
Jako dva mobily v jednom. Skládací Galaxy Fold je tady a bude pekelně drahý
Twitter chce nový začátek. K testování „Twttru“ se můžete přihlásit i vy
Hry pro příležitostné hráče