Nejhodnotnější značkou zůstává Google, Facebook navzdory skandálu rostl

29. května, 14:10 - čtk, red
29. května, 14:10

Nejhodnotnější značkou světa letos zůstává Google a druhé místo patří opět firmě Apple, i když rozdíl mezi oběma se za poslední rok výrazně zmenšil. Na třetí místo se dostal Amazon, který předstihl softwarovou společnost Microsoft. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a poradenská firma MilwardBrown.

Google zvýšil hodnotu své značky proti loňsku o 23 procent na 302,1 miliardy dolarů (6,8 bilionu korun), Apple o 29 procent na 300,6 miliardy a Amazon se za rok zhodnotil o 49 procent na 208 miliard dolarů.

Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 procent, následuje pojišťovnictví s 34 procenty a technologie s 28 procenty.

Mezi deseti nejvíce rostoucími obory jsou i automobilky, které s nástupem elektrického pohonu a autonomní mobility těží z těsné spolupráce s technologickými firmami. Celkově zvýšily svou hodnotu o sedm procent. Nejhodnotnější automobilovou značkou zůstává vedoucí světový propagátor hybridních pohonů Toyota s hodnotou 30 miliard dolarů.


Úsvit digitálního rasismu? Ruský software rozpozná etnický původ


„Letos jsme zaznamenali vůbec největší růst hodnoty značek způsobený růstem ve všech kategoriích. Jak noví, tak i stávající hráči sklízejí odměnu za statečnost a přijetí dlouhodobé strategie budování značky,“ uvedl David Roth z WPP. Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí či rozšířenou realitou spolu s kreativním marketingovým přístupem umožňují mnoha značkám hlouběji porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah.

Navzdory skandálu kolem ochrany osobních dat uživatelů se dařilo i Facebooku. Hodnota jeho značky meziročně vzrostla o 25 procent.

V žebříčku se nově objevilo osm značek, mezi nimi například přepravní aplikace Uber nebo výrobce sportovního vybavení Adidas. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa se letos zvýšila o rekordních 21 procent na 4,4 bilionu dolarů.

Žebříček BrandZ Top 10
Pořadí Značka Hodnota značky (v mld. USD) Změna v hodnotě značky
1. Google 302,063 +23 %
2. Apple 300,595 +28 %
3. Amazon 207,594 +49 %
4. Microsoft 200,987 +40 %
5. Tencent 178,990 +65 %
6. Facebook 162,106 +25 %
7. Visa 145,611 +31 %
8. McDonald's 126,044 +29 %
9. Alibaba 113,401 +92 %
10. AT&T 106,698 -7 %

Dále čtěte:

Jen heslo nestačí. Jak si zabezpečit účet na Facebooku?

Netflix překonal Disney. Stal se největší zábavní firmou

Amazon překonal v tržní kapitalizaci majitele Googlu Alphabet



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Láká vás na dovolené zorbing, rafting, canoyning? Pozor na výluky v pojištění
Expres doklady - občanka a pas do 24 hodin: kde a kdy si vyzvednout
Vyznejte se v SPZ jako expert
Jak může absolvent vysoké školy přijít o titul
Komentář: Václav Klaus mladší - angry bird ODS
Hry pro příležitostné hráče