Nejhodnotnější značkou zůstává Google, Facebook navzdory skandálu rostl - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Nejhodnotnější značkou zůstává Google, Facebook navzdory skandálu rostl

, čtk, red,
Nejhodnotnější značkou zůstává Google, Facebook navzdory skandálu rostl
Zdroj: Vince Smith, Flickr.com (CC BY 2.0)

Nejhodnotnější značkou světa letos zůstává Google a druhé místo patří opět firmě Apple, i když rozdíl mezi oběma se za poslední rok výrazně zmenšil. Na třetí místo se dostal Amazon, který předstihl softwarovou společnost Microsoft. Vyplývá to z žebříčku BrandZTop 100, který sestavuje reklamní agentura WPP a poradenská firma MilwardBrown.

Google zvýšil hodnotu své značky proti loňsku o 23 procent na 302,1 miliardy dolarů (6,8 bilionu korun), Apple o 29 procent na 300,6 miliardy a Amazon se za rok zhodnotil o 49 procent na 208 miliard dolarů.

Největší zastoupení v první desítce mají technologické firmy a maloobchodní společnosti. Právě maloobchod byl loni nejrychleji rostoucím odvětvím s nárůstem o 35 procent, následuje pojišťovnictví s 34 procenty a technologie s 28 procenty.

Mezi deseti nejvíce rostoucími obory jsou i automobilky, které s nástupem elektrického pohonu a autonomní mobility těží z těsné spolupráce s technologickými firmami. Celkově zvýšily svou hodnotu o sedm procent. Nejhodnotnější automobilovou značkou zůstává vedoucí světový propagátor hybridních pohonů Toyota s hodnotou 30 miliard dolarů.


Úsvit digitálního rasismu? Ruský software rozpozná etnický původ

Může umělá inteligence rozpoutat rasismus?


„Letos jsme zaznamenali vůbec největší růst hodnoty značek způsobený růstem ve všech kategoriích. Jak noví, tak i stávající hráči sklízejí odměnu za statečnost a přijetí dlouhodobé strategie budování značky,“ uvedl David Roth z WPP. Rostoucí užívání technologií pracujících s daty, umělou inteligencí či rozšířenou realitou spolu s kreativním marketingovým přístupem umožňují mnoha značkám hlouběji porozumět spotřebitelům a poskytnout jim personalizovaný obsah.

Navzdory skandálu kolem ochrany osobních dat uživatelů se dařilo i Facebooku. Hodnota jeho značky meziročně vzrostla o 25 procent.

V žebříčku se nově objevilo osm značek, mezi nimi například přepravní aplikace Uber nebo výrobce sportovního vybavení Adidas. Celková hodnota stovky nejcennějších značek světa se letos zvýšila o rekordních 21 procent na 4,4 bilionu dolarů.

Žebříček BrandZ Top 10
Pořadí Značka Hodnota značky (v mld. USD) Změna v hodnotě značky
1. Google 302,063 +23 %
2. Apple 300,595 +28 %
3. Amazon 207,594 +49 %
4. Microsoft 200,987 +40 %
5. Tencent 178,990 +65 %
6. Facebook 162,106 +25 %
7. Visa 145,611 +31 %
8. McDonald’s 126,044 +29 %
9. Alibaba 113,401 +92 %
10. AT&T 106,698 -7 %

Dále čtěte:

Jen heslo nestačí. Jak si zabezpečit účet na Facebooku?

Netflix překonal Disney. Stal se největší zábavní firmou

Amazon překonal v tržní kapitalizaci majitele Googlu Alphabet


Ohodnoťte tento článek
Diskuze