Seznam.cz bude dál přihrávat inzerci dezinformačním webům

09. srpna 2017, 17:36 - čtk
09. srpna 2017, 17:36

Internetová firma Seznam.cz nakonec nebude hodnotit obsah webů kvůli umísťování reklamy na ně ze svého programu Sklik. O nově zavedených pravidlech, která znemožňovala umístění reklamy na dezinformačních webech, představenstvo firmy údajně nevědělo a následně je zrušilo. Vyplývá to z dnešního vyjádření společnosti.

„Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Michal Feix, jako by dezinformační weby měly cokoli společného s těmi zpravodajskými.

O zavedení přísnějších pravidel pro zařazení webů do reklamní sítě Sklik informovala některá média minulý týden. Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesměly podle těchto pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.


Seznamte se s cíleně šířenými dezinformacemi:

Němci obsadí východní sousedy. Protiněmecké dezinformace zasáhly i Česko


Původně zamýšlené zpřísnění pravidel ocenila část politiků včetně premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), podle něhož šlo o dobrou metodu, jak čelit serverům, které šíří lživé informace. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček naopak firmu za to, že požadovala dodržování zpravodajské etiky, zkritizoval a nařkl ze snah o cenzuru.

Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy. Inzerování na dezinformačních webech přitom zdaleka není běžné. Na Slovensku už reklamu z těchto pochybných webů podle informací thinktanku Evropské hodnoty stáhlo na 1400 firem. Nejznámější firmou, která tak učinila v České republice, je Česká spořitelna.

Seznam.cz má roční tržby přes tři miliardy korun. Významnou část tvoří právě příjmy z inzerce. Majitelem společnosti je její zakladatel Ivo Lukačovič.

Čtěte o probíhajícím boji s dezinformačními médii:

Ruskou propagandu monitoruje další analytický web

Česko si polepšilo v kybernetické bezpečnosti. Pořád je ale daleko za Estonskem

Velmistr Kasparov: Mafiánské Putinovo Rusko je třeba porazit hybridní válkou


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Kvíz: Poznáte tato auta podle fotografie?
Češi si s GDPR neví rady, až 65 % e-shopů stále není připraveno
Hypoték se poskytuje méně. Proč?
Auta
Retro: Toyota Supra slaví 40 let. Věhlas získala díky…
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche 911
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Technologie
10 důvodů, proč už nepoužívat optickou mechaniku
Znáte World of Tanks? Otestujte své znalosti!
Umělá inteligence na GPU má konkurenci z Číny, ASIC Cambricon má výkon 166 TOPS
6 důvodů, proč si rozmyslet odchod do předčasného důchodu
Technologie VDC-M: ztrátová komprese obrazu mezi GPU a displejem bude i v mobilech
Hry pro příležitostné hráče