Seznam.cz bude dál přihrávat inzerci dezinformačním webům

09. srpna 2017, 17:36 - čtk
09. srpna 2017, 17:36

Internetová firma Seznam.cz nakonec nebude hodnotit obsah webů kvůli umísťování reklamy na ně ze svého programu Sklik. O nově zavedených pravidlech, která znemožňovala umístění reklamy na dezinformačních webech, představenstvo firmy údajně nevědělo a následně je zrušilo. Vyplývá to z dnešního vyjádření společnosti.

„Představenstvo o záměru zpřísnit pravidla reklamy v oblasti zpravodajských webů nevědělo, a pokud by o ní ode mne vědělo, nepustilo by ji do realizace. Představenstvo a majitel společnosti si nepřeje, abychom se snažili určovat objektivnost a pravdivost zpravodajských webů, které jsou zařazeny do naší reklamní sítě. Proto jsme dnes z pravidel reklamy tato kritéria pro zpravodajské weby odebrali,“ uvedl výkonný ředitel Seznamu Michal Feix, jako by dezinformační weby měly cokoli společného s těmi zpravodajskými.

O zavedení přísnějších pravidel pro zařazení webů do reklamní sítě Sklik informovala některá média minulý týden. Aby mohly zpravodajské weby zobrazit Sklik, nesměly podle těchto pravidel mimo jiné uvádět lživé a klamavé informace, vydávat komentáře a konspirační teorie za zpravodajství nebo zveřejňovat články se smyšlenými autory. Na webu musel být také uveden jeho provozovatel.


Seznamte se s cíleně šířenými dezinformacemi:

Němci obsadí východní sousedy. Protiněmecké dezinformace zasáhly i Česko


Původně zamýšlené zpřísnění pravidel ocenila část politiků včetně premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD), podle něhož šlo o dobrou metodu, jak čelit serverům, které šíří lživé informace. Mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček naopak firmu za to, že požadovala dodržování zpravodajské etiky, zkritizoval a nařkl ze snah o cenzuru.

Sklik zobrazuje na webech reklamu na různé firmy či služby. Do programu se mohou jako partneři zapojit servery splňující podmínky Seznam.cz a za zobrazení reklamy na svých webech pak dostávají od Seznam.cz provizi z výnosů z reklamy. Inzerování na dezinformačních webech přitom zdaleka není běžné. Na Slovensku už reklamu z těchto pochybných webů podle informací thinktanku Evropské hodnoty stáhlo na 1400 firem. Nejznámější firmou, která tak učinila v České republice, je Česká spořitelna.

Seznam.cz má roční tržby přes tři miliardy korun. Významnou část tvoří právě příjmy z inzerce. Majitelem společnosti je její zakladatel Ivo Lukačovič.

Čtěte o probíhajícím boji s dezinformačními médii:

Ruskou propagandu monitoruje další analytický web

Česko si polepšilo v kybernetické bezpečnosti. Pořád je ale daleko za Estonskem

Velmistr Kasparov: Mafiánské Putinovo Rusko je třeba porazit hybridní válkou



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
9 otázek, na které se chcete zeptat při žádosti o starobní důchod
V Česku je již 131 dobíjecích stanic pro elektroauta
Z pokuty hned exekuce? To je nový trik některých dodavatelů
Co když se vám cestou z dovolené ztratí či poškodí zavazadla?
Co dělat, když ztratíte vysvědčení... a najednou ho potřebujete
Auta
Doprava „ve druhém patře“ se vrací jako UFO na nohách…
Ze Škody Rapid Spaceback se na chvíli stane papamobil. Papeže bude vozit v Irsku
Startovací kabely jsou skvělý pomocník. Ale s jejich zapojením opatrně
Nové BMW Z4 předčasně odhaleno na dalších fotkách. Poprvé ukázalo také interiér
Rolls-Royce Silver Ghost Collection vzpomíná na předka z minulého století
Technologie
Od října z DVB-T zmizí HD vysílání České televize. Diváci musí přejít na DVB-T2
Sony prodalo již 3 miliony brýlí pro virtuální realitu. PS VR jsou momentálně nejlevnější v historii
V roce 2019 možná hodně zlevní SSD. Ceny NAND Flash prý mohou zkolabovat až o 70 %
První dojmy z nové Fabie? Je pořád stejná
Smartphony za tisícovku mají nový systém. Google vydal Android 9 Pie Go Edition
Hry pro příležitostné hráče