Kofola kupuje českého výrobce bylinných čajů Leros - Euro.cz

Zprávy

Přihlášení

Kofola kupuje českého výrobce bylinných čajů Leros

, čtk,
Kofola kupuje českého výrobce bylinných čajů Leros
Zdroj: Kofola

Nápojářská skupina Kofola kupuje českého výrobce bylinných čajů Leros. Převezme všechny jeho výrobní kapacity i zaměstnance. Získá stoprocentní podíl. Obě firmy se dohodly na tom, že cenu transakce nebudou zveřejňovat.

Leros nově povede zkušený manažer Martin Mateáš, který pro Kofolu 11 let pracoval a teď se do ní po čtyřleté přestávce vrací.

„Vybrali jsme si Kofolu, protože jsme česká firma a chtěli jsme v této tradici pokračovat. Trh se mění a my potřebujeme silného partnera, který dokáže tuto značku rozšířit i na další trhy a věříme, že právě Kofola jím je,“ uvedl dosavadní majoritní vlastník společnosti Leros Antonín Kachlík.


Z potravinářství čtěte více:

Přijde český BioLidl? Branže kvalitních potravin hledá cestu z kruhu

 Obchod s biopotravinami, ilustrační foto


Leros navázal na čtyřicetiletou tradici někdejšího státního podniku Léčivé rostliny – Zbraslav, který vznikl v 50. letech minulého století. Kdysi ještě pod svým původním názvem firma dodávala Kofole byliny pro výrobu stejnojmenného nápoje. Vyrábí vysoce kvalitní bylinné čaje z léčivých rostlin a má klíčové místo na trhu v Česku a na Slovensku.

Kofola
Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů v Evropě. Má sedm výrobních závodů v Česku, Polsku, na Slovensku, ve Slovinsku a Chorvatsku a zaměstnává více než 2100 lidí, z toho asi 700 v Česku. K výrobkům firmy patří vedle Kofoly ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. V roce 2017 společnost koupila polského výrobce ovocných a bylinných produktů Premium Rosa.

„Kofola a bylinky k sobě neodmyslitelně patří. Leros je výrobce s dlouholetou tradicí, s výborným zázemím, zkušenými zaměstnanci a vysoce kvalitními produkty z léčivých rostlin. Naším cílem je tuto tradiční českou společnost, která byla roky budovaná na pevných zásadách, dále v tomto duchu rozvíjet a zlepšovat její postavení na trhu,“ uvedl Mateáš.

Cukr je out. Coca-Cola hledá své místo v éře bio limonád

 Coca-Cola

Přečtěte si také:

Karlovarské minerální vody kupují středoevropskou PepsiCo. Stanou se jedničkou trhu

Coca-Cola roste na úkor konkurence. Čtvrtletní zisk zvýšila o 38 procent

Žaloba na Coca-Colu: měla klamat ohledně rizik sladkých nápojů