Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Pomozte ochránit uživatele internetu a zachovat svobodný internet

12. září se bude v Evropském parlamentu hlasovat o evropské směrnici o autorském právu.…

Konference o coworkingu TechoCon 2018

Kanceláře se čím dál rychleji mění, práce v nich stejně tak. Jak funguje moderní…

Konec výmluvám a začátek mluvení anglicky se blíží!

Lidský druh je mistrem ve vymlouvání se. Vymlouváme se na počasí, na únavu, na děti, na…

Karlovarské minerální vody kupují středoevropskou PepsiCo. Stanou se jedničkou trhu

22. ledna, 16:40 - čtk
22. ledna, 16:40

Karlovarské minerální vody (KMV) koupí od nadnárodní společnosti PepsiCo její pobočky v Česku, Maďarsku a na Slovensku s celkovými ročními tržbami 4,2 miliardy korun. Obchod by měl být dokončen v prvním pololetí letošního roku, čeká se na souhlas antimonopolních úřadů. Podle analytika BH Securities Martina Vlčka musela skupina KMV zaplatit relativně vysokou cenu, přesněji ji však nespecifikoval.

KMV za loňský rok očekávají tržby osm miliard korun. Akvizicí jim tak vzrostou o polovinu a stanou se největším dodavatelem minerální vody a nealkoholických nápojů v těchto třech státech. Převzetím poboček získají tři firmy s celkem zhruba 900 zaměstnanci a dvěma výrobními závody.

„Díky této akvizici bude moci skupina KMV nabídnout klientům a spotřebitelům ucelené portfolio produktů. V Česku, na Slovensku i v Maďarsku doplníme naši stávající nabídku o dosud chybějící kategorii kolových nápojů,“ uvedl generální ředitel KMV Alessandro Pasquale.

Karlovarské minerální vody
Skupina KMV je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. V Česku vyrábí vedle tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Své produkty KMV vyváží do 20 zemí světa. V zahraničí vlastní značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a na Ukrajině. Ve všech zemích, kde KMV operuje, zaměstnává (před dnes oznámenou akvizicí) zhruba 1500 zaměstnanců.

Od PepsiCo převezmou KMV výrobu nápojů Pepsi, Mirinda, 7Up, Gatorade, Mountain Dew, Lipton a Toma a distribuci bramborových lupínků značky Lay´s a Cheetos. Skupina KMV již distribuuje a vyrábí nápoje značek PepsiCo v Bulharsku.

Český antimonopolní úřad zatím případ nešetří. „Úřad se k uvedenému spojení soutěžitelů vyjádří až ve svém rozhodnutí, které bude výsledkem správního řízení o návrhu na povolení spojení. Úřad bude samozřejmě o věci rozhodovat pouze v případě, že fúze bude notifikována u nás, a nikoliv u Evropské komise,“ řekl mluvčí ÚOHS Martin Švanda.

Česká pobočka PepsiCo předloni snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7 milionu korun. Tržby jí meziročně vzrostly na 2,4 miliardy korun z 2,15 miliardy korun. Ztráta byla podle firmy způsobená navýšením marketingových nákladů na podporu všech značek.

„Odhadnout cenu je složité, nicméně lze předpokládat, že prodejní cena byla relativně vysoká, protože pravděpodobně zahrnovala prémii za velký balík silných značek a vysoký podíl na trhu, který tato transakce kupci zajistí,“ okomentoval obchod analytik Vlček.

Skupině KMV loni podle odhadů vzrostly tržby na osm miliard korun, když předloni činily 7,5 miliardy. Za prvních deset měsíců loňského roku skupina zvýšila prodej vod o 2,9 procenta. U ochucených vod například značka Mattoni zvýšila prodané objemy o 5,8 procenta. Celkové prodeje skupině vzrostly za loňská tři čtvrtletí meziročně o šest procent.

PepsiCo
PepsiCo je druhý největší světový výrobce nealkoholických nápojů na světě po společnosti Coca-Cola. Historie společnosti sahá do přelomu 19. a 20. století. Původně se mělo jednat o lék proti nechutenství, který vynalezl v roce 1898 lékárník Caleb Bradham na jihu Spojených států v Severní Karolíně. Dvěma základními složkami nápoje byl pepsin a kolové oříšky. Tyto složky a nechutenství neboli dyspepsie pak daly název tomuto léčivému sirupu, který jednoduše nazval Pepsi-Cola. Obchodní značka byla zaregistrována 16. června 1903.

Tržby PepsiCo v roce 2016 činily 62,8 miliardy dolarů při čistém zisku 6,4 miliardy Kč. Hlavním trhem je Severní Amerika. Své výrobky společnost prodává ve 200 zemích a teritoriích světa. K roku 2016 PepsiCo zaměstnávala 264 tisíc lidí.

Česká republika patří dosud do divize pro Evropu a subsaharskou Afriku (ESSA). Česká PepsiCo v roce 2016 snížila ztrátu z 33 milionů na 8,7 milionu korun. Tržby jí meziročně vzrostly na 2,4 miliardy korun z 2,15 miliardy korun. Ke konci tohoto roku zaměstnávala 432 lidí.

Cukr je out. Coca-Cola hledá své místo v éře bio limonád

Přečtěte si také:

Vzpruha pro Muska. Pepsi chce 100 elektrických kamionů Tesla

Coca-Cola roste na úkor konkurence. Čtvrtletní zisk zvýšila o 38 procent

Žaloba na Coca-Colu: měla klamat ohledně rizik sladkých nápojů



Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Platíte víc za vlak kvůli slevě pro studenty a důchodce?
Za černý odběr elektřiny jsou vysoké pokuty. Jak se mu vyhnout?
Kdy se v ČR zakáží zvířata v cirkusech?
Práva poškozených při dopravní nehodě: kdy se nevyplatí policii nevolat?
Máte alergii na podzim?
Auta
Bude elektrické retro novou módou? Nejen Peugeot 504…
Elektrický VW I.D. Buzz Cargo zastane roli řidiče i skladníka. Na trh přijde za tři roky
Od Felicie po Octavii RS: 10 nejlepších ojetin značky Škoda
Opel Combo Life je zajímavá alternativa k MPV (české ceny + první jízdní dojmy)
Jaguar E-Type, Range Rover a Land Rover Series I: Za volantem britských klasiků
Technologie
Skype 8 nabídne pokročilejší správu stavových zpráv a jasnější indikaci aktivity
31,5″ 4K monitor od Philipsu s DisplayHDR 600 a USB-C dokovací stanicí. Má i Ethernet
Chrome 69 už části adres URL neskrývá. Chrome 70 s tím znovu začne, komunita nesouhlasí
Intel oživuje 22nm proces. Čipset H310C bude asi přeznačený křemík H110
Smartphony mají všichni, OnePlus se pouští do výroby televizorů
Hry pro příležitostné hráče