Jak vydělat na fotbalovém mistrovství? Ruské restaurace sází na falešné recenze - Euro.cz

Předplatné

  • 49x týdeník Euro
  • 30x Speciál
  • Přístup k premium článkům
  • Web bez reklam
  • Týdeník v elektronické podobě
Výhody předplatného

Přihlášení

Jak vydělat na fotbalovém mistrovství? Ruské restaurace sází na falešné recenze

,
Jak vydělat na fotbalovém mistrovství? Ruské restaurace sází na falešné recenze
Zdroj: Profimedia.cz

Ruská marketingová agentura Bacon Agency nabízí sepsání falešných recenzí na populárním cestovatelském portálu TripAdvisor. Cílí na restaurace z měst, kde se bude konat fotbalové mistrovství světa. Za 35 tisíc rublů (12 400 korun) jim garantuje místo v top 10.

Nejsledovanější sportovní akce roku je pro restaurace v jedenácti ruských městech velkou příležitostí výrazně zvednout tržby. Výhodu v boji s konkurencí má získat ten, kdo využije služeb Bacon Agency. Restauracím tato agentura začala rozesílat reklamní brožury, ve kterých jim nabízí, že za 35 tisíc rublů sepíše recenze (i cizojazyčné) v dostatečném počtu, aby se podnik na populárním portálu TripAdvisor dostal mezi desítku nejlépe hodnocených ve městě.

„Co můžete udělat, když u vás ještě nebyli žádní Srbové nebo Švédové, kteří by napsali recenzi?“ ptá se řečnicky agentura v nabídce, kterou obdržela nejmenovaná restaurace v Jekatěrinburgu. „Napište si ji sami!“

TripAdvisor se proti takovým praktikám, kterým čelí neustále, dokáže většinou úspěšně bránit a podle vlastního vyjádření bude jeho vyšetřovací tým aktivní i v tomto případě. Bacon Agency přesto tvrdí, že zabezpečovací algoritmy dokáže obejít. Použije k tomu různé IP adresy, zařízení a operační systémy a každý takový falešný účet bude vykazovat dřívější aktivitu. Recenze pak opatří opravdovými snímky z restaurace či detaily z jídelního lístku.

Bacon Agency se dokonce o svých praktikách nebojí otevřeně mluvit. „Rozumíme tomu, že to je nelegální, protože s tím TripAdvisor nesouhlasí,“ řekl šéf společnosti Roman Baldanov agentuře Reuters. „Jen zkoušíme využít mezery na trhu, protože registrujeme velkou poptávku,“ dodává.


Sponzoři váhají. Fotbalové mistrovství zatím provází reklamní ticho

 Fotbalové mistrovství světa v Rusku začíná už v polovině června. FIFA má přitom stále problémy se sponzory.


Se svou nabídkou však Bacon Agency zatím velký úspěch nemá. Důvod je prozaický: restaurace si falešné recenze zajišťují už samy. Reuters v posledních dvou měsících monitorovala hodnocení restaurací v jedenácti účastnických městech. Například v Kaliningradu vykazuje podezřelou činnost nejméně šest restaurací v nejlépe hodnocené třicítce. Například italská restaurace Peperonchino se přívalem nových recenzí dostala během té doby z osmadvacáté na druhou příčku.

Mistrovství světa v Rusku začíná v polovině června a potrvá měsíc. Pořadatelé před jeho začátkem řešili například problémy s dostavbou stadionů či sháněním sponzorů. Několik zúčastněných států dokonce kvůli politice Vladimira Putina či otrávení bývalého agenta Sergeje Skripala zvažovalo bojkot šampionátu.

Dále čtěte:

Další fotbalový skandál? FIFA přijde o sedm miliard, když nepřidělí šampionát USA

Na fotbale nevyděláte, varuje čínské investory nejbohatší z nich

Světový fotbal nemůže sehnat sponzory. Hlásí se jen Číňané

Letenka za dvě koruny: Aeroflot láká ruské fotbalové fanoušky


Ohodnoťte tento článek
Diskuze