Výběr zpráv Protextu ČTK

Protext ČTK

Průmysl není jen továrna s komínem

Proběhla konference k tématu podpora kulturních a kreativních průmyslů.

Potřebujete pro své plány peníze skutečně rychle? Rychlá půjčka to umí

Rychlá půjčka bývá obvykle spojována spíše s mini úvěry na pár dnů, které sjednáte online…

Vychází druhý díl sběratelské lahůdky Kronika první republiky 1919

Na půdě České národní banky byla slavnostně představena Kronika první republiky, díl 1919…

 Fotbalové mistrovství světa v Rusku začíná už v polovině června. FIFA má přitom stále problémy se sponzory.
Fotbalové mistrovství světa v Rusku začíná už v polovině června. FIFA má přitom stále problémy se sponzory.
Autor: Profimedia.cz

Sponzoři váhají. Fotbalové mistrovství zatím provází reklamní ticho

Adam Štěpánek 10. května 2018, 15:10  -  Adam Štěpánek
 Fotbalové mistrovství světa v Rusku začíná už v polovině června. FIFA má přitom stále problémy se sponzory.
Fotbalové mistrovství světa v Rusku začíná už v polovině června. FIFA má přitom stále problémy se sponzory.
Autor: Profimedia.cz
10. května 2018, 15:10

Světová fotbalová federace FIFA má i měsíc před startem mistrovství světa problémy se sháněním sponzorů. Z dvaceti míst vyhrazených pro evropské partnery zaplnila pouze tři – navíc jen ruskými firmami. Už dojednaní sponzoři zase kvůli napjaté geopolitické situaci váhají s rozjezdem svých kampaní.

Nejočekávanější sportovní akce letošního roku, kterou podle výzkumu společnosti GlobalWebIndex plánuje sledovat téměř polovina světové populace s přístupem k internetu, začíná už v polovině června. Z marketingového hlediska je však zatím netypické ticho. Zatímco před minulým šampionátem, který se před čtyřmi roky konal v Brazílii, měli sponzoři své kampaně promyšlené dlouho dopředu a měsíce před startem do nich zapojovali fotbalové hvězdy, letos stále probíhá vyčkávací fáze.

Už dohodnutí sponzoři váhají, jak přistoupit k turnaji, kterému v krajním případě hrozil i bojkot některých zúčastněných států. Ve světě je stále patrný velký odpor k Rusku, ať už kvůli jeho roli ve válce v Sýrii, kauze otrávení bývalého agenta Sergeje Skripala a jeho dcery či přístupu k LGBT komunitám.

Velké společnosti, které jsou se světovým fotbalem tradičně spjaté, teď váhají zda a případně jakým způsobem vést svou reklamní kampaň. Očekává se, že je rozjedou až těsně před turnajem, kdy se na úkor politické stránky věci začne stále více řešit ta obchodní. Předvojem se stala například kampaň pivovaru Budweiser, údajně největší v historii firmy. Jde o neutrálně zaměřenou kampaň představující například svítící pivní kelímky, které mají reagovat na emoce fanoušků.

Výkonný ředitel Adidasu Kasper Rorsted už nicméně přiznal, že letošní šampionát v Rusku přinese méně obchodních příležitostí než předchozí turnaj v Brazílii. Mistrovství světa však podle něj stále představuje prvotřídní příležitost pro prezentaci značky.

Nízká aktivita sponzorů ale není jediným problémem, který FIFA řeší. Ještě horší pro ni je, že ji v portfoliu stále chybí obsadit desítky volných míst pro sponzory.


Další fotbalový skandál? FIFA přijde o sedm miliard, když nepřidělí šampionát USA


Neochota velkých společností spojit své jméno se světovým fotbalem nabrala na intenzitě po roce 2015, kdy vyšel najevo velký korupční skandál, který mimo jiné znamenal konec dlouholetého prezidenta FIFA Seppa Blattera.

FIFA řadí své partnery do tří kategorií. V té nejvyšší jsou přímo partneři federace, v další sponzoři mistrovství světa, v nejnižší je pak vyhrazené místo pro regionální partnery.

Zatímco v prvních dvou kategoriích zbývá obsadit po jednom partnerovi, regionální firmy se ke spolupráci nehlásí. FIFA se podařilo zaplnit tři místa uvolněná pro evropské společnosti ruskými firmami (Alrosa, Alfa Bank a Rostelecom), pozice pro společnosti z ostatních světadílů ale zůstávají neobsazené.

Od minulého šampionátu přišla FIFA o několik významných sponzorů, například Castrol, Continental, Johnson&Johnson, Sony nebo Emirates. Finančně ji zachraňují hlavně firmy z Číny: Wanda, Hisense či Mengniu. Zatím posledním partnerem v nejvyšším ranku se staly aerolinky Qatar Airways.

Dále čtěte:

Na fotbale nevyděláte, varuje čínské investory nejbohatší z nich

Světový fotbal nemůže sehnat sponzory. Hlásí se jen Číňané

Severokorejští otroci a zamoření močí. Rusko spěje k fotbalovému šampionátu

Letenka za dvě koruny: Aeroflot láká ruské fotbalové fanoušky



Čtěte také

Ilustrační foto

Za kolik peněz se dá normálně žít? Minimální důstojná mzda přesahuje 31 tisíc korun

V debatě o výši mezd, respektive minimální mzdy, často zaniká otázka, kolik peněz je…

12. prosince 2019

 Předseda ODS Petr Fiala

Vzdejte se funkce premiéra do vyřešení svých problémů, vyzvala ODS Babiše

Předseda hnutí ANO Andrej Babiš by se měl podle opoziční ODS vzdát do vyřešení svých…

12. prosince 2019

 Rumunský větrný park ČEZ Fantanele - Cogealac

Porcování ČEZ. Rumunský majetek české firmy si chtějí rozdělit tamní státní společnosti

Státem kontrolovaná společnost Hidroelectrica, která je největším výrobcem elektřiny v…

12. prosince 2019

 Předčasné volby ve Velké Británii - ilustrační foto

Průvodce britskými volebními sliby. Labouristé chtějí radikální změny, konzervativci rychlý brexit

Co se dá komu slíbit aneb Brouzdání britskými volebními sliby.

12. prosince 2019

 Šéf Amazonu Jeff Bezos

Amazon bude dál sloužit Pentagonu. To chce klid, vzkazuje Bezos zaměstnancům

Zakázky pro ministerstvo obrany a další silové složky čelí dlouhodobé kritice ze strany…

12. prosince 2019

Sdílení

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho

Hodnocení

Zaujal Vás tento článek?
Ohodnoťte ho

Počet hodnocení: 1 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Finance
Vstupenky jako dárek? Pozor na překupníky
Jsou čeští hokejisté v NHL na ústupu?
Nové ceny elektřiny 2020. Státem regulovaná položka zdražuje o 1,3 %
Nemám dovolenou, ale firma ji nařídila. Co teď?
Jak na zimu zabezpečit chalupu
Auta
Test Kawasaki W800 Street: Síla starých vín
Videodojmy: Hyundai Tucson N Line ukazuje sportovní stránku nošovického SUV
Porsche má na Taycan už 30 tisíc objednávek. To téměř odpovídá roční produkci 911
Mercedes-Benz představuje druhou generaci modelu GLA. K dispozici bude i jako elektromobil
EAV uvádí na trh první modulární vozidlo eCargo
Hry pro příležitostné hráče