Jak si pojistit odběratele: elektromobil a dobíjení na 5 let zdarma

12. prosince 2017, 06:06  -  frn
12. prosince 2017, 06:06

Švédský projekt elektromobilu Unity ukazuje, jakým směrem se může vydat energetický sektor. Klientům slibuje zdarma dobíjení na několik let, čímž si zároveň pojistí odběr elektřiny jejich domácností.

Švédský výrobce městských vozítek Unity chce změnit budoucnost dopravy. Budoucím klientům kromě městského vozu nabízí i pět let nabíjení zdarma. Na projektu spolupracuje s německou energetickou firmou EON. Její účast na projektu ukazuje, jak může vypadat trend v následujících letech.

Pokud si pořídíte elektrovozík ve Švédsku, získáte nabíjení na 5 let zdarma. Respektive, bude vám dobíjení auta odčítáno z účtu za elektřinu. Koncern bude navíc garantovat, že proud pochází ze solárních zdrojů.

„Toto partnerství je v souladu s naším profilem: Nové myšlení a obnovitelné energie,“ nechala se slyšet Karin Waldénová, manažerka pro rozvoj podnikání EON eMobility Nordic.

„Víme, že většina nabíjení u takovýchto vozů probíhá doma. To je pro nás obzvláště udržitelné řešení,“ řekl k partnerství s EON Tobias Ekman, manažer pro inovace v Unity.

Švédská startupová firma Unity uzavřela poslední crowdfundingové kolo. Během devíti týdnů oslovila 950 investorů z 37 zemí. Vybrala okolo 1,5 milionu dolarů a chystá se v roce 2018 na primární úpis mincí (ICO) ve vlastní kryptoměně.


Srovnání nákladů na pořízení a provoz auta:

Elektromobily se vyplatí. Už po 4 letech provozu poráží auta s běžným motorem


Unity zdůrazňuje, že musí být kromě samotného vozu i výroba ekologická a všechny materiály recyklovatelné. Produkce by měla mít o 75 procent menší uhlíkový dopad než při výrobě běžného elektromobilu.

Firma nastřádala už tisíc předobjednávek. První dodávky slíbila během roku 2019. Její vizí je, že automobil do města může být docela malý, protože se používá na krátké vzdálenosti.

„Přechod na elektromobily jde pozitivním směrem. Ale stále je vyrábíme stejně jako auta se spalovacím motorem, která jsou těžká a mají i těžké baterie,“ vysvětlil pro FastCompyny koncept firmy její zakladatel Lewis Horne.

Proto také nabízí nejlevnější variantu se dvěma sedadly za 17 tisíc dolarů (370 tisíc korun). Rám auta je vyroben z uhlíkových vláken a baterie bude mít výkon 22 kilowatthodin, což je podstatně méně než Tesla, která nabízí článek až s kapacitou 100 kWh. Unity slibuje dojezd 290 kilometrů.

V dlouhodobém horizontu plánuje firma donutit uživatele k jinému používání aut, než je tomu dosud. Například ke sdílení, pokud auto nepoužívají.

Dále čtěte:

Doprava v roce 2050 podle BMW: elektrokola řízená umělou inteligencí

Těžba niklu způsobuje rakovinu. Odvrácená tvář zelených elektromobilů

Kobalt pro Číňany v Kongu těží děti. Případ otřásá londýnskou burzou


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Počet hodnocení: 2 | Průměrné hodnocení: 5.00

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Na které dani si z vašeho platu vezme stát nejvíc?
Je dobré znát plat kolegů?
Mám hypotéku, ale už ji nechci. Co můžu udělat?
Jak vyřídit voličský průkaz pro druhé kolo prezidentských voleb 2018? Pospěšte si!
Osobní finance pod kontrolou II: Je v jednoduchosti appky síla?
Auta
Hyundai Veloster má stále o jedny dveře méně a nabídne až 2…
Nissan Xmotion ukazuje, jak budou vypadat příští SUV japonské značky
Práva poškozených při dopravní nehodě v trestním řízení
Volkswagen Jetta je americký Golf s batohem, který u nás nekoupíte
Dvouválcová Škoda Octavia? I takového auta bychom se mohli jednou dočkat
Technologie
Panasonic ukázal první televizory OLED s podporou HDR10+
Vypadává vám doma Wi-Fi? Možná za to může Google
Jsou tu první disky s QLC NAND: Intel SSD 660p slibuje levné NVMe, výdrž je otázka
GPD Win 2: „Herní konzole“ s Windows 10, která se vejde do kapsy
Jaderné tlačítko: Opravdu existuje, nebo Kim s Trumpem blafují?
Hry pro příležitostné hráče