Neplánované zdržení. Antimonopolní úřad zrušil tendr na stavbu části dálnice D35

17. května, 09:30 - čtk
17. května, 09:30

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil výsledky výběrového řízení výstavbu na 12,6 kilometru dlouhého úseku dálnice D35 z Opatovic do Časů. Pokud silničáři neuspějí s rozkladem, musí se soutěž na výběr stavitelů udělat znovu. Začátek stavby by to zdrželo minimálně o rok.

Důvodem pro rozhodnutí antimonopolního úřadu byl údajný netransparentní postup zadavatele ve druhém kole soutěže. „Konkrétně pak poskytování dodatečných informací k zadávacím podmínkám netransparentním způsobem, který mohl podstatně ovlivnit výběr nejvhodnější nabídky,“ uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podmínky tendru opakovaně upřesňovalo a rozeslalo jednotlivým soutěžícím doplňující informace. V dokumentu se však změnila příloha, na což ŘSD údajně uchazeče v hlavním materiálu dostatečně neupozornilo. Informaci přinesl deník Dnes.

Druhé kolo soutěže ŘSD vypsalo začátkem loňského června. Mezi uchazeči byli zájemci, kteří prošli prvním kolem, včetně zahraničních uchazečů.

Celou soutěž provázejí průtahy. Termín pro otevírání obálek s nabídkami se loni z poloviny srpna posunul až ke konci října. Mezitím se zadání zakázky upravovalo hned sedmnáctkrát. Smlouvu chtělo ŘSD uzavřít s vítězem do konce listopadu, ovšem ministerská komise výběr vítěze opakovaně odkládala.

O úsek Opatovice - Časy se ucházelo osm zájemců, o sousední úsek Časy - Ostrov, který ŘSD soutěží souběžně, se přihlásilo sedm uchazečů. Nejvýhodnější nabídku na úsek Opatovice - Časy podalo italsko-turecké konsorcium Astaldi a IC Ictas Insaat Sanay ve Ticaret. Požadovalo 2,88 miliardy korun, což je asi 60 procent předpokládané ceny odhadnuté projektantem.

Teoreticky by se mohlo stavět na části úseku dálnice z Časů do Ostrova, byť i v tomto případě by nastaly problémy. Také zde se neúspěšní uchazeči odvolali proti výsledkům. ÚOHS vedl ve věci zadávacího řízení na úseku Časy - Ostrov dvě řízení, přičemž jedno z nich před pár dny zamítl. Námitku vzneslo opět italsko-turecké sdružení firem, které podalo na tento úsek druhou nejlevnější nabídku.

Přečtěte si komentář Pavla Párala:

Doťokáno: předloni bylo pozdě

Čtěte více o dálnicích v Česku:

Stát vypsal tendr na stavbu dálnice D4. 32 kilometrů má vyjít na 25 miliard

Šéf Hochtiefu Koranda: Chceme stavět D4 do Písku

České fiasko: dálniční síť nebude hotová ani v roce 2050


Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Čtěte také

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zaplatit daň z nemovitostí za rok 2018 musíte do 31. května
Kdy se nezvýší penze při práci v důchodu?
Zálohy za elektřinu. Jak se vyhnout vysokým nedoplatkům?
9 rizikových suvenýrů, které si raději z dovolené nevozte
10 ekologických „kazítek“, která prodražují provoz auta
Auta
Retro: Toyota Supra slaví 40 let. Věhlas získala díky…
Video: Podívejte se, jak se má správně řídit staré Porsche 911
Na návštěvě Jaguar Land Rover Classic Centre v Essenu. Tak trochu jiný „showroom“
Obytný VW California slaví 100 000 exemplářů vyrobených v továrně v Hannoveru
Hamburk zavírá dvě ulice dieselům, lidé čekají chaos. Totální nesmysl, tvrdí odborník
Technologie
PC hry na Applu nepůjdou. Apple zablokoval Steam Link pro iOS
Řada webů se nepřizpůsobila GDPR. Řešení? Uživatelům z EU se nezobrazí
10 důvodů, proč už nepoužívat optickou mechaniku
Znáte World of Tanks? Otestujte své znalosti!
Umělá inteligence na GPU má konkurenci z Číny, ASIC Cambricon má výkon 166 TOPS
Hry pro příležitostné hráče